Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com-1

De herfst is nu pas goed in het land.
En samen met die herfst ook de eerste zieke ten huize Mrs. Curly.
Jeej.
Not.

Maandag begon bwèh.
Ik werd mottiger dan mottig wakker.
Het voelde alsof mijn hoofd ieder moment kon ontploffen, alles aan mijn arme lijf deed pijn en ik zag eruit als Kim Kardashian tijdens een ferme huilbui.
TIJDENS een ferme huilbui. Niet erna. Tijdens.
Ja, ZO mottig zag ik er dus uit.

Ik sleepte me een beetje de dag door, maar slaagde er toch in de bovenverdieping te poetsen en verder te doen aan The Project.

dsc_0048
Tegen de late namiddag mocht ik het dan ook bekopen en ging ik plat.
Wat een geluk dat Husband deze week verlof had genomen voor de verbouwingen en hij zoonlief iedere dag kon brengen naar en afhalen van school.

20161017_164151
I love my dekentje.

Ik slaagde er nog net in om ’s avonds lang genoeg rechtop te blijven staan om de romige rijstschotel van Lekker & Simpel op tafel te zwieren.
Waarvan ik niks heb geproefd. Alle smaak was weg bij deze.
Achteraf ging ik terug languit op de bank en deed ik nikser dan niks.

Dinsdag is normaal gezien loopjes-dag.
Niks van dat vandaag. Ik voelde me nog steeds niet op en top.
In plaats van mijn lijf nog wat meer te doen afzien besloot ik het maar bij strijken en verder naaien te houden.
Heel spannend en rock n’ roll allemaal.

20161018_142533
Helemaal verliefd op dit stofje!

Woensdag voelde ik me al ietsje beter. Halleluja!
In de voormiddag ging ik heel solidair mijn microben gaan delen met andere mensjes tijdens de naailes waar ik eindelijk de laatste hand aan mijn schort legde.
Het ding is dus af en hangt nu in de keuken.
Klaar om nooit gebruikt te worden.

dsc_0074

’s Middags trokken zoonlief en ik er op uit voor wat boodschappen en vergaapten we ons ook aan de schattige beestjes bij Aveve.
Ik wil nu dus ook nog een chinchilla in huis.

dsc_0075
We maakten ook nog een tussenstopje in het Kruidvat waar ik deze 2 sticks kocht. De velvet stick lijkt echt nergens op bij mij (denk Morticia Adams. Op ne very bad day.), maar de glossy stick is echt geweldig! Ik heb een nieuw favorietje, denk ik 😉 Bonus: het is een lipstick in potloodvorm, je hoeft dus niet eerst een half uur met een fijn potloodje lijntjes te zitten knoeien rond je lippen.

Daarna was het tijd voor hem  voor de voetbaltraining en voor dedeze om zich klaar te maken voor yoga.
Dacht de rest dat ze voor een uur en half zen gingen die avond, heb ik ze effe goed liggen gehad met mijn gehoest.
Het zakdoekje dat ik in mijn sportbh had gepropt kwam goed van pas.
En ik had opeens ook weer ‘vulling’. Misschien is dit wel de oplossing?

Bij thuiskomst zat Husband me op te wachten met een home cooked dinner à la Husband. Een omelet.

Donderdag was normaal gezien tijd voor loopje 2 van de week.
Wederom: tegen mijne rekker. Nog steeds niet goed genoeg om te gaan lopen en ik weiger om mijn lijf te laten afzien nog voor het goed en wel genezen is.
Anders kan ik toch niet voluit gaan.
Of ben ik achteraf nog zieker.
En we weten allemaal dat met 3 rondhobbelende koters je het je niet kan permiteren om ziek te worden.

In plaats daarvan werkte ik ’s ochtends wat administratie weg en poetste ik daarna de hele benedenverdieping.
Het huis was weer helemaal spic en span.
Voor een uurtje ofzo.

