Leven, liefde & gezin

Voor de 7de keer 27.

voor-de-zevende-keer

Donderdag was ik jarig.
Ik werd 27.
Voor de zevende keer.
33 dus.
Happy f*cking birthday to me.

Wat me opviel was dat hoe meer jaartjes er bijkomen op de teller, hoe minder kaartjes er op de schouw komen.
Blijkbaar is dat ook niet alleen bij dit oudje het geval.
Dat een verjaardag meestal ook gewoon maar een dag als een ander is. Want Husbands, die moeten ook werken en koters moeten ook naar school.

En dat met het cijfer dat omhoog gaat, zo ook het aantal lijntjes in mijn gezicht.
Ook mijn eerste grijze haar was enkele maanden geleden een feit.
Ik heb het zorgvuldig uitgetrokken.

Het valt me op dat met het ouder worden, het me ook meer moeite kost om ’s avonds na 21u30 nog wakker te blijven in de zetel.
Of om ’s ochtends voor 6 uur wakker te worden in mijn bed.
Soms wordt een uur langer slapen al eens boven wallen wegwerken gesteld.

En de eyerolls van ondergetekende bij sommige twintigers komen ook vaker en vaker voor.
Maar dan alleen bij dedie die zich gedragen als pubers. No worries.

Na een avondje stappen, valt het me ook op dat ik niet meer een halve dag nodig heb om te recupereren, maar eerder een dag of 2.
En na 2 glazen wijn kan ik amper nog rechtop staan.
Tien jaar geleden kapte ik zo 2 kannen Cosmopolitans achterover.
Nog steeds rechtop staand. Op stiletto’s.
Alé. ’t Is goe… een ietsiepietsie wankelend.

Maar weet je wat me ook is opgevallen naarmate de jaartjes verstrijken?
Dat ik minder en minder wakker lig van  ‘Wat zouden de mensen wel niet denken?!’.
Of zeggen.
Dat, ook al ben ik niet de meest zelfzekere, ik geen 2 uren meer in die badkamer aan m’n smoelwerk hoef te plamuren voor ik de deur uitga.
En dat ik geen uur aan een stuk meer mijn haar naar de kloten moet staan helpen met een stijltang.
Soms is het zo ook wel goed genoeg.

Dat ik ook gewoon goed ben.
En dat dat goed genoeg is.

Het is me opgevallen dat er een bepaalde rust in mijn leven is gekomen.
En naarmate de jaartjes verstrijken zie ik ook die 3 koters opgroeien.
Ook al geven die mij soms iets meer onrust in plaats van rust.

Dat mijn lichaam nu sterker is dan ooit tevoren.
En mijn mening ook. En dat ik daar voor mag en durf uitkomen.
Jij arme medemens.

Dat het materiële, waar ik sowieso nooit veel aandacht aan besteedde, me nu nog minder uitmaakt.
Maar in de plaats daarvan word ik pas echt oprecht gelukkig door momenten. Belevenissen.
En neen, ik hoef daarvoor niet per se de Kilamanjaro te beklimmen.
Zou ik ook niet willen.
Zo sterk is mijn lijf nu ook weer niet.
Ik word gelukkig door kleine dingen nu.

En het valt me op dat er veel mensen mijn leven al hebben verlaten.
Maar ook dat er anderen voor in de plaats gekomen zijn.
Die mijn verjaardag net iets anders maken dan ‘een dag gelijk nen anderen’.

20160929_085004
Geen Sneeuwwitje-syndroom. I must’ve done something right.
20160929_113105
Birthday mobiel! Rip ballonnetjes onder mijn kont.

 

Birthday lunch. Mèt bubbels. En bloemen in het haar.

img-20160929-wa0000
SuperBlonde & SuperBrunette hit the town.

 

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “Voor de 7de keer 27.

  1. Tjonge. Je schrijft alsof je oud en versleten bent! Ik daarentegen, 55 jaar zijnde, denk nu pas zoals jij denkt. En met 33 begon mijn leven pas. Toen kreeg ik pas mijn wilde haren (die ik soms nog steeds heb, juiste tijd juiste plaats) en wilde weekenden. Niet te snel oud worden hoor!

    Liked by 1 persoon

    1. Haha! Neen, hoor! Hier geen oud en versleten wijf 😀 Maar ik kan niet anders dan toegeven dat mijn leven en mijn lichaam nu anders is dan 10 jaar geleden. En daar is niks mis mee. Vind ik dan toch. Iedere fase in je leven is mooi, toch? Mijn wilde haren heb ik nog steeds, zij het niet meer 24/7. Er lopen hier dan ook 3 bengels rond. Die zorgen er wel voor dat je leven rustiger wordt op dat vlak. En daar geniet ik dan weer dubbel en dik van. 😉

      Like

Geef een reactie

