Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Hopla, weer een week gepasseerd.
Weer een week ouder.
Maar niet minder hip. *vuistje*

Wat hebben we allemaal uitgespookt de voorbije week? Scroll, scroll, scroll! 😉

Maandag was maandag. Een echt blèh-dagje.
Ik poetste de koters hun domein, aka de bovenverdieping, en deed voor de rest van de dag niet veel meer dan dat.
Er was dan ook niet veel tijd meer over na het opruimen van die varkensstal.

Na zoonlief af te halen van school mochten we wel nog even winkeltje spelen. Schoonzusje en ik wisselen namelijk ieder seizoen kledij voor de koters uit.
Zij heeft 5 kinderen, wij hebben er 3 en allemaal van verschillende leeftijden. Ideaal om die te kleine kledij over en weer te laten gaan.
Sta ik daar met 4 dozen kledij van onze koters die wel zullen passen voor haar jongste bengels, krijg ik er 5 dozen voor in de plaats van haar oudste zonen 😀
Het is soms zo jammer, al die kledij waar niks aan is en die de koters amper hebben gedragen, maar die te klein is… Dan wisselen we dat met plezier uit toch? 🙂
En het is nog eens goed voor het milieu ook.
En voor je portemonnee natuurlijk 😉
En wat voor ieder kind te klein is wordt doorgegeven aan anderen met nog kleinere koters.
Win/win for everyone! 😀

dsc_0052

’s Avonds probeerde ik een nieuw gerechtje uit: vegetarisch gevulde paprika’s, the Mexican way.
Het viel in de smaak. En da’s een understatement 😉
Receptje volgt snel 😉

dsc_0056
Links van de paprika nog wat extra vulling die ik over had. Gewoon, omdat het te lekker was.

Dinsdag begon met een loopje.
Tien kilometertjes bij op dat tellertje, maar geen druppel zweet. Man, wat was het koud!
Maar ik liep wel in stijl. De haarband, die netjes over mijn oren werd geschoven of ze vielen eraf van de kou, en de beenwarmers zorgden voor het Fame-effect.
I love it.

Na het terug opwarmen (lees: nog net niet achter mijn chauffage gekropen) thuis werkte ik mijn persoonlijke Mount Everest weg: de strijk.
En werd Chanel getrakteerd op haar wekelijkse borstelbeurt.

Voor ik het wist was het alweer tijd om zoonlief af te halen van school en aan de naschoolse toestanden te beginnen.
We werkten wat huiswerk weg, ’t is te zeggen: hij werkte het weg en ik lette erop dat hij effectief werkte, luisterden nog wat naar nieuwe muziek die hij me wou leren kennen (go figure, de koter is 9) en probeerde ik opnieuw een nieuw gerecht uit.
Deze keer was het spaghetti met kip en een romige saus.
Zoonlief nam zelfs een keer bij. Een groter compliment bestaat er niet voor een mama.
Ook van dit gerecht deel ik binnenkort het recept 😉

dsc_0061

Woensdag was het weer tijd voor de naailes. De laptophoes is zo goed als af. Enkel nog knopen aanzetten en eventueel nog Husband’s name tag en hij heeft een deftig ding om zijn laptop in weg te stoppen.
En ja, wit en turquoise is mannelijk :p

laptophoes

Na de naailes trokken zoonlief en ik nog snel even naar de winkel voor wat naaispulletjes en naar de Shoe Discount voor handschoenen voor hem.
Die hij waarschijnlijk overmorgen alweer verloren is *eyeroll*.

Ik verwende mezelf ook nog even met een nieuwe handtas. Het oude kleintje dat ik altijd met me meesleur als ik met de fiets ergens naartoe ga, valt letterlijk uiteen, dus kon ik wel eens een nieuwe gebruiken.
I love my new little fiets-sjakos 😀

handtas

Na ons shop rondje trokken we huiswaarts voor de lunch en lieten we ons terug even gaan in de keuken voor het maken van een speculaascake.
Want er zit nog niet genoeg suiker in een gewone cake 😀

Daarna begon ik met het aanpassen van zoonliefs handschoenen. Het kind wil al super lang dezelfde handschoenen als ik, maar het is blijkbaar onmogelijk om zulke te vinden voor kinderen.
Ik heb namelijk van die handschoenen waar de vingertoppen af zijn, maar wel een soort flap aan hangt die je dan over je vingers kan doen en die de handschoen dan verandert in een want. You know…
Of niet, kan ook.
I suck at uitleg geven 😀

We kochten dus handschoenen waar de vingertoppen af zijn (dat ik daar eigenlijk geld aan geef) en thuis verknipte ik een fleece sjaal (sorry, Husband).

dsc_0064
Voor…

Zoonlief was alleszins super blij. Eindelijk dezelfde als mama! 🙂

Na 😉

Dan was het weer tijd voor zoonlief voor de voetbaltraining en voor mezelf om snel even te genieten van een douche en het avondeten klaar te maken.
Die avond op de menu: de maaltijdsalade van Lekker & Simpel. Ik blijf hem super vinden!

