Creativiteit

Christmas is coming!: wenskaarten mèt foto – inspiratie.

christmas-is-coming-inspiratie-wenskaarten-met-foto-mrscurlyblog-wordpress-com

Ieder jaar, ergens in  november, vliegen wij er weer in. Dan heb ik al een hele hoop ideetjes verzameld en maken we ons klaar om foto’s te maken voor onze persoonlijke wenskaarten.
Meestal staat het hele huis overhoop of mag ik achteraf nog een heleboel rommel opruimen, maar dat hebben we ervoor over. Onze wenskaarten zijn ondertussen al wat bekend geworden bij familie en vrienden.
Ze zijn over het algemeen zoals wij zijn: met nen hoek af. Beetje zot.
Of beetje veel. You be the judge of that 😉

Pinterest is mijn grootste inspiratiebron. Daar kom je soms de meest gekke toestanden tegen.
Op . Ons . Lijf . Geschreven . Dus.
Vandaag deel ik een paar voorbeeldjes met jullie die ik van Pinterest heb gehaald. Dus als jullie nog niet in actie geschoten zijn voor die kerstkaarten… misschien krijgt ge na dit wel ferm veel goesting om erin te vliegen! 😉

Kotergeweld.

Heb je kinderen? Dan word je bedolven onder de voorbeeldjes.
Die koters kunnen soms toch nuttig zijn, hè 😀

Laat u eens goed gaan, zou ik zeggen. Bind ze desnoods vast. Maar die kerstkaart komt er.

Laten ze het afweten en janken ze het hele dorp bijeen? Don’t worry. Zelfs dan kan je nog een plaatje van een kerstkaart in elkaar steken:

Je kan ze natuurlijk altijd omkopen met zoetigheid…

86ace044342388d081db281d10021238

En als je vindt dat niet alleen je koters die spotlights hoeven te stelen, maar ook jij dat mag doen (oh, hell yeah!)… :

e0cc5c9c2a665cf77f38d2788460c166d7eaedc9d3a28fc7c7cc7a791275f1c9ac5fab11e418551abb76e2f7757d4d143407e8c75d3cb3bcdcd194646071517c

Je kan natuurlijk ook voor een echte weerspiegeling van de realiteit gaan… :

f282030c1f1f340bcd62f0129381d485

En als je huisdieren hebt rondhobbelen, sleep je die er ook maar meteen bij:

Sterallures.

Maar wat als die kleine lieve bengeltjes van jou al iets ouder zijn en na jaaaaaren van poseren (geef maar toe, ook jij liep vroeger de hele dag met die camera in hun schattig smoelwerkske geduwd) nu de diva gaan uithangen en er gewoon geen zin meer in hebben?
Stel dan eens deze voor… Wedden dat ze deze wèl zien zitten? 😉

e671b75784ec4c6aacd499e73b40ee8d

7fa1f4040285d9ba6a69227ba361df64

No animals were harmed during the making of this footage…

Zien die koppige pubers met sterallures zèlfs dat niet zitten en heb je huisdieren? Keep reading…
Of heb je gewoon helemaal geen offspring die je kot elke dag op stelten zet, maar zijn je huisdieren wel je kindjes? Yep, keep scrolling…

Geen kotergeweld of fluffy beesten.

Heb jij geen bengels die de muren graag opnieuw bepleisteren met hun chocolade-handjes (love them to bits though. Ook al snap ik hun decoratie-keuzes niet)? En ook geen fluffy viervoeters waar je de hele dag door haar van mag op stofzuigen? Of heb je er wel één, maar heeft dat beest gewoon geen zin om te poseren?
Sleep dan die vent van je mee in het zicht van de lens!

Me, myself and I.

Wat als je de liefde van je leven nog niet hebt gevonden? Jij zal maar degene zijn die binnenkort op al die feestjes van die walgelijk irritante vragen à la ‘Moh! Hebde gij nu nog aaaaaaaaltijd niemand gevonden?!’ of ‘Tik tak! Da klokske gaat toch beginnen tikken, ze!’ krijgt.
Alsof dat nog niet erg genoeg is, krijg je al weken op voorhand van die friggin’ melige kerstkaarten van iedereen (waaronder ik dus. Ik excuseer me al op voorhand 😉 )
I feel ya.
Daarom, doe ne keer zot en maak er gewoon één van jezelf! Wedden dat niemand nog een irritante vraag durft te stellen op het volgende feestje? 😉

01a8e04d68cce3702f48647584e830a4
If you have some serious balls 😉

ff1586661efaa618f432fc0b5cd6509d

ecbdd45ac4c5ed8b5f7ebce2d33eca61
Letterlijk ‘me, myself and I’ 😉 Enig Photoshop talent vereist denk ik. Of je geeft opdracht aan iemand met enig talent. Yes, good thinking 😀
a92386a7faf427706ae87f9f84672ddc
Met je huisdier! Of je leent er gewoon één van een vriend(in) ofzo 😀
05615cf0dcbd15f10acf8f2d34123950
Of je sleept er gewoon die vriend(in) zelf in mee!

My bunch of crazies…

Ik sluit af met enkele van de onze 😉
Nog meer inspiratie! Man, wat ben ik gul vandaag 😀
Alle eer naar de koters… ik heb maar één keertje op de rand van een zenuwinzinking gebalanceerd tijdens het maken van de foto’s dit jaar.
Ik ben hen eeuwig dankbaar. 😀

1911868_10152916622198609_8591597184410448184_n
Kerst 2014
DSC_0178 a.jpg
Kerst 2015. En meteen ook de meest geslaagde die we ooit hebben gemaakt. Al zeg ik het zelf 😀
dsc_0106-kopie-2
Kerst 2016. Ik vind nog steeds bloem tussen ieder spleetje in de keuken…

Ik hoop dat jullie wat inspiratie hebben kunnen opdoen!
En vooral: geniet ervan! Ook tijdens het foto’s maken… laat die wilden de meest gekke dingen doen voor de foto en ze gaan zich rot amuseren. That’s all that matters, right? 😉

Tekstjes op de foto zetten kan je heel eenvoudig in CanvaiPiccy of PicMonkey. Let er wel op dat de kwaliteit van je foto er niet minder op wordt! Ik heb de indruk dat dat bij Canva het geval was deze keer… De foto was nochtans heel scherp. Ik heb dit jaar (wederom 😉 ) PicMonkey gebruikt.
Een kaart laten maken van de foto kan je heel eenvoudig bij AlbelliVistaprint of Tadaaz. En als je een beetje uitkijkt vind je vast wel ergens een actiecode zodat je nog wat korting krijgt ook 😉

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “Christmas is coming!: wenskaarten mèt foto – inspiratie.

  1. Heerlijke inspiratie allemaal! Ik verzend al een paar jaar geen kaarten meer, neem me iedere keer voor het weer te doen en vergeet het vervolgens.
    Die van jullie van 2016 vind ik geweldig, heerlijk met alle dieren er ook bij!

    Liked by 1 persoon

    1. Haha! Had ik vroeger ook! Was het dan al Kerstmis en had ik nog geen enkele kaart verstuurd. Dan maar volgend jaar, dacht ik iedere keer weer 😉 Maar sinds enkele jaren (en met de kinderen en de dieren erbij) is het een beetje traditie geworden.
      Thanks! 😉

      Like

Geef een reactie

