Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary

 

we-survived-the-weekend-photo-diari

M’n eerste volle week als 33-jarige.
Ik voel het alvast niet. Nope. Still 27.
Rocking.

Behalve ’s ochtends dan.

Maandag was de eerste schoolvrije dag.
’t Schooljaar is nog maar begonnen, hé, mannekes. Alé ja… just saying.

Zoonlief en ik maakten er dan maar een lekker luie dag van. Het weer leende zich er alvast toe. Af en toe een straaltje zon, maar vooral veel regenbuien en heel veel wind.
Echt herfstweer dus.
En echt onesie-weer ook.
Moet g’ons geen 2 keer zeggen!

20161003_110032

We huppelden de hele dag rond in onze onesies/huispakken met lekkere warme sokken onder.
Eén van de heel weinige dingen die ik leuk vind aan de herfst.

We begonnen aan een burcht met de Lego en terwijl zoonlief in de namiddag even naar de tv mocht staren, flanste ik dit in elkaar:

Yep, een omkeerbare zak.
Super trots op het resultaat! Mag ook wel, ik heb nog maar 4 keer een naaimachine van dichtbij gezien en de mijne nog maar 1 keer.

Dit is een ‘testzak’ (man, wat klinkt dat vreemd), met overschotjes stof dus. Het is dus nog niet DE zak. Die maak ik de volgende keer met fancy stofjes. You’ll see. 😉

Geen gordijnen meer in dit huis momenteel.

Na een rustig dagje thuis maakte ik nog een stoofpotje met kip en kikkererwten klaar.
Lekker en binnen het half uur op tafel.
My kind of food!

Dinsdag was loopjes-dag.
Ik rende 15,64 km samen. Aan een goed tempo.
En dat terwijl ik het gevoel had dat ik niet vooruit raakte.
The human mind…

screenshot_2016-10-04-20-07-33

De rest van de dag geen foto’s meer genomen.
Ook niet veel foto-waardige dingen gedaan.
De hele bovenverdieping werd onder handen genomen. Misschien had ik daar beter een voor- en na-foto van genomen.
De koters hadden er een boeltje van gemaakt. All I’m saying.

En ’s avonds maakte ik in sneltempo de spaghetti al tonno van Easy Daily Food.
Niet veel tijd? Dit. Maak het 😉

Daarna ging Husband wat Italiaans gaan brabbelen in de avondschool en nestelde ik me nog wat aan m’n laptop om wat blogjes uit te typen.

Woensdag was het weer tijd voor naailes.
De schort is nog steeds niet af.
Iets met alles tot in detail willen uitleggen enzo.
Tja, je kan het maar meteen allemaal goed aangeleerd krijgen denk ik dan.

’s Middags aten we de leftovers van dinsdag op, wat geen straf was, en daarna trokken zoonlief en ik de stad in op zoek naar wat mooie stof voor projectje 2.
Geen foto van de stof, want projectje 2 is voor een vriendin en die volgt dit ‘plekje op het web’. En dan is het geen verrassing meer natuurlijk.
Als je dit leest, E, zoonlief heeft helpen kiezen. Als ’t nie schoon is, I blame it all on him.

Geen tripje richting stad zonder bij de Hema binnen te springen.
Helemaal gek van deze stempeltjes!

dsc_0053

En van shoppen krijg je honger…

20161005_145223
Te koud voor een ijsje. En te weinig geduld om te wachten met knabbelen tot de foto genomen is.

Dan was het alweer tijd om zoonlief richting voetbaltraining te brengen en voor mij om mij klaar te maken for some yoga-time!

Bij aankomst in de studio lag dit op me te wachten:

dsc_0049

M’n eigen bolster! Nog meer attributen om me thuis in alle bochten te wringen op m’n matje!
Is dat vreemd dat ik daar fier op ben, op m’n eigen bolster? Net zoals ik uberfier ben op mijn eigen matje, riem en blokje? Mijn eigen yoga-spulletjes. Want mijn matje is ook een beetje mijn plekje weg van de wereld.

Ik sloot de dag af met mijn lijf in een knoop, maar wel met mijn hoofd ontward.
As it should be.

Op donderdag startte ik m’n dag met lopen.

screenshot_2016-10-10-10-56-06

De enige reden waarom ik een nogal vrij snel tempo liep, was omdat ik niet snel genoeg thuis en bij die verwarming kon zijn.
I was freezing my ass off!

Nadat ik weer wat opgewarmd was, begon ik aan de eindeloze strijd tegen de strijkmand.
En het borstelen van Chanel.
Ze heeft haar naam niet gestolen.

Voor de rest van de dag niet teveel spannende dingen.

’s Avonds sloten we af met een glaasje Porto dat na 2 weken eindelijk zijn weg naar ons huis had gevonden, kabeljauw, pasta en vers uit de tuin geplukte boontjes (omnomnom) en bloggen 🙂

20161006_185021
Thanks, Husband. Maar misschien de volgende keer het geboortejaar toch maar aanpassen. #27forever

Van vrijdag geen foto’s. Het was namelijk niet zo’n foto-waardige dag.
Tenzij je natuurlijk graag ziet hoe ik mijn huis poets.
En hoe we na schooltijd ons een eind weghaasten.
Of hoe we ons ’s avonds nog  volproppen met frietjes en frikandellen. Want vrijdag is hier altijd frietjesavond. Highlight of the day.

Zaterdag startte ik met een loopje.
Goed ingepakt tegen het frisse herfstweer. Om me na 5 km te pletter te zweten.
Soit, at least I ran.

20161008_102012
Lopen in stijl. Fame-style that is.

’s Middags ging stiefdochterlief shoppen met haar peter en trok de rest van het gezin eropuit om zoonlief achter een bal te zien lopen.
Hij had dus een voetbalwedstrijd.

’s Avonds bleven de peter, zijn vrouw en haar zoon nog gezellig mee-eten en voor we het wisten was het al ruim na onze bedtijd.

Zondagochtend startte traag op.
Althans voor mij toch.
Terwijl Husband richting manege trok met stiefdochterlief voor een uurtje meststampen, hield ik de andere twee wilden hier onder controle.

En genoot ik nog even van het herfstzonnetje tijdens het wakker worden.
Ondertussen braken de twee kleinste etters het kot af.
Maar zij zaten binnen en ik buiten.
Als ik het niet hoor of niet zie, gebeurt het niet. Struisvogeleffect enzo.

20161009_100818

’s Avonds kwam my sister from another mister eten en zwierde ik mijn Italiaans gehaktbrood nog eens op tafel.
Husband stond erbij en keek ernaar. Zo twee kakelende vrouwmensen onder zijn dak. Je zou er haast medelijden mee krijgen.
Wat we natuurlijk niet hebben.

En de avond werd laat afgesloten terwijl Husband en ik nog wat verder bubbels slurpten (thanks, E!) ondertussen nog pogingen ondernemend serieuze gesprekken te voeren.
In which he failed.
Ikke niet natuurlijk.
Hey, ’t is weekend voor iets, hè?

20161009_204134
Yep, ik heb zo ne vettige mond. Daar zorgt die Labello-laag die ik iedere 5 minuten leg wel voor.

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

Een gedachte over “We survived the week(end)! – photo diary

Geef een reactie

