Overig

#30DayBlogChallengeNL: wat ik nog wil leren.

30dayblogchallengenl-wat-ik-nog-wil-leren-mrscurlyblog-wordpress-com

Wat ik nog wil leren? Niet zo moeilijk, ik ben er momenteel volop mee bezig 😀
Ik schreef er een hele tijd geleden al iets over in dit stukje: Mrs. Curly terug naar school!

Inderdaad, wat ik nog wil leren is naaien.
Met de naaimachine dan.
In het andere soort naaien ben ik naar het schijnt al vrij goed.
Boom! *boks*

Ondertussen kan ik al wat overweg met de naaimachine, maar buiten een schort in elkaar zetten (die ik waarschijnlijk nooit zal dragen), een omkeerbare schoudertas en een omkeerbare yogatas, heb ik tot nu toe nog niks in elkaar gestoken.
Ik heb blijkbaar iets met omkeerbare zaken.
Maar het feit dat ik graag creatief bezig ben en het fijnere prutswerk me niet afschrikt geeft me de goesting om er volop in te vliegen.
Dat, en het feit dat ik volgens de juf fijn werk lever.
Ja, zo’n strever ben ik dan wel weer.
Was ik dat 15 jaar geleden maar.

Ik heb nu een vijftal naailessen achter de rug. De uurtjes die ik thuis wat zit aan te klooien met mijn eigen naaimachine niet meegerekend.
And I absolutely love it!
Het is fijn om iets tot stand te zien komen dat ik met mijn handen heb gemaakt.
Het idee dat iets dat vanonder mijn naaimachine komt misschien ook effectief gaat gebruikt worden!
Oh, en het feit dat ik veruit de jongste ben in het groepje is ook wel fijn.

Er zijn er in mijn omgeving die zich oprecht afvragen waarom ik in godsnaam wil leren naaien. ‘Doe iets met je hoofd! Je bent toch slim genoeg?!’
Ja, waarschijnlijk wel. Maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik heb jarenlang iets met mijn hoofd MOETEN doen, nu ben ik ouder en kan ik eindelijk voor mezelf beslissen.
En ik beslis dat ik wil doen wat ik het liefste doe, met mijn handen werken. Dingen maken. Creatieve toestanden.
Zalig tegendraads (see what I did there?).

En er zit ergens, ver weggestopt in dat slimme hoofd van me, een droom.
Ik kom uit een zelfstandigen-gezin. Geeneen die heel goed kan omgaan met ‘onder ne baas’ werken.
Ook ik niet.
Ook al heb ik het altijd gedaan.
Nu nog steeds. Onder Husband dan.
Letterlijk en figuurlijk.

Soit, terug naar die droom. Momenteel ben ik huisvrouw. Maar als de koters ouder worden en ze me waarschijnlijk meer eyerolls dan knuffels gaan geven bij thuiskomst na school bij het zien dat (stief)moederlief weeral braaf op hen zit te wachten, ga ik me waarschijnlijk wel beginnen afvragen of het nog wel nodig is dat ik 24/7 achter hun kont aanloop.
(No worries, Husband. Gewoon niet puberaal met je ogen beginnen draaien, dan blijf ik nog steeds achter jouw kont aanlopen.)
Misschien dat ik dan wel wat meer om handen ga willen hebben dan enkel het zorgen voor. Waar ik nu voor de volle 100% van geniet, if I may add.
Dan kan ik mij nu maar al best beginnen voorbereiden op het ogen-draai-moment dat er misschien ooit gaat aankomen en al iets leren waar ik mij dan ten volle op kan smijten. En wie weet, misschien wel een (bij)job van maken!

Want, inderdaad, deze droomt van een eigen winkelplekje op het web.
Een webshop dus.
Met eigen creaties.
Het idee dat ik ooit misschien wel zo goed zou kunnen naaien dat er jurkjes en shirts van tussen mijn handen en naaimachine zullen glijden en die anderen, buiten mijn medebewoners, zouden dragen, is toch wel een droom van me.

Dromen mag, hè.
Misschien blijft het bij schorten-die-in-de-kast-stof-liggen-te-vergaren en omkeerbare tassen.
Maar misschien, wie weet… misschien lukt het me.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

2 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: wat ik nog wil leren.

Geef een reactie

