Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Er zit weer een weekje op! Weer een weekje dichter bij de Sint die komt en weer een weekje dichter bij Kerstmis en alle sh*t die daarbij komt kijken.
Ik krijg nu al stress als ik denk aan wat ik nog allemaal moet doen ter voorbereiding voor de feestdagen.
Whatever.
Het belangrijkste nu: wat hebben we weer uitgespookt de voorbije week? 😀

Maandag was een creatief dagje. Jeej for me!
En zeer welkom na het zware weekend dat achter ons lag.

Ik houd van zo’n dagen. Laat me een hele dag aanklooien met mijn naaimachine of met knutselwerken of interieur-toestanden en ik ben een gelukkig mens.
Wat ik maandag dus deed. Ik zat zo goed als de hele dag achter mijn naaimachine. Loving it. Every minute of it.

dsc_0064

’s Avonds flanste ik nog een eenvoudig, maar lekker gerechtje in elkaar: pangasius op een bedje van groenten (fancy schmancy) in de oven met rijst.
Zelfs de koters zeurden er niet over. Geslaagd voor de test dus 😉

Dinsdag was weer lopen-dag. Het ging me niet zo goed af, moet ik zeggen. Alles deed pijn, ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle, … Ik begon me al af te vragen of ik ziek aan het worden was tot het me inviel dat het de week daarop weer ‘die tijd van de maand is’ (TMI, I know :p ) en ik altijd heel pijnlijke gewrichten heb een weekje ervoor.
Ach ja, ik heb toch maar netjes weer mijn kilometerkes gelopen.

screenshot_2016-11-28-10-08-03

Na thuiskomst spendeerde ik veel te veel tijd aan The Never Ending Story, aka strijk, en sloeg ik in een opruimwoede-bui.
Volledig hormonaal welteverstaan.
Maar het was dan ook nodig, het is hier altijd een boeltje nadat ik heb gestreken.

dsc_0051
Wij doen niet aan Pinterest-perfect. Dat is duidelijk.

Ook mijn make-up lade moest eraan geloven. Er werd een hele hoop brol weggegooid.

20161122_152746

Maar ik denk dat ik nog wel genoeg voorraad heb:

dsc_0052-1
Zelfs van deze troep wordt de helft nog niet gebruikt…

Vinden jullie ook niet? 😀

’s Avonds bakte ik nog wat pepernotencake’s voor tijdens de naailes de dag erna en maakte ik macaroni als avondeten (recept van mama-lief).
Poepsimpel recept, maar super lekker.

dsc_0056
*omnomnom*

En terwijl Husband zijn best deed tijdens de Italiaans avondles en de koters in hun bed (vermoedelijk) lagen te slapen werkte ik nog een KUWTK weg.

Woensdag was het terug tijd voor mijn wekelijks sociaal momentje 😀
Ofte, naailes.
Ik werkte er verder aan mijn laptophoes terwijl ik wat socializede met de andere dames en we mijn cake binnenpropten.
Letterlijk.
Het ding viel ferm in de smaak. En dat is dan nog een understatement.

In de namiddag was het weer een over en weer gehos voor de hobby’s. Althans, voor de koters. Stiefdochterlief en stiefzoonlief gaan nu zelfstandig naar hun hobby’s met de fiets.
ZA-LIG. Scheelt een hoop in tijd en gedoe.
Ik vraag me af wanneer zoonlief klaar gaat zijn om zelfstandig met zijn fiets of met de bus naar de voetbal te gaan.
Ik vermoed zo rond zijn 18de levensjaar *eyeroll*

Terwijl stiefdochterlief de paarden tijdens het paardrijden wat aan het ambeteren was en stiefzoonlief de voetbaltrainer aan het terroriseren was tijdens de training, trokken zoonlief en ik het park in voor een herfstwandeling met Chanel.
Frisse lucht, beweging, babbelkes, … ontspanning ten top dus. En zeker en vast een must bij zo’n energiebom als zoonlief.

20161123_150910
Bijna 10, maar geef het kind een tak en een plas water en hij raakt nog altijd gefascineerd dat het niet meer normaal is. Love it!

