Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Aaaah, de voorbije week was ik al iets wakkerder dan de week ervoor. Halleluja!
Ook al is dat wakkerder zijn ook maar relatief natuurlijk.

Maandag begon vrij relaxed (jeej!) aangezien Husband pas ’s middags naar zijn werk vertrok en zo dus ook zoonlief naar school kon brengen.
This momma kon op haar gemakske aan de week beginnen. Ik dank de Heer op mijn blote knieën daarvoor.

Ik spendeerde zo goed als de hele dag aan het opruimen en poetsen van de koters hun territorium, de bovenverdieping.
Onbegrijpelijk hoe 3 zulke kleine wezentjes zo’n rommel kunnen maken.

Na het binnenschrokken van onze Penne met kippenchipolata ’s avonds ging zoonlief slapen en terwijl Husband hoog in de lucht hing vond ik nog even de tijd om te bloggen en te Kardashian-bingewatchen. Highly addictive, I must say.

dsc_0051

Aangezien Husband tot maandag laat moest werken, was hij dinsdag een dagje thuis. Terug een relaxte ochtend! Wat een verwend nest ben ik toch *ahum*

In de voormiddag liep ik terug wat kilometertjes bij elkaar…

screenshot_2016-11-21-10-04-54

… en in de namiddag nam ik ma belle Chanel nog eens onder handen en begon ik aan The Never Ending Story: de strijk.
I didn’t sign up for this.

20161115_113914
Ugh²

Terwijl Husband wat Italiaans probeerde te brabbelen in de avondles, genoten zoonlief en ik van een culinair hoogstandje *sarcasm input* onder de vorm van vegetarische kaas-schnitzels met aardappelen en appelmoes.

Werd ik maandag en dinsdag verwend, woensdag kreeg ik het dubbel en dik op mijn doos.
Om iets voor 6 liet m’n wekker me weten dat ik mijn luie kont uit mijn bed mocht slepen.
Ik moest namelijk naar de naailes.
De schort en de pannenlappen zijn af (en liggen nog steeds ongebruikt in de keuken), next on the list: een laptophoes.
Dit gaat van pas komen!

’s Middags dacht ik zeeën van tijd te hebben om vanalles en nog wat te doen en om wat tijd te maken voor wat extra quality time met zoonlief… totdat om 10 voor 3 m’n gsm vreemde geluiden begon te maken ter herinnering dat ik 10 minuten later bij de kapster moest zijn voor zoonlief.
Sh*t!
In speed tempo pipi doen, schoenen en jas aandoen en in de auto geduwd worden door je moeders? Zoonlief kan er blijkbaar tegen, want om stipt 15u. stapten wij het kapsalon binnen.
Het kind is nu nog knapper dan ie al was.

20161116_155936

Na thuiskomst maakten we gezellig met ons tweetjes nog een pepernotencake.
Met een sh*tload chocolade over.
I don’t regret anything.

dsc_0055

Husband mocht de chocolade-pot uitlikken *eyeroll*

dsc_0056
Nog niet genoeg ‘bommetje’, gooit hij er nog wat roomijs bovenop. Fat ass in the making.

Daarna mocht zoonlief achter voetballen gaan aanlopen tijdens de voetbaltraining, ondertussen genoot ik van een lekker warme douche en begon ik al aan het avondeten.
Op het menu die avond: Worstenbroodjes met spinazie en kaas.
*Omnomnomnom*

Donderdag is normaal gezien terug lopen-dag. Maar niet deze keer. Geen tijd voor vandaag.
Aangezien het de dag erna jaarlijks bal was op Husband’s werk en ik dus zo goed als de hele namiddag ging bezig zijn met de voorbereidingen daarvoor (lees: een poging ondernemen iets van mezelf te maken), moest ik dus op donderdag zoveel mogelijk huishoudelijk werk verzetten.

In plaats van te gaan lopen bracht ik zoonlief wel met de bus naar school en wandelde ik bij wijze van sport terug naar huis in het gezelschap van Chanel.
Door de gietende regen. F*cking rotweer.

dsc_0057
Het heeft maar een dagje geduurd eer ze droog was :/

Na een beetje opgedroogd te zijn en het terug opgewarmd raken na een hete koffie vloog ik erin en poetste ik de hele benedenverdieping.
Waar ik dus de hele dag mee bezig ben geweest.

Na zoonlief van school afgehaald te hebben en ons gevecht tegen de wind al fietsend overwonnen te hebben had ik er nood aan om het extra gezellig te maken in huis.
Theelichthoudertjes die er nogal winters uitzien werden terug uit de kast gehaald, scent chips werden gesmolten en ieder kaarsje en tafellampje werd aangestoken.
En terwijl zoonlief nog wat aan het tekenen ging, begon ik al aan de voorbereidingen voor het avondeten: kip uit de oven met mosterd en honing overheen, aardappeltjes en een sla’tje.

Vrijdag was het dan zover. De dag van het bal.
In de voormiddag werd er nog wat administratie weggewerkt en deed ik verder aan de eeuwige strijd die we ‘de was doen’ noemen.

In de namiddag kon ik er dan aan beginnen: mezelf opknappen.
Or at least trying to.
Husband had verlof genomen zodat ik me rustig kon bezighouden in de badkamer in plaats van op en af te hossen naar school. Gotta love the man.

20161118_172526
My hair was trying to eat me.

Mama-lief kwam ’s avonds op de koters passen terwijl wij het er eens goed van namen.

20161118_234506-arctic
Ik zag er zo niet uit toen ik mezelf laatst checkte in de spiegel thuis. I swear.

Na een avondje leute strompelden we moe, maar voldaan in ons bed voor een nachtje van 2.5 uur.
This is gonna hurt so much the next few days.

20161118_234436

Zaterdag ging de wekker om 7 uur. Een regelrechte ramp.
Zoonlief had namelijk een voetbalmatch in de voormiddag.
Terwijl hij het beste van zichzelf gaf op het veld stonden Husband en ik aan de zijlijn kotsmisselijk wat te sterven.

20161119_095807

De horror was daarna nog steeds niet gedaan. Neen, nog geen onesie-tijd. In de namiddag was het dan nog geschenkenbeurs op stiefzoonliefs school en mochten we één van de meest vreemde toneelstukken ever aanschouwen. Ik begrijp nog steeds niet wat ik heb gezien.
Soit, he had a blast. Da’s ’t enige da telt 😉

20161119_133753

En dan… eindelijk! Huiswaarts! Waar ik kip salsa verde maakte en nadat de koters gingen slapen mezelf richting de douche sleepte om dan in slaap te vallen voor tv. #rocknrollmommy

Zondag ging ik normaal gezien terug eens lopen. Totdat ik naar buiten keek. Serieus! No way dat ik daar door liep!
Nope, dedeze bleef lekker binnen. Na het ontbijt trok ik mijn onesie aan en begonnen we aan de voorbereidingen voor de kerstkaartjes*.
Meer daarover later 😉

dsc_0125-kopie-2-blog
Wat ook dit inhield…. (*no animals were harmed in the making of our Christmas cards)

In de namiddag moest stiefdochterlief nog gaan trainen op de manege voor de aankomende Kerstshow waar ze aan meedoet en terwijl zij en Husband het toch riskeerden om door dat gure weer te trekken, rommelden the boys en ikzelf wat aan in huis.
Een lekker lui dagje thuis.
De ideale afsluiter van een paar volle dagen.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

Geef een reactie

