Interieur & DIY

Christmas is coming!: kerstbomen en alternatieve kerstbomen

christmas-is-coming-mrscurlyblog-wordpress-com

Hebben jullie hem al staan? Die kerstboom?
Ik nog niet. Ik ben er nog niet goed aan uit wat ik er dit jaar precies mee aan wil. Ga ik voor de versiering die ik de voorbije 2 jaar heb gebruikt of doe ik es zot en laat ik me (en de bankkaart) eens goed gaan in de winkel? Of steken we de handen uit de mouwen en maken we zelf iets voor in de boom? (Husband is op dit moment al een schuilplaats aan het zoeken)

Voor  degenen die net als ik het ook nog niet weten, deze is voor jullie.
Een beetje inspiratie 😉
Da kan nooit kwaad.
En als jullie husband begint te zagen dat het teveel geld/werk kost, blame it all on Mrs. Curly 😉

Traditionele kerstbomen:

  1. Eenvoud siert

7e2c3039de13904c923531f567fec76d

Ik heb jaaaaaaren op goudkleurige kerstversiering moeten kijken. De boom in mijn jeugd werd jaren aan een stuk opgetooid met alles wat maar goud was. En toen ik het huis uitging kreeg ik het oversized ding mee, inclusief de versiering, waardoor ik nog enkele jaren extra op dat goud moest kijken.
Nu, big thanks to mommy, want ik kon wel meteen na het huis uit te gaan een kerstboom zetten, maar na een tijdje heb je al dat goud wel gezien.
Behalve bij deze dan. De combinatie goud, wit en zwart vind ik wel geslaagd!
Eenvoudig met toch een beetje bling bling.
Maar dan toch nog niet teveel.

2. Banners

Deze staan heel hoog op mijn ‘want to try it in my own tree’-lijstje. Vooral die middelste.
Ik houd wel van slingers met teksten of letters aan. En ze worden nog leuker als je ze in die boom mikt.
Vooral in combinatie met voor de rest een sobere versiering, zodat de banners nog meer opvallen.

3. Fashionably ombre and turquoise.

Turquoise is en blijft één van mijn favoriete kleurtjes. Doet me altijd zo hard denken aan warmere oorden en prachtige stranden.
Waarom dan niet eens in de boom? En het is eens iets anders dan het klassieke rood, goud en zilver.
Want wij zijn moderne vrouwen die meegaan met hun tijd.
Ook al is het in flanellen pyjama en op oma-sletsen.

Of je maakt een ombre-boom. En dat kan je met gelijk welk kleurtje doen. Instant fun en mega effect zonder teveel rommel in die boom.
Wel op letten dat je regelmatig een paar stappen achteruit zet of je krijgt gewone kleuren-balkjes in plaats van het gewenste ombre-effect *note to self* 😉

4. Go completely nuts!

afb130b00a3007fdf576a67e35e1bf1a

Ook al ben ik volledig voor eenvoud en zulke toestanden, deze vind ik toch echt wel geweldig!
Zelfs ik zou het ding midden in mijn huis neerplanten en er iedere avond verliefd naar staren.
Ik kan me zo voorstellen dat gelijk welke koter hier helemaal hyper van wordt.
Wij ook natuurlijk 😉

Maar wat als je niet zoveel plek hebt voor zo’n big ass kerstbomen en je wilt toch nog een beetje een kerstboom-achtig iets in je huis zwieren?
Do not worry! Zelfs dan zijn er genoeg opties!

Alternatieve kerstbomen.

  1. ‘Muurbloempjes’
     

    Je kan bijvoorbeeld foto’s aan je muur hangen in de vorm van een kerstboom!
    Maakt het meteen ook een heel persoonlijk dingetje.
    Natuurlijk niet vooraleer ze eerst aan ons streng kritische oog gepasseerd zijn *haalt al de foto’s van zichzelf ertussenuit*

  2. Teken eens een boom!

    Heb je een groot krijtbord of zelfs een muur die beschilderd is met krijtbordverf, dan is deze heel leuk om te doen.
    Je kan er zelfs lichtjes en versiering aan hangen als je dat wilt.
    Ik zou er zelfs een muur voor herschilderen 😉

  3. Of print hem gewoon… 😉

    Geen groot tekentalent? No worries. Dan koop je gewoon een print.
    Meteen een boom in huis dan.
    Kunst voor niet-creatievelingen.
    Of luierikken 😀

  4. Washi tape blijft in.

    6918335e376078922486568f1c7c7118
    Hier hoeft zelfs geen uitleg bij 😉
    Deze kan iedereen en staat overal leuk.