Kort na onze thuiskomst, waaide stiefzoonlief ook terug het huis binnen en mochten ze even op de WiiU. Ondertussen kon ik nog snel een uurtje aan mijn naaimachine.
Ik flanste dit exemplaartje in elkaar:

Keep in mind dat het mijn eerste keer was dat ik een rits inzette èn dat het in friggin’ stretch stof is, dat toiletzakje.
Ik haat stretch stof.

Tegen de vroege avond mocht zoonlief dan zijn voetbaltrainer gaan vereren met zijn aanwezigheid. Ondertussen sprong ik onder de douche en ruimde mijn gemaakte rommel op.
Je ziet dus, ik maak ook soms rommel.
Met de nadruk op soms.

Na de voetbaltraining schrokten we nog de leftovers van de dag ervoor naar binnen.
Yep, je leest het goed: op dinsdag en woensdag eten wij vaak hetzelfde. Komt door die voetbaltraining, zie je 😉
Heeft helemaal niks te maken met het feit dat ik soms eens geen zin heb om te koken.
Helemaal niet.

Donderdag was veruit de meest spannende dag van de week.
Not.
Heb ik ulder eens goed liggen.
De dag werd gevuld met poetsen, opruimen, schrobben en schuren.
En geen foto’s.
Tenzij ik jullie een plezier kan doen met foto’s van mijn naam in het stof geschreven.

Of toch nog foto’s? Want in de ochtend werden er ook nog 2 extra boompjes bij geplant in de tuin. Jeej!
Het huis achter ons heeft nogal wat inkijk in onze tuin en in onze keuken en wij zijn nogal asociale types *bwahaha*, dus  kozen we ervoor nog wat extra boompjes te zetten en zo onze privacy terug te winnen.

20161128_091326
Eén van de nieuwe boompjes. Or as I like to call it: onze nieuwe takken. Ik zit dus volledig afgeschermd van de achterburen nu. Geen inkijk meer mogelijk met deze big ass bomen. *ahum*

’s Avonds was het nog alle hens aan dek, want ik stond er alleen voor met de koters aangezien Husband een nachtje op het werk bleef.
But we survived.
Barely.
We smulden van een Mexicaanse ovenschotel en nestelden ons nog wat in de zetel voor we het einde van de dag inluidden.

Vrijdag was weer lopen-dag.

Screenshot_2016-11-28-10-07-55.png

En terwijl ik me de poten vanonder het lijf lief, genoot stiefzoonlief van een pyjama-dag.
Hij had namelijk geen school.
Lucky little brat.

Na het lopen werkte ik nog wat verder aan mijn naaiprojectjes en lummelde stiefzoonlief er nog wat op los.

dsc_0062
En daar is het kroontje terug! 😀

De postbode verraste me ook nog met een pakketje van Coffee And Kids. Zij maakte deze geweldige koffiemok voor me!

dsc_0061
Prachtig toch?! 😀

Geweldige stukken die ze maakt, zalige blog en mega tof mens. Niks dan ♥♥♥.
Nog eens big thanks! Ik drink mijn koffie uit niks anders meer btw 😉

’s Avonds vertrokken stiefzoonlief en stiefdochterlief voor een weekje naar hun moeder en zoonlief voor een weekendje naar zijn vader en zakten Husband en ik onderuit voor de tv voor een lazy Friday night.

Zaterdag liep de wekker vrij vroeg af.
We trokken die dag namelijk naar de andere kant van het land voor een optreden van Husband’s petekindje die bij een kinderkoor zingt.

Na de lunch bij de schoonzus en schoonbroer mochten we haar gaan bewonderen.
Het was prachtig. Petje af voor die kleine koters!

20161126_165858

Achteraf nog even binnen gesprongen bij de schoonouders vooraleer we terug huiswaarts trokken en meteen ons bed indoken.
Zo’n lange ritjes kruipen toch wel in de kleren.
Het was een goedgevulde, maar super dag.

Zondag begon nog vroeger. Om 7 uur trok mijn wekker me uit mijn diepe slaap.
Op het programma die ochtend: yoga.
Een vroeg, maar weliswaar goed begin van de dag. We konden er weer goed tegen achteraf.

