Overig

Matterende doekjes: Shiseido vs. Kiko

matterende-doekjes-shiseido-vs-kiko

Al jaar en dag heb ik een gemengde huid. Wat dan ook resulteert in een glimmende huid.
Vroeger legde ik er laag na laag na laag na laag poeder op per dag om die glans tegen te gaan.
Ondertussen ben ik afgestapt van de poeder (behalve dan tijdens een avondje stappen, dan ga ik all the way), maar dan zit je daar met die glimmende neus.
Als j’een foto van me zou nemen, je zou alleen een terugspiegelende vlek zien.

In mijn puberteit ontdekte ik dit:

shiseido-vs-kiko-6

De ‘Pureness Oil Control Blotting Papers’ van Shiseido.
Geweldige vondst vond ik. En nog steeds.
Het zijn papieren doekjes met een flinterdun laagje poeder op die alle talg/glans van je gezicht opzuigt. In ruil krijg je een mooi, mat resultaat zonder je huid dood te doen met de zoveelste laag verstoppende make up.

Of je nu make up op hebt of niet, eens je gezicht begint te glimmen druk je zo’n doekje tegen je snoet en weg is die glans!
En je legt er geen 100 lagen poeder mee op je smoelwerk.
Pak beter voor je huid!

Ik ging dus op mijn 32ste terug naar de parfumerie voor een pakje matterende doekjes van Shiseido.
Kostprijs? € 19,75.
Husband stond me wat vreemd aan te kijken. Can you blame him? Best prijzig.
Maar dat betaal je met plezier als je tevreden bent van iets, toch?

Enkele weken later trokken Husband en ik de stad in en zagen we dat er een nieuwe zaak was bijgekomen. Kiko.
Ik kende het dus niet. En dan word ik nieuwsgierig en ga ik naar binnen.
Na wat rondsnuisteren tussen alle mooie kleurtjes nagellak, lippenstift en oogschaduw botste ik op dit:

shiseido-vs-kiko-4

Inderdaad, hetzelfde dus als die doekjes van Shiseido. En ik maar denken dat enkel Shiseido dit verkocht.
Kostprijs? € 6,90.
Inderdaad. € 12,85 goedkoper dan die van Shiseido.
Meenemen die handel dus en uittesten of ze ook even goed zijn als de duurdere versie.
Deze keer keek Husband me niet vreemd aan.
Maar de doekjes.

Eenmaal thuis haalde ik ze uit de verpakking en vergeleek ze met elkaar.

shiseido-vs-kiko-5

Zie jij een verschil? Buiten de kleur dan (en de prijs).
Ik niet. Helemaal niet dus.

Welk resultaat de doekjes van Shiseido geven weet ik ondertussen al, die moest ik niet meer testen.
Die geven een mooie matte finish aan m’n gezicht. Al de glans gaat weg en het geeft een veeeeel fijner gevoel dan de zoveelste laag poeder op mijn gezicht.
En het resultaat blijft relatief lang.

Ik testte dan maar meteen die van Kiko.
Resultaat? Hetzelfde als bij die van Shiseido.
Ook de doekjes van Kiko geven een mooie matte finish zonder het gevoel dat er een laag make up op mijn gezicht wordt gekleefd. Je ziet niet dat er een flinterdun laagje poeder het talg heeft opgenomen waardoor het naturel blijft en het dus ook beter is voor je huid.
Maar wel een pak goedkoper.
Ook beter voor die portemonnee.
En het resultaat, op je gezicht dan, blijft even lang als bij Shiseido.

Sorry, Shiseido, ik ben jaren fan geweest van jouw ‘Oil Control Blotting Papers’, but I’m leaving you for the ‘Powdered Matifying Blotting Sheets’ van Kiko. Iets minder high maintenance, you know 😉

shiseido-vs-kiko-1

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

6 gedachten over “Matterende doekjes: Shiseido vs. Kiko

Geef een reactie

