Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

we-survived-the-weekend-photo-diary-mrscurlyblog-wordpress-com

Whoop whoop! De eerste echte koude week zit erop en we hebben hem overleefd!
Daar zit mijn dwangneurose als het op kersenpitkussentjes, dikke wollen sokken, handschoenen, mutsen en de big ass oversized sjaals wel voor iets tussen.
Van zodra die temperatuur een beetje zakt haal ik heel die meuk weer boven.
Ik haat de koudere maanden van het jaar.
Maar ik houd wel van de gezellige, donzige kledij en accessoires die ze met zich meebrengen.
Wat een irritant contradictorisch wicht ben ik, hè.

Buiten achter onze verwarming kruipen van de kou, deden we ook nog andere dingen de voorbije week. Dit dus 😉 :

Maandag was een administratief dagje hier. Stiefdochterlief had een dagje vrijaf van school en nam het er dubbel en dik van.
Dat ze gelijk heeft.
Tegen dat ik terug thuis was van de jongste koter af te droppen aan de schoolpoort, vereerde ze mij met haar ochtendlijke verschijning.
En terwijl ik er een eind op wegtikte op mijn laptop zodat mijn administratie weer wat up to date was, zat zij schuin tegenover mij hard te zwoegen op haar Latijn en Frans.
Respect, girl.

In de namiddag was het tijd voor wat ontspanning. Voor haar in de vorm van de WiiU.
Voor mij in de vorm van de strijk.
Talk about een wereld van verschil.

’s Avonds mochten ook de jongste 2 bengels eraan geloven. Ook zij staan voor de toetsenperiode. Althans, zoonlief toch. Stiefzoonlief gaat naar een vrije school. Eén waar ze leren niet echt kennen.
Soit.
Terwijl zoonlief aan het keukeneiland alles in dat kleine kopje aan het persen was en stiefdochterlief aan de eettafel nog wat aan het herhalen was, was stiefzoonlief boven wat aan het oefenen voor de muziekschool.
Ik werd meteen terug gekatapulteerd naar mijn eigen jeugd, toen mijn moeder mijn broer en mij ook in verschillende ruimtes moest zetten. Of het enige dat we bestudeerden was hoe we elkaar het meeste bloed vanonder de nagels konden halen.

20161010_164050

’s Avonds zwierde ik mijn uberlekkere Chicken fajita pasta op tafel en haalde ik nog even mijn naaimachine uit.

Dinsdag startte met een loopje.
My kind of weather om te lopen. Koud, geen wind, mist, …
Stilte.
Geen kat op de weg.
Alleen maar de zwanen en eenden als gezelschap.
Zalig.
Maar deze keer ging het niet zo goed. Beentjes voelden een beetje zwaar aan.
Ach ja. Ik liep en achteraf had ik terug dat zalige vermoeide gevoel dat je alleen bij lopen krijgt. Je weet wel, the special kind of tired.

screenshot_2016-10-11-14-16-19

Voor de rest van de dag werkte ik nog wat verder aan wat blogjes en hield ik mijn opruimverslaving happy.

dsc_0049

Na school was het weer studeertijd voor de oudste en jongste koter terwijl ik even aan luie-wijven-koken deed: gyros en rijst. Alles samen gooien en er is geen gezeur over ‘Maar ik lust da nieeeeeee!!!!’

Na bedtijd van de 3 buffeltjes (Halleluja!) trok Husband naar de Italiaanse les en haalde ik terug mijn naaimachine boven.
Ik heb nood aan een grijs dotje.

Woensdag was weer een dagje ‘over-en-weer-geren’.
Goddammit.
’s Ochtends deed ik wat van ‘rikketikketik’ tijdens de naailes. Of, althans, mijn naaimachine deed dat.
En in de namiddag was het hobby-namiddag voor mijne nest gekken.
Terwijl stiefdochterlief wederom een beest van om en bij de 500 kg in bedwang probeerde te houden, dropte ik stiefzoonlief af aan de voetbaltraining en onderging ik de terror die ‘shoenen shoppen voor zoonlief’ heet.

20161012_144228
Ik wil ook zulke lampen….

Het kind had zijn zinnen gezet op Dr. Martens.
Datzelfde kind heeft bakken smaak, dat wel. Maar met de opkomst van die goede smaak, verdween zijn mogelijkheid tot stappen op het moment dat hij die Doc’s aan zijn voeten had.
Een uur later en na heel veel overtuigingskracht van zowel de verkoopster als mezelf stapten we de winkel buiten met nieuwe schoenen.
Niet met Dr. Martens.
Wel met All Stars. Once again…

20161012_152518
… en zulke schoenen… 😀

Stiefzoonlief oppikken aan de voetbaltraining en hop hop naar huis om de sportzak voor zoonlief te halen die daarna naar… juist, zijn voetbaltraining werd gebracht.

Nog snel even over en weer naar de tandarts met de oudste twee etters, zoonlief terug afhalen van de training en we konden eindelijk aan tafel.
Om kwart na f*cking acht.

Chance dat er nog iets deftig op tafel kwam: de pompoensoep volgens recept van The Mommy Diaries.
Do try this at home 😉

Donderdag was een echte huisvrouwendag.

