Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Jeej! Herfstvakantie!
Alé, ja, niet zo ‘jeej!’ voor ons. Wij moesten onze koters missen.
Maar in plaats van in een hoekske te zitten wegkwijnen (ik heb het, voor Husband’s welzijn, beperkt tot een uur per dag), hebben we onze konten opgepakt en dan maar voor wat quality time voor just the two of us gezorgd.

Hier komt ie!

Maandag was pret-ty boring. Ik startte de dag met een loopje en deed daarna wat karate moves op de strijkmand. Die bodemloze strijkmand was eindelijk terug leeg.
Jammer, maar helaas, nu staat het ding alweer vol naar me te grijnzen. Kreng.
Chanel werd ook nog eens onder handen genomen en na het binnenproppen van een maaltijdsalade vertrok Husband richting zijn werk. Hij mocht het Belgisch luchtruim even ‘onveilig’ maken die nacht.

screenshot_2016-11-06-11-43-33

 

 

En terwijl hij hoog in de lucht hing, lag ik laag en lui op de bank te Kardashian-bingewatchen en nagels te lakken.
Even me-time. Love it.

Dinsdag bracht al wat leukere vooruitzichten. Jippie!
’s Middags ging ik lunchen met vriendinnetje E. in de stad en daarna trokken we naar de Parkabdij in Heverlee voor een deugddoende herfstwandeling.
En een deugddoende babbel.
En bijhorende koffiepauze.
Zalig, zo’n vriendinnetjes-uitstappen 😉

Ik was zo onder de indruk van de Parkabdij en hoe mooi het daar wel was dat ik na thuiskomst Husband en Chanel in de auto heb geduwd en terug ben gereden met hen. Ik moest dit moois dat E. me had leren kennen delen.
Ik woon al 5 jaar in Leuven en nu pas ken ik dat plekje. Go figure. Je zou haast denken dat ik m’n kot niet uitkom.

Na het voederen van de eendjes (I looooove eendjes!), nog wat koffie slurpen en pogingen ondernemend om Chanel minder social awkward te maken trokken we huiswaarts waar ik lui een shnitzel in de oven mikte en opdiende met de leftovers van de maaltijdsalade.
Geen koters in huis = geen deftig eten op tafel.

Op woensdag ging ik terug lopen. En hooray, ik ging weer richting de 16km! De eerste keer sinds ik ziek was.
Ik kon de dag dus goed starten!

screenshot_2016-11-06-11-43-20

En toen ik terug thuis kwam van mijn loopje lag er een postpakketje op me te wachten. De nieuwe cd van de Red Hot Chili Peppers!
Ik ben een klein kind als het op hen aankomt. Echt wel.
En dan vooral als het op Anthony Kiedis aankomt. I do admit.

20161102_151339

 

Om 14u kwamen stiefdochterlief en stiefzoonlief terug! Om na een uur terug te vertrekken 😦
Aangezien onze familie nogal ver weg woont wilden de tante en oma en opa er in de herfstvakantie eens een logeerpartijtje van maken.
Niet geheel naar Husband’s en mijn zin want dat wil zeggen dat we hen nog meer moeten missen dan, maar ach… de koters keken er echt naar uit om dit eens te doen. En je kan moeilijk nee zeggen tegen bambi-ogen, niet?

In de namiddag leverden ze ook onze nieuwe afwasmachine. Is het heel erg verkeerd als ik überhappy ben met een nieuwe afwasmachine?
Eindelijk eens een exemplaar waar de vaat friggin’ proper uitkomt en niet even vuil als toen j’er hem instak.

dsc_0056
Ik knuffel het ding nog dagelijks.

Terwijl Husband zijn tour de Belgique deed om de stiefkoters op hun logeeradresjes te krijgen poetste ik het hele huis om daarna maar aan mijn Kardashian marathon te beginnen.
De quality time ging normaal van start die avond. Maar dan moet je Husband wel thuis zijn natuurlijk. Which he wasn’t. *&%£€#
I even shaved my f*cking legs. What a waste.

De quality time ging dan maar van start op donderdag.
We rekten Date-night uit naar date-day en -night. Beetje uitmelken kan nooit kwaad.