Die dag kwam ook de schoolfotograaf langs op zoonlief’s school en dat gaat natuurlijk gepaard met een shitload wax in het haar en de mooiste kleren die uit de kast getrokken worden, waarna alle kindjes als engeltjes voor de camera poseren terwijl ze hun gezichtjes in de meest onmogelijk posities wringen.
Wreed naturel allemaal.

20161020_081101
Oh boy…

’s Avonds maakten we zelfgemaakte pizza en genoten we van een rustige avond.
In my defence, een zieke mama mag da.

Geen foto’s van vrijdag 😦
Boring dag: Chanel weer iet of wat toonbaar maken en daarna een poging ondernemen om mezelf wat toonbaar te maken zodat ik de deur uitkon voor een uurtje boodschappen doen.
’s Avonds was het voetbal voor zoonlief en was het frietjesavond. *omnomnom*
Nadat de koters in bed lagen, zakten Husband en ik onderuit op de bank en keken naar de eerste aflevering van de nieuwe reeks Belgium’s Got Talent.
Waar ik, zoals gewoonte, het weer niet droog bij kon houden.

Zaterdag begon vroeg. Pokkevroeg.
Om kwart na acht vertrokken Husband en zoonlief voor een voetbalwedstrijd. Met andere woorden: we kropen hier al om 7 uur rond.
Je mag dat kruipen letterlijk nemen.

Nadat zij de deur uit waren, begon ik aan het versieren van ons huis want er was er eentje jarig! Stiefdochterlief werd 13! Het feestje was pas op zondag, maar ik wou het huis al op haar verjaardag versierd hebben.

20161022_112847
Alleen maar hartjes toegestaan in dit huis.

Ik bakte in de voormiddag nog een banaan-notencake (recept volgt 😉 ) voor vriendinnetje E. en eentje voor stiefdochterlief.
Het huis rook eens naar cake in plaats van naar vieze jongens-voetbalsokken.

’s Middags kwam vriendinnetje E. lunchen en installeerde ze Play van Telenet op onze digicorder (ik ben u eeuwig dankbaar 😀 ). Ik ben nu de trotse bezitter van E! Entertainment op mijn tv.
Dat wordt The Kardashians bingewatchen.

’s Avonds propten we ons vol met pannenkoeken (het was guilty Saturday. Obviously) en daarna maakte ik me op voor een rocking Saturday night: op de bank voor E! en Travel Channel.

Zondag was niet anders dan zaterdag: de wekker ging ook dan weer om 7 uur.
Na mezelf richting de badkamer te slepen en er het beste van te maken begon ik aan een lunch voor 13 mensen. Het was namelijk stiefdochterlief’s verjaardagsfeestje.

dsc_0054

Na het gestress en geren om alles op tijd klaar te hebben, kwamen om half 12 de eerste gasten toe. Na een aperitiefje en het cadeautjes openen schoven we aan tafel voor een Mexicaanse ovenschotel, weliswaar met ‘echt’ vlees. Geen vegetariërs in de familie en hier ga je niet met honger van tafel, remember?

dsc_0059

In de namiddag smulden we nog van de mega lekkere (en mooie) taart die we besteld hadden via Titatovertaart.
Echte kunstwerkjes zijn het!

20161023_144750

En nadat iedereen de deur was uitgesjareld en het meeste was opgeruimd vertrok Husband richting Gent voor een avondje Arno met vrienden.
Terwijl hij zijn mannenavondje had, bleef moeder de vrouw rustig thuis en genoot ze van een manicure-avondje voor tv.
E! Entertainment aan het staren of course.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

9 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

  1. Gefeliciteerd met je stiefdochter! Wat een prachtige taart en de tafel ziet er ook heel mooi uit.

    Ah zo zielig een Kim Kardashian ugly cry moment 😦 fijn dat je je weer beter voelt.
    Zaterdagochtend zo vroeg opstaan is verboden 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