Na de lunch trokken we nog eens naar het Stoffenspektakel in de Brabanthallen in Leuven met een mooie wishlist voor aankomende naaiprojectjes.
Een volledige hal gevuld met een sh*tload verschillende standjes stoffen en naaitoebehoren, daar ging ik toch vast en zeker wel alles vinden, toch?
Yeah right. Niks van.
Ik ben huiswaarts gekeerd met… niks van het lijstje en 2 stukken stof die ik eigenlijk niet nodig had.

dsc_0051-1
De aanwinst na een een hele beurshal door te slenteren. Go figure…

Maar ik heb wel getript als een kind op een overdosis suiker bij het zien van al die leuke stofjes. Mijn hoofd zit alweer vol ideeën 😉

Daarna hadden we nog een ritje richting Oost-Vlaanderen voor de boeg om zoonlief af te halen bij zijn vader en nog een bezoekje te brengen aan mama-lief vooraleer we weer huiswaarts keerden en genoten van een rustige afsluiter van het weekend.
I love those lazy Sunday nights 🙂

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

11 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

    1. Zeker eens proberen, volgens mij ga je hem mega vinden! Recept komt van Lekker & Simpel 😉
      Het stofje is inderdaad leuk, hè. Ook al is het een hel om mee te werken, het motiefje blijft toch één van mijn favorietjes 🙂

      Like

  1. Ooooooh die pepernoten cake! Daar lust ik ook wel een stukje van, haha. Ziet er erg lekker uit, ik snap heel goed dat hij in de smaak viel bij de dames van de naailes 😉 Wat heb je trouwens een leuke schrijfstijl.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een fijn en gezellig weekoverzicht. Ik moet echt vaker op je blog kijken. Leuk dat je zoveel naait en knap dat het hardlopen zo goed gaat! Ik liep in de zomer ook 15, maar nu echt lang niet meer. Ach ja, er is zoveel te doen. En wat is een KWUTK?. En inderdaad een superleuke mok.

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks :*
      Komt wel terug, hoor, dat hardlopen 😉 Het is inderdaad niet altijd makkelijk te combineren, hè, met een gezin. Een mens moet echt soms zoeken achter tijd en het laatste dat je dan soms wilt doen is nog je loopschoenen aantrekken 😉
      KUWTK is eigenlijk Keeping Up With The Kardashians 😉 Een reality show van een Amerikaanse celebrity familie. Complete rommel-tv, maar zalig onderuit zakken na een drukke dag 😀

      Liked by 1 persoon

  3. Jij bent echt snel met hardlopen! Wauw gewoon! Die cakes zien er trouwens ontzettend goed uit. Bij welk seizoen van KUWTK ben jij? Ik heb afgelopen zondag de shower van Rob & Chyna gezien haha guilty pleasure.

    Liked by 1 persoon

    1. Ik ben alleen maar snel omdat ik a. meestal na 1 km al dringend naar het toilet moet en b. omdat ik gewoon te lui ben als het op sporten aankomt en ik er dan ook zsm vanaf wil zijn 😀 😀
      Ik neem KUWTK altijd op en kijk straks de aflevering van zondag 😉 Ik kijk op E! De laatste aflevering die ik zag was die waarin Kim draagmoederschap aan het overwegen was. Echte trash tv, but I love it! 😀

      Like

  4. Niet Pinterest-waardig? De woonkamer ziet er hartstikke opgeruimd uit!?! Toch? Goed, die strijkplank. Maar dat is alles. En oh, wat ziet die cake er zalig uit! Ook ben ik altijd nieuwsgierig hoe andere mensen macaroni maken (ik gebruik een recept van mijn moeder met uitgeplozen kipfilet, ui, paprika’s obviously en de pasta. Oja en een flinke scheut ketchup). Heerlijke diary om te lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Ik ben nogal een crazy wicht als het op opruimen aankomt, zie je 😀 Wat je ziet op de foto vind ik al rommelig in ons huis. Maar als ik bij iemand anders op bezoek ga, mag van mijn part het dak ingestort in de keuken liggen, ik ga het nog niet gezien hebben 😀
      Dat receptje van macaroni mag je gerust eens delen! Lijkt me super! De mijne is super eenvoudig 😀
      Thanks btw :*

      Like

Geef een reactie