Donderdag trok ik terug mijn loopschoenen aan. Een uur en half puur genieten.
Dit is pure ontspanning voor mij. Fysieke inspanning en ondertussen dat hoofd van me leeglopen.
Of nog leger dan het al was. Hoe je ’t maar bekijkt natuurlijk.

screenshot_2016-12-05-09-58-43

Na het middageten zette ik me ook nog enkele uurtjes aan mijn naaimachine.
Ik maakte nog enkele schoudertassen en dit uberschattige driehoekige portemonneetje:

dsc_0077

Of tasje om juweeltjes in op te bergen of een poederdoosje en een lipstick of whatever we women drag along with us.

Na school hielp ik zoonlief nog bij het studeren, want de toetsenperiode is ondertussen al begonnen.
En voor we het wisten was het terug tijd om aan het avondeten te beginnen.
Ik zwierde wat vis in de pan en we aten er de leftovers van de maaltijdsalade van de dag ervoor bij. Ik gooi niet graag eten weg, zie je 😉
Welke vis? Ik. Heb. Geen. Idee.
’t Was witte.
En super lekker 😉

Vrijdag was terug een ouderwets routineus poetsdagje.
Niet veel anders gedaan dus dan met stofdoek, stofzuiger en dweil in het rond gezwierd.
En ook geen foto’s genomen. #sorry

Nadat ik zoonlief van school had afgehaald en we kleddernat thuis waren gekomen, nestelden we ons in de zetel met de laptop op schoot om wat naar grappige katten filmpjes te kijken op YouTube.
En honden.
En paarden.
We sure did have fun 😀

Dan was het tijd om zoonlief om te vormen tot eskimo en hem naar de voetbaltraining te brengen.
En terwijl hij het beste van zichzelf gaf op dat veld kwamen stiefdochterlief en stiefzoonlief terug thuis voor een weekje.

We sloten de dag af met ‘frietjesavond’ en wat gehang op de bank.
Perfect Friday night if you ask me.

Zaterdag liep de wekker iets later af dan anders. Eens geen pokke vroege voetbalmatch, geen ochtendlijke rit op paarden of geloop. Neen, we deden ne keer zot en bleven in onze nest liggen tot 9 uur.
Badass.

Blijkbaar was het lot ons goed gezind die dag, want na lichtpuntje 1 van de dag (het uitslapen), kregen we ook nog lichtpuntje 2 van de dag: er was d’een één of d’een anderen door onze schouw gekropen en had vanalles in onze living gedumpt.

En Husband en ik zijn blijkbaar ook flink geweest, want er lag voor ons ook iets bij.
Soms kunnen wij ook al eens flink zijn.

Na het opstarten met een overdosis suiker, maakten we ons klaar voor de voetbalmatch van zoonlief.
In de namiddag. Zalig.
Maar ook koud.

20161203_153555-kopie
Een poolreiziger zou jaloers geweest zijn op mijn uitdossing.

Tegen dat het hele voetbalgedoe achter de rug was, was het alweer tijd om een kleine aanval op mijn keuken te plegen en iets eetbaars op tafel te toveren en terwijl de koters zich volledig los lieten gaan op de spullen die de Sint en de pieten hadden gebracht, maakte ik mijn Italiaans gehaktbrood klaar.
Omnomnom.

Zondag begon als zaterdag. Relaxxxxxx to the max.
Da mag ook al eens.

We bleven weer in ons bed liggen tot na 9 uur en genoten van een trage opstart van de dag.
We lummelden wat in onze pyjama totdat stiefdochterlief moest gaan paardrijden en de rest zich al moest beginnen klaarmaken voor HET event van het weekend: Belgium’s Got Talent.
Want ja, de Sint had ook nog eens 5 tickets afgeleverd voor één van de live shows.
Gotta love the dude.

Om half 5 was het dan zover en stapten we in de auto richting Antwerpen.
We picknickten in de auto met boterkoeken (wij zijn vindingrijk als het op eten aankomt ‘cause we love our food) en de koters konden hun zenuwen amper de baas.

Na een uurtje wachten in de bar mochten we dan eindelijk in de studio en konden we genieten van een mega show.
De boys hebben bijna 3 uren met hun mond open gezeten. Ik wist niet wat ik het meest geweldige vond om te zien, de show of de koters hun gezichten.


Tegen 22u30 rolden we het gebouw uit en keerden we terug huiswaarts. De koters slapend op de achterbank, Husband aan het stuur en ik half murw ernaast.
Allemaal doodmoe en versleten, maar super happy en op wolkjes door een leuk, gevuld en ontspannen weekend met weer een ervaring en herinnering rijker ♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

2 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

  1. Wat leuk dat de kids de show zo gaaf vonden. Ik vind het elke week weer zo knap dat je braaf hardloopt (en freakin’ snel gewoon!) en het hele huishouden op orde houdt. Knap werk!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

