Overig

#30DayBlogChallengeNL: Instagram, muileboek en Twitter.

30dayblogchallengenl-sociale-media-en-ik

Voor deze editie van de 30DayBlogChallengeNL moet ik het hebben over social media en ik.
Is het vreemd dat ik dat nu eens niet zo eenvoudige zaken vind om over te schrijven ook al ben ik er wel elke dag minstens één keer te vinden?
Soit, we gaan ervoor!

Social media en ik.

Menig mens kan me vinden via verschillende kanalen.
Zo zijn daar muileboek, ofte Facebook, waar ik een plekje heb voor een persoonlijke pagina waar ik menig vriend en familielid ambeteer met een shitload aan foto’s van mijne nest gekken. #sorrynotsorry
Het zijn dan ook de schoonste kinders die er rondlopen.

Ik heb er ook een plekje voor deze blog. Daar deel ik mijn blogposts, want dat volgt makkelijk, en af en toe wat gezwets.
Ik ben daar namelijk goed in.

Instagram is van hetzelfde pak een paar mouwen. Alhoewel ik daar niet zo actief ben op mijn persoonlijke account, maar des te meer op die van mijn blogje.
Zijn jullie effe gezien, zeg.
I loooooooove Instagram! Ik hou ervan om al jullie mensjes te volgen, blogsters hun reilen en zeilen te zien passeren in mijn IG-feed, de mensjes die mij volgen en de comments die we delen met elkaar!
Want die comments op Instagram vind ik altijd een pak sympathieker dan bijvoorbeeld op Facebook, waar ik soms de indruk heb dat de mensen met de meest irritante en idiote meningen het eerst reageren.
Als ge er de reacties op de gazetten op naleest dan toch.
Niet goed voor mijn hartje bij tijd.
Oh, en de filtertjes, daar houd ik ook van. Zie ik er altijd net iets beter uit.
Met de nadruk op altijd.
En net.

Op Twitter zit ik ook ergens verscholen tussen de mensenmassa.
Daar ben ik niet zo héél actief.
Ik krijg namelijk het vliegend schijt van die te weinig lettertekens die ze je geven. This woman heeft veel letterkes nodig om al haar gezever de wijde wereld in te sturen.
Af en toe zie je mij iets tweeten, of twitteren of whatever the hell it’s called, maar dan alleen als ik het echt de moeite vind, het allemaal in zo’n kort bericht krijg of echt grappig vind.
Want soms vind ik mezelf echt wel grappig.
Haha.

Tellen Bloglovin’ en Pinterest ook bij sociale media? Ik weet het niet.
Voor mij wel. Want sociale media is datgene waar ik tussen switch tijdens het koffie slurpen nadat ik de koters heb afgedropt aan de schoolpoort.
En deze zitten er dan ook altijd tussen.
Geweldig vind ik ze! Uren kan ik daar op doorbrengen! Blogs van anderen lezen via Bloglovin’ (ik ben zot van anderen hun blogs, echt wel! Ik kan met open mond sommige stukken lezen en alleen maar hopen dat ik ooit zo’n stukken kan neerschrijven) en inspiratie opdoen op Pinterest!
Of gewoon prentjes pinnen voor ons droomhuis, droomauto, droomgarderobe, droomreis en ga zo maar door.
A bunch of shit we’ll probably never have.
Maar een mens moet altijd dromen hebben.

Ik zwier er ook mijn eigen recepten, interieur- , knutsel- en organisatietoestanden op.

Oh, enneuh… no worries, ik klik op Bloglovin’ altijd netjes door naar jullie blog, hoor 😉

Snapchat staat ook op mijn smartphone.
En dat is dan ook de correcte verwoording: het staat op mijn smartphone. Ik doe er namelijk niet veel mee. Simpelweg omdat ik er niet veel mee heb. Ik snap het gewoon allemaal niet zo goed. Waarom zou je foto’s (of filmpjes) naar iemand versturen die de ander maar heel even te zien krijgt? Ik kan me voorstellen dat als je een selfie neemt net na het ontwaken dat je inderdaad zoiets hebt ‘ik ga de ontvanger daar maar 1 minuutje de schrik van zijn leven mee bezorgen’, maar anders?
Of je stuurt gewoon geen selfie net na het ontwaken. Beter idee.
Of klink ik nu als een oude doos?

Waarom het dan op mijn smartphone staat?
Omdat stiefdochterlief het op haar smartphone heeft staan. En zij vindt het nu eenmaal wel leuk om te gebruiken, dat Snapchat-gedoe.
En aangezien ik niet wil afgeschreven worden als een oude stiefmama-doos, maar wel als een hippe, jonge, moderne stiefmoeder doe ik dan maar lustig mee.
Yo.

Whatsapp is dan weer een heel ander verhaal. Het raakt amper afgesloten in de loop van de dag.
Aangezien ik een sociaal incapabel mens ben en dan ook niet graag telefoneer, biedt Whatsapp DE uitkomst voor mij.
Hele gesprekken voer ik via dat medium. En meestal vooral in emoticons in plaats van met woorden. Probeer dat eens in het echte leven.

Nog een voordeel? Zwier nog een paar extra contactpersonen erbij en je hebt een groepsgesprek.
Zonder de migraine van het door elkaar brullen.

En die billenklets-gesprekken waar je keihard om moest lachen?
Die lees je de dag erna gewoon opnieuw tijdens een minder billenklets-moment.
Uw humeur is direct weer goed.

Houd ik van al die sociale media? Ja! Echt wel.
Ik vind de connectie die je op die manier kan hebben met mensen die je kent, maar ver van je af wonen of die je gewoon niet vaak ziet, geweldig. Of de connectie die je kan hebben met mensen die je eigenlijk niet kent!
Het feit dat je geïnspireerd raakt door vanalles en nog wat! Of het nou foto’s zijn of teksten of gelijk wat. Als je je geest maar kan verruimen!
Of dat je mooie momenten kan delen met de wereld. Geweldig.
Maar ook de minder mooie momenten. Want het leven is niet één grote roze wolk met alleen maar glitter en regenboogjes. Ook dat moet kunnen vind ik. En ben ik zelfs een ferme voorstander van.

Haat ik sociale media soms? Haten is misschien zwaar uitgedrukt, maar soms kan ik er wel effe van kotsen, ja.
Je kan je smartphone of laptop niet aanzetten of je leest wel één of ander negatief bericht.
En dan hebben we het nog niet gehad over mensen die zo nodig op AL-LES negatief moeten reageren. Als ge niks goed te zeggen hebt, scroll dan gewoon verder.
Of van die ‘volgen-ontvolgen-volgen-ontvolgen’-mensen op IG.
For f*ck’s sake. Ofwel volg je ofwel volg je niet. Make up your goddamn mind!

Maar ik zou ik niet zijn als ik de positieve punten niet boven de negatieve zou stellen.
Yep, ik ben die irritante altijd-positieve volger in jouw IG of FB!

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: Instagram, muileboek en Twitter.

  1. Ik geloof dat ik je nu zo’n beetje overal volg 😀 Ik ben best wel veel op twitter aanwezig, minder op facebook. Snapchat gebruik ik met vlagen, soms kijk ik iedere dag even en post ook wat, soms doe ik er dagen helemaal niks mee. Maar het blijft allemaal leuk vermaak dat social media 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