  5.  Of misschien toch groen?

    Als je echt kerstboom-groen in huis wilt, is dit een heel leuke optie.
    Je kan enkele takken aan de muur hangen in de vorm van een boom en daar versiering aan hangen of je steekt enkele takken in grote vazen die je versiert.
    Instant kerstboom en de geur krijg je er waarschijnlijk gratis bij 😉

  6. Going up.

    Ladders in je interieur zijn multifunctioneel. Je kan er vanalles aan hangen.
    Van handdoeken in de badkamer tot tijdschriften in de leefkamer.
    Maar ook kerstversiering dus.

  7. Voor de handige Harry’s en Henrietta’s.

    Deze kan je gerust zelf maken, mits een beetje creativiteit en handigheid.
    Oh, en een bos in de buurt. Is misschien ook wel zo handig.

    De linkse kan je uitsnijden uit een triplex plaat, schilderen en voila! Je hebt een boom!
    Husband voelt hem al komen. Het hoeft zelfs niet zo in detail te zijn, die uiteindes van de takken 😉

    Of je neemt een pallet (altijd leuk) en schildert daar een boom op! Makkelijker kan niet!

    Deze 2 vragen al iets meer inspanning. De linkse moet je al redelijk wat timmerwerk voor verrichten en voor die rechtse moet je al gaten in je muur beginnen boren.
    Maar ach, die gereedschapskist die je vorig jaar aan je man als kerstcadeau gaf gebruikt zichzelf niet, toch?

    9ddd330f54eca67ee2d57c7d12e3fb76
    Hang eens een boom aan je plafond! Deze kunnen wij, dames, volgens mij zelfs zonder hulp van het mannetje in elkaar steken, denk ik.
    Alez ja… totdat het ding moet opgehangen worden. Dan moet die vent zijn nut toch nog eens bewijzen.

  8. Boekenwurm

    77a23c7217350812b3d4652f1f7558af
    Heb je niet veel plaats, maar wel een sh*tload boeken? Stapel je boeken dan eens tot een boom.
    Die zet je dan gewoon neer op de plaats van, juist… je boeken!

Ik denk dat ik dit jaar iets met de banners ga doen.
En eventueel Husband aan het werk zet om wat extra versiering te maken.
Ik zet zijn gereedschapskist alvast klaar.

Alle foto’s komen van Pinterest. Wil je meer info omtrent de foto’s in dit stukje? Neem dan eens een kijkje op mijn Pinterest in het mapje ‘Merry Christmas!’ en klik maar door!

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

6 gedachten over “Christmas is coming!: kerstbomen en alternatieve kerstbomen

  1. Ik heb 3 jaar een steigerhouten boom gehad. Met plankjes zoiets als op de foto. Ik was hem t tweede jaar al zat, ik hou van kunst bomen die ik lekker kan versieren 🙂 dit jaar dus een witte kunstboom met kleurrijke versiering. Ben er helemaal blij mee 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Bedankt voor de inspiratie! Ik heb nu sinds jaren weer eens een échte boom: een simpele spar met kluit. En de bedoeling is dat deze buiten komt te staan (vanwege plaatsgebrek binnen) met de stille hoop dat de boom het overleeft en ik hem tzt in de tuin in WO kan planten. Bij de vuurplaats. Nu nog buitenlichtjes gaan kopen…

    Liked by 1 persoon

    1. You’re welcome 😉
      Oh, dat is eigenlijk ook wel mega leuk! In plaats van de kerstboom binnen, hem buiten zetten! Laat de hele buurt meegenieten! 😉
      En spaart je een hele hoop stof binnenshuis uit 😀

      Like

Geef een reactie

