Overig

RHCP – nog steeds freaky styley

rhcp-nog-steeds-freaky-styley-mrscurlyblog-wordpress-com

Zondagavond mocht ik mijn puberhart weer even laten huppelen.
F*ck it. Mijn volwassen hart ook.
Dan mocht ik de Peppers weer in al hun glorie bewonderen. De goden van de funckrock vereerden ons Belgenlandje nog eens met een bezoekje.
Kon ik niet missen natuurlijk. Al sinds mijn tienerjaren draai ik iedere cd die ze uitbrengen compleet kapot.
En kwijl ik op alles waar den Anthony ook maar voor de helft op staat.
Yep, deze (stief)moeder van 3 is nog steeds hip.
Als het op muziek aankomt dan toch.

Het was de tweede keer dat ik ze live mocht meemaken. De eerste keer was enkele jaren geleden op de wei van Werchter.
De laatste keer dat ze die wei compleet knetter kregen zat ik samen met mijn nest gekken in Italië.
Bummer.
Alé, toch een beetje.

Vond ik ze toen al geweldig, vond ik ze nu nóg beter.
Op de één of andere manier kwamen ze beter tot hun recht in het Antwerps Sportpaleis.
Don’t know why. Akoestiek of zoiets? Ik ken niet genoeg van zulke zaken om het te weten.
Ik weet alleen dat ze de tent helemaal op hun kop hebben gezet zondag.
Doe het hen maar na, als vijftigers.
Van grijze oudjes geen sprake.
Ook niet van opa-konten.

Niet alleen de songs van hun nieuwe cd ‘The Getaway’ werden gebracht, ook een hele reeks van hun oude hits werden er doorgejaagd.
In dat typische stemgeluid van de lead zanger. Dat nog steeds even geweldig klinkt als zovele jaren geleden.
En met fantastische muzikanten naast hem. Die muziek kunnen voortbrengen als geen ander.
Ik hoopte de hele tijd op mijn all time favorites The Zephyr Song en Can’t Stop, maar het mocht niet zijn.
Dat nam de fun helemaal niet weg. Of de nostalgische bui.
Neen, absoluut niet. Dit was 1 uur en 40 minuten puur genieten voor iemand die zo van muziek houdt als ik.

Waar mijn oren een licht orgasme (yes, I’ve used the word) kregen, werden mijn ogen ook niet tekort gedaan.
Ze zijn dan misschien geen 25 jaar meer, ze hebben wel meer energie dan de meeste 25-jarigen tegenwoordig. Waar ze het halen, het is me een raadsel.
Mij zouden ze van dat podium mogen schrapen na zulk gespring en gedans.
Weliswaar in hun eigen vreemde stijl.

Is hun muziek na al die jaren nog altijd even funky, zo zien ze er na al die jaren ook nog even friggin’ handsome uit.
Flea daargelaten.
Trok Anthony Kiedis na een tijdje zijn shirt uit tijdens één van zijn indianendansjes, van mijn part mocht ie de hele tijd zo op dat podium gestaan hebben.
En ik weet best wel dat zulke vleeskeuring eigenlijk niet ok is, maar met all that is holy, daar kunt ge niet naast kijken.
Dus #sorrynotsorry, maar ik gaf mijn ogen wel eens goed de kost.
Hé, het is niet omdat g’op dieet zijt, dat ge de menu niet meer moogt lezen, hè.

20161106_224630

Was er nou echt niks dat ik niet goed vond? Of iets minder? Toch wel.
Shocking.
Josh. De gitarist die John Frusciante vervangt.
En neen, niet alleen omdat ik zijn naam niet kan uitspreken. Iets met die -sh op het einde.
Maar, en nu begeef ik mij misschien op glad ijs als er nog fans of liefhebbers meelezen, maar ik heb het niet zo voor die kerel.
He just doesn’t fit in.
Waar de anderen overlopen van craziness, heeft hij er een immens tekort aan.
Zet daar van mijn part pipo de clown met een gitaar, maar iemand die op zijn minst voor de helft zo gek is als de rest van de band.
Zie je, toch nog een beetje objectiviteit.

Ze draaien al lang mee, die hete pepers.
En ze hebben al wat rocky roads mogen bewandelen.
Maar ze staan er nog altijd.
En hoe.
Freaky styley en al.

jvdp_peppers_014
Photo credits: GVA

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “RHCP – nog steeds freaky styley

Geef een reactie

