Leven, liefde & gezin

We survived the week(end) – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

De voorbije week was kruipen.
Letterlijk.
Zat ik vorige zondagavond nog met wijd opengesperde ogen naar de RHCP te staren in het Sportpaleis, mocht ik daar de rest van de week de gevolgen van dragen.
Zal me leren van uit te gaan op een zondagavond.
En het met maar 3,5 uurtjes slaap te doen die nacht.
Als je een week nodig hebt om te herstellen van zo’n nacht (en dan nog zonder een druppel alcohol gedronken te hebben), dan weet je: ik word een oud wijf.

Soit, op de één of andere manier heb ik de voorbije week overleefd.
Vraag me niet hoe, ik heb zelf geen flauw idee.

Maandag was dus de grootste hel. Ik kroop letterlijk mijn bed uit en merkte meteen aan de misselijkheid en het lichte gevoel in mijn hoofd dat ik een veel te korte nacht achter de rug had.
Al een geluk dat m’n moeder was blijven slapen om op de koters te passen de avond ervoor en zij me die dag kon wakker houden.

Nadat de koters waren afgeleverd op school sprongen mama-lief en ik op de bus richting de stad.
Welnu, zij sprong.
Ik strompelde.

We maakten er een echt meisjes-dagje van. Een hele hoop gewinkel, gelunch, koffie-slurpen en leuteren.
We had fun en ik overleefde de dag. Punt.
Couldn’t be happier.

’s Avonds maakte ik op automatische piloot verse ‘ballekes in de tomatensaus’ met frietjes.
Altijd een succes. Bij groot en klein.

Wel geen enkele foto van maandag. Veel te druk bezig met vrouwen-gelul en overleven.

Dinsdag trok ik mijn loopschoenen terug aan. Beetje frisse lucht en adrenaline kan nooit kwaad, vind ik dan.
Het deed deugd. Al die vitamientjes 🙂

screenshot_2016-11-12-15-04-32

In de namiddag werkte ik nog wat strijk weg en werkte ik nog wat aan de blog.
Totdat ik mijn ‘klopke’ kreeg.
En Chanel ook.
Die had de voorbije 2 dagen een soortgenoot in de vorm van mijn moeder’s crazy ass dog moeten verdragen op haar territorium. Het beest was dus versleten.
Nog meer dan anders. De luie trees.

20161108_122833

’s Avonds zaten stiefdochterlief en stiefzoonlief nog even bij de kapper terwijl ik de Pasta Boursin van Lekker & Simpel in elkaar flanste.
Eenvoudig, snel en lekker. Zeker het proberen waard. Ik verzeker je, het gaat meer dan één keer op jullie menu staan 😉

Woensdag was ontwaken met een lichte depressie. Soms haat ik het dat ik zo radio-verslaafd ben en dan ook, van zodra ik één minuut uit mijn bed ben, al op de hoogte ben van vanalles en nog wat.
Zo ook van het feit dat een rund als Trump nu president van de States is.
Kan er iemand mij uitleggen wat aan dat brullend, egocentrisch mandarijn-mannetje met hoogheidswaanzin zo overtuigend is dat mensen voor zo’n exemplaar stemmen?

Na de eerste shock was het weer tijd voor naailes. Ik werkte er mijn pannenlappen af.
Bijpassend bij de schort.
Koken doen we hier in stijl. Aja!
Dit is iets dat ik dus wèl gebruik.

dsc_0055

’s Middags was het dan terug alle hens aan dek, zoals het bij een woensdag hoort.
Not.
Aangezien het weer de proporties aannam à la ‘Ik overweeg sterk om Noah en zijn ark op te bellen’, haalde ik mijn oude Citroën (I love my old Citroën) terug van stal en bracht stiefzoonlief naar de voetbaltraining in plaats van hem als een verzopen kieken door de regen te laten fietsen.
Achteraf besefte ik dat het eigenlijk geen reet verschil uitmaakte. Hij kwam na de training sowieso doorweekt en verfomfaaid naar me toe.

Voor stiefdochterlief was het niet anders, die zwom nog net niet naar huis na het paardrijden.

Met het rotte weer besloten we achteraf maar een beetje schermtijd in te lassen.
De tablets mochten eens uit de kast gehaald worden. Een zeldzaamheid hier.

Na het gestaar naar de schermpjes mocht zoonlief gaan zwemmen op een voetbalveld.
Gewoon te zielig voor woorden, die drie koters en hun hobby’s met dit weer.