In de voormiddag smeet ik me op mijn naaimachine.
Niet letterlijk welteverstaan.
Momenteel volop bezig met een nieuw projectje. Will be continued… 😉

dsc_0055

En in de namiddag maakte ik Chanel weer toonbaar en dat was het zo’n beetje.
Toch één iemand die toonbaar was die dag…

dsc_0053

’s Avonds maakte ik de ravioli ovenschotel van Lekker en Simpel en dan zat de dag er voor deze ook alweer op.
Of althans, dat wou ik…

Vrijdag was weer m’n beste haastwerk bovenhalen.
Nadat de koters alle drie richting de schoolbanken vertrokken waren, trok ik eropuit voor een loopje.

screenshot_2016-10-16-14-57-54

Na thuiskomste poetste ik Assepoes-gewijs het hele huis.
Ondertussen draaide de wasmachine op volle toeren.
Geen tijd om mijn kont te installeren voor de lunch, werd dan maar de zak chips opengetrokken om om de zoveel tijd een handvol in m’n mond te proppen.

20161014_124243
Da zijn toch patatjes?

Het hele huis stond nog ondersteboven toen de koters alweer huiswaarts keerden.

20161014_153503
Maar dat liet ik niet aan mijn hart komen. Even 5 minuten op m’n luie kont voor een bakje Chai Latte troost.

Soit, na de ‘overdracht’ van onze lieverdjes aan onze respectievelijke (h)exen, ploften Husband en ik neer voor frietjesavond, gevolgd door filmavond.
Met nog meer chips.

Zaterdag werd ik wakker met een keel alsof er een schuurmachine in geïnstalleerd was.
Zalig.
Not.
Na al dat gestoef dat ik zo goed als noooooooit ziek word moest het er een keer van komen natuurlijk.
Karma’s a bitch.

’s Middags kwam vriendinnetje E langs voor de lunch en kwebbelden we er weer lustig op los.
Always fun when she’s around 😉

In de namiddag trok ik nog de stad in op zoek naar mooie stofjes voor The Project.
Husband was assistent kiezen van dienst.
Het mannetje sloeg net niet tilt door de druk op zijn schouders.

20161015_181453

’s Avonds bakte ik nog wat cakes voor na de yoga les op zondagochtend terwijl Husband voor het avondeten zorgde.
Werken, gij man!
Er kwam nog net geen zweep aan te pas.

Zondagochtend lagen Husband en ik driedubbel gevouwen op onze yoga matjes.
Terwijl ik iedereen uit zijn mojo hield met mijn gehoest (een half stervende hond is bij momenten niks bij mij), genoot ik van de zen die over mij kwam.
Niks zo goed om een prachtige zondagochtend te starten als met yoga.

20161016_124329
En dit stond op me te wachten tijdens de yoga les! Jeej! Alleen al het papiertje maakt me super happy. Sterretjes! 😀 Thanks, E. You rock, big time! 😉

In de namiddag trokken we naar de andere kant van het land om zoonlief op te pikken bij zijn vader en een bezoekje aan mijn kick ass grootmoeder.
90 jaar and still very much alive and kicking.

Een rustige, zalige zondag onder een prachtig herfstzonnetje met als achtergrondmuziek mijn gehoest om de week af te sluiten.
Niks anders dan ♥♥♥♥♥♥

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary

  1. Hey Girl! Superleuke Week overzicht! Love it!
    Pfff die habit heb ik ook hahaha chips eten als het me niet lukt om effe snel wat te eten, But girl was is dat heerlijkkkkk! Miss Loves Chips ik heb er echt een zwakte voor! Dus zet ik iets anders voor in plaats in huis om mezelf onder bedwang te hoouden hihi.
    Ik neem aan dat het bolgnese chips was dat je aan het eten was? Beacause Girl That’s mah Fav! Enneh yes.. het zijn patatjes kind off! Lol!

    Leuke shoes! En die lampen ik snap wel waarom je ze leuk vind! Owhhh Yessss!

    Girl! Ik wens je een fijne week toe!
    Ciao, Hugz Miss B.💋

    Liked by 1 persoon

  2. Jij bent snel met hardlopen! Ik baal want ik ben langzamer geworden, shit gewoon. Leuk overzicht weer en ik heb respect voor jou al die kinderen en het huishouden is gewoon wow!

    Liked by 1 persoon

  3. Zo’n hele dagen thuis zijn zou niets voor mij zijn. Ik was ziek, vandaag weer op kantoor want thuis is zó saai! Je hebt inderdaad een goed tempo met hardlopen. Toen ik jong was (ahum) liep ik ook dat tempo. Naarmate je ouder wordt gaat dat tempo eruit maar het gaat erom dat je er plezier in hebt en dat het gewoon goed is voor je lijf.
    En chips? Nee, bah. Hou ik niet van. Veel te zout. Geef mij maar nacho’s met een heerlijke zelf gemaakte guacemole…

    Like

    1. Hier lopen er wel nog 3 bengels rond en een full time werkende man die ervoor zorgen dat ik mijn werk wel heb thuis 😉
      En volgens mij maak je dat zo saai of zo leuk als je zelf wilt, toch? Ik bv. zit geen 5 minuten stil met het huishouden, sporten, de koters, creatief bezig zijn, …
      Het is maar hoe je het zelf invult of wilt natuurlijk 😉

      Like

Geef een reactie