We trokken de stad in waar we wat koffieleuterden, winkelden en kuierden.
En vooral veel genoten.

20161103_154055

’s Avonds trokken we naar Brasserie de Abdijmolen in Heverlee waar we onze voetjes onder tafel schoven en een lekker (groot) diner binnenpropten.

Een geslaagde dag.
Punt.

Vrijdag was het dan zover.
We begonnen samen aan onze tour de Belgique. Eerst pikten we stiefdochterlief en stiefzoonlief op in West-Vlaanderen en daarna was het hop, naar Oost-Vlaanderen om zoonlief bij zijn vader op te pikken.
Echte wereldreizigers zijn we.
Tegen 18u. had ik mijne nest zotten terug bij mij.
Terug compleet. Letterlijk en figuurlijk.

We brachten nog even een blitsbezoekje aan mijn 90-jarige kick ass grootmoeder en trakteerden onszelf op een culinair hoogstandje bij de frituur, waarna we huiswaarts trokken en genoten van het feit dat de koters boven onze hoofden lagen te dromen.
Alleen al dat gevoel.
Onbetaalbaar.

Die dag bracht voor mij ook nog een mijlpaal. Na jaren van kokhalzen bij nog maar het woord thee te horen, kreeg ik die dag zowaar mijn eerste kop thee binnen.
En dat het nog smaakte ook.
Komt da tegen, seg.
Na een tip van een Zuid-Afrikaanse dame botste ik donderdag op rooibos thee in de Hema en dacht ‘Let’s give it a try’.
Het mens had gelijk. ’t Is verdorie lekker.

20161104_105000
Alleen al voor het doosje zou je ’t kopen…

 

Zaterdag begon vroeeeeeeg.

1478323409847
Ook IG heeft het geweten.

 

 

Om iets na zessen liep deze hier haar wekkertje af. Op het programma die ochtend: voetbalmatch van zoonlief.
Kak.

Na de match, en het bijna-dutje in de auto, wilden we nog even genieten van de frisse buitenlucht en maakten we een wandeling in het park hier dichtbij.
Eigenlijk was de wandeling puur en alleen om ons wakker te houden.

Soit, het lukte ons de rest van de dag.
Meer kan ik er niet van zeggen.
En kon men ook niet van me verwachten.

’s Avonds mocht Husband even zwoegen aan het fornuis. Hij maakte zijn alom bekende zalmlasagne.
Misschien laat ik hem dat recept wel eens delen 😉

20161105_173133
Als je Husband denkt dat hij bij het maken van lasagne de deegrol nodig heeft. Dan weet ge: you better run for it.

In tussentijd had ik mijn haar gewassen, gestofzuigd en was opgehangen. *trekt haar linker wenkbrauwke op*
But it was worth the wait.

Zondag mocht ik iets langer slapen. Stiefdochterlief ging die ochtend paardrijden en de boys des huizes wilden mee.
Geen probleem voor mij, kan ik langer in m’n bed lummelen.
Husband zorgde ervoor dat iedereen in stilte het huis uit ging en ik lag tot half 10 een lui wicht te wezen.
#sorrynotsorry

De dag bestond vooral uit opruimen, maar ook veel luieren.
Af en toe moet dat eens.
We hielden ons allemaal met vanalles en nog wat bezig in huis tot in de namiddag en m’n moeder de koters eventjes kwam overnemen van ons.

Husband en ik trokken er namelijk op uit om het Antwerps Sportpaleis onveilig te maken. Die avond haalden de RHCP terug hun meest crazy zelven boven op dat podium.

 

20161106_224630
En toen ging het shirtje uit… en Mrs. Curly zag dat het goed was.

Het was in één woord fenomenaal. Op en top de Peppers: crazy, funky, zalig-in-het-oor-klinkende muziek en hot as hell..
Letterlijk en figuurlijk.

Na het optreden konden we nog een uur en half genieten van rust.
In de auto.
Al stilstaand.
Samen met honderden andere wagens.
Op de friggin’ parking.

Maar niks van dat alles kon mijn vibe verstoren.
Ik had zojuist een avondje kwijlen achter de rug.
Als dat geen goede afsluiter van de week is, weet ik het ook niet meer.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

4 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

Geef een reactie