We sloten de avond af met een laat avondmaal (f*ck you, voetbaltraining) in de vorm van croque madame.
Brood, kaas, hesp en een spiegelei. Evenwichtige maaltijd dus.

Donderdag startte terug met een loopje voor yours truly.
It was hell. Benen die ik amper 5 cm van de grond kreeg en zweten gelijk een rund. Doe ik bijna nooit.
Mijn lijf had er dus geen zin in die dag.

screenshot_2016-11-12-15-04-43

Ik nam ook nog eens Chanel onder handen en gaf haar een top knot.
Dat was het moment dat ik besefte dat m’n hond er beter mee staat dan ikzelf.
Damn.

20161110_124119
Top knot bitches in da house 😀

Na school trokken zoonlief en ik nog naar de winkel voor konijnen- en caviavoer.
En kwamen we thuis met dit kussen:

dsc_0054
Het kussen helemaal links is het geworden. Met de Schotse Hooglander op. Totally in love met die beesten 🙂 Het wolkenkussentje is een diy-projectje. Hoe ik het maakte kan je hier lezen: ‘Wolkenkussentje’

Als ‘nutteloos geld uitgeven’ kan dit tellen. Het is kussen 1589 in dit huishouden.
Maar… look at it! Toch gewoon übercute, die koe? Helemaal gek van die beesten.

Na het avondeten (veggie burger. Mijn inspiratie liet me in de steek. Don’t ask) werd zoonlief opgepikt voor een lang weekend bij z’n vader.
Bwèh.
En vertrok Husband voor het oudercontact van stiefdochterlief waar hij, zoals verwacht, niks dan goede dingen te horen kreeg.
Ik begin te denken dat dat kind bovennatuurlijk is. Kan nie anders.

Nadat stiefzoonlief en stiefdochterlief in bed waren gestopt vertrok Husband weer voor een afscheidsfeestje van een vriend die voor enkele maanden naar het buitenland trekt met zijn gezin.
De lucky bastard.
En ondertussen genoot moeder de vrouw van een luilekker avondje voor de buis.
Ik had het nodig.

Vrijdag begon relax. Wapenstilstand is ook een dagje vrijaf. Geen school en Husband die niet moet werken.
Met andere woorden, mijn ochtend kan ook eens rustig beginnen.

Na het ontbijt begon ik aan het uitmesten van de stal. Aka ons huis.
En terwijl ik alles te lijf ging met mijn stofvod, maakte Husband dit samen met stiefzoonlief:

dsc_0053
Het houten kroontje maakte Husband samen met stiefzoonlief. De stempel sneed ik uit een gom 😀

Herken je het? Kijk eens goed… 😉
Inderdaad, het kroontje uit het logo van de blog!

En nadat stiefdochterlief en stiefzoonlief afgezet waren bij hun mama propten Husband en ik nog een halve zak diepvriesfrieten en frikandellen binnen.
Het was namelijk frietjesavond.

Zaterdag was weer lopen-dag.
Waar het in het begin van de week echt niet goed ging, ging het zaterdag geweldig goed!
Het weer zat mee en ik was al iets meer uitgerust.

screenshot_2016-11-12-15-04-52

De rest van de dag was zoveel mogelijk administratie wegwerken, want oh boy, zat ik daar even mee achter.
Husband, als ge dit leest: ik wil een assistent.

En ’s avonds, na het binnenschrokken van onze spaghetti al tonno, ploften Husband en ik neer in de zetel om wat hersenloos tv te staren.
Rock n’ roll zaterdagavonden.

Zondag begon vroeg. Vanaf nu gaan we naar de vroege yoga-les.
Verwens ik mijn wekker als die om iets na 7 afloopt, ben ik achteraf wel blij, want heb ik nog redelijk wat uurtjes in die zondag om vanalles en nog wat te doen.

Na het in bochten wringen op mijn yoga-matje was het huiswaarts voor de lunch en verder administratie wegwerken.

En om 15u. stapten we in de auto voor een ritje van om en bij de 240 km om zoonlief bij zijn vader op te halen.

Nog even binnenwippen bij mama-lief en dan huiswaarts met onze jongste koter op de achterbank (jeej!).

’s Avonds nog even genieten van wat quality time en wat good old fashion geleuter onder ons tweetjes en de week zat er ook alweer op.
Damn, tijd gaat echt wel sneller als je ouder wordt.
En blijkbaar zo snel dat ik van zondag geen enkele foto heb genomen. Whoopsie!

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

5 gedachten over “We survived the week(end) – photo diary

Geef een reactie

