Recepten

Kip salsa verde

kip-salsa-verde

Ik had eerst een beetje mijn twijfels bij dit gerechtje. Vooral nadat ik het potje salsa verde had opengetrokken.
Ik vond het nogal doordringend ruiken en was ervan overtuigd dat ik dit echt niet ging lusten.

Maar ja, daar sta je dan met al die ingrediënten en ik ben nu eenmaal iemand die geen eten weggooit.
Tenzij er een half grasveld op groeit natuurlijk.

Ik begon er dus aan en binnen no time stond er eten op tafel.
Lekker eten.
Super lekker eten!
Want waar ik eerst mijn twijfels had, moest ik mijn mening daarna serieus herzien. Dit gerecht is ondertussen uitgegroeid tot één van de absolute favorieten ten huize Mrs. Curly 😉

Wat hebben we nodig? (voor 4 à 5 personen)

  • 800 gr kip
  • 500 ml kippenbouillon
  • 150 gr salsa verde
  • 250 ml volle room
  • 500 gr penne
  • peper
  • 150 gr gemalen kaas (dat kan emmentaler zijn of grana als je dat liever hebt. Ik zwierde er gemalen emmentaler onder.)

Hoe zorgen we dat dit op tafel komt?

  • Snij de kip in stukjes (zo groot of klein als je zelf wilt) en doe er wat peper over.
  • Bak de kip in wat olijfolie (or whatever suits best for you 😉 ) tot ze goudbruin zijn.
    Haal ze dan uit de pan en zet even opzij.
  • Doe de bouillon, salsa verde, room, penne en wat peper in de pan en roer alles goed om.
    Breng de hele mikmak aan de kook, dek af en laat sudderen tot alles goed opgenomen is door de pasta en deze gaar is. Duurt ongeveer een 15-tal minuutjes.
    Niet vergeten om af en toe eens de boel om te roeren of je hebt een aangebakken papperige brok. Not what we’re aiming for.
  • Als dat klaar is, meng je er de kip en de gemalen kaas onder en roer je alles goed om.

Voila, ge kunt aan tafel!

Enjoy!!!!

kip-salsa-verde-pdf

 

dsc_0124

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

13 gedachten over “Kip salsa verde

Geef een reactie

