Overig

#30DayBlogChallengeNL: dagindeling (van een stay at home mom).

30dayblogchallengenl-hoe-ziet-mijn-dag-eruit

Voor deze editie van de #30DayBlogChallengeNL moet ik het hebben over mijn dagindeling.
Bwahahahahaha!
Ik ben huisvrouw. Wat wil zeggen dat mijn dagindeling voornamelijk bestaat uit rommel achter andermans kont opruimen en ervoor zorgen dat onze stal (of huis, is maar hoe je ’t bekijkt) netjes blijft terwijl ik iedereen netjes en overal op tijd aflever en ondertussen onze kleine dierentuin wat entertain.
Daar ergens tussenin probeer ik tijd te vinden om wat te sporten en te bloggen.
Maat weet ge wa? I’ll give it a shot! Hier komt ie!

Mijn dagindelingen zien er ongeveer zo uit:
Rond 6 uur loopt de wekker af van yours truly. Nadat ik me uit m’n bed heb gehesen en richting de keuken heb gesleept (wat je letterlijk mag nemen) is het eerste wat ik meestal doe een kop koffie nemen en even naar buiten gaan.
Gewoon… om buiten te zijn. Even wat frisse lucht, genieten van de stilte en rust vooraleer de drukte van alledag weer begint. Een beetje zen opzoeken zo je wil.

Als m’n koffie op is, is het richting badkamer waar ik met de beste wil van de wereld er nooit in slaag iets te maken van dat spiegelbeeld van mezelf.

Tegen kwart voor 7 beginnen de eerste koters de eetkamer en/of keuken binnen te druppelen.
Ze hebben alle drie een wekker die we ’s avonds instellen en de afspraak is dat eens de wekker afloopt, ze naar het toilet gaan, kleren aandoen en naar beneden komen.
Daar zijn ze volgens ons ondertussen al oud genoeg voor.

Tegen 7 uur kan de strijd beginnen.
We proberen zo vaak als mogelijk allemaal samen te ontbijten. Met Husband erbij dus. Hij tracht zijn werk altijd zo te regelen dat hij of het ontbijt of het avondmaal erbij is.
Nadat alle mondjes gevoed zijn is het richting koter-badkamer waar ze beugels, tanden, handen en gezichten schrobben.
Daarna overloop ik nog eens wie welk ochtendtaakje moet doen die dag.
Vooraleer je me beticht van kinderarbeid, je kan zien welke walgelijk eenvoudige taakjes ze moeten doen in het stukje Koter-to do lijstje 😉
En kijk ik nog eens na wie waar moet zijn om wat te doen ivm hobby’s, afspraken ed. op onze Family command center.

Tegen kwart voor 8 slentert koter 1 de deur uit. Gevolgd door koter 2 om kwart na 8.
Die gaan ondertussen alleen met de fiets of met de bus naar school.
En tegen 25 na 8 à half 9 is het aan koter 3 en mezelf. Die is nog voor geen haar te vertrouwen op zijn eentje.
Kids….

Nadat iedereen de deur uit is en ik terug thuis ben, begin ik aan mijn huishoudelijke taken.
Nadat ik gestopt ben met werken, bleef ik nood hebben aan wat routine en regelmaat in mijn leven. Dus maakte ik voor mezelf een schema op waar ik zovele jaren later nog steeds aan vasthoud.
Al dan niet met uitschieters af en toe. Afhankelijk van welk ander leuks er op mijn pad komt door de week.

Op maandag staat lopen op het programma. Gevolgd door de bovenverdieping poetsen.
Dinsdag is dan weer voor strijken, Chanel borstelen (als ik dan toch met strijkplanken aan het zeulen ben) en bloggen.
Woensdag is naailes en in de namiddag hobby’s voor de koters (voetbal voor de boys op 2 verschillende f*cking momenten. En paardrijden voor the lady).
Op donderdag is het terug lopen-dag en vind je me voornamelijk terug in de garage terwijl ik naar de wasmachine staar (dan doe ik dus de was) en zie je me in de weer met planten in en om ons huis die moeten verzorgd worden (ook in ons mini-moestuintje) en aan mijn pc om wat blogjes uit te typen.
Vrijdag is dan weer poetsdag. De hele benedenverdieping wordt dan grondig onder handen genomen. Daarna is het terug voetbal voor koter 3 en boodschappen doen.
Die ik sinds kort met heel veel plezier overdraag aan Husband.

Na schooltijd, nadat iedereen terug zijn weg richting duivenpier heeft gevonden, houdt dedeze zich vooral bezig met het helpen met huiswerk.
Het enige gevolg daarvan is dat nu blijkt dat ik dommer ben dan ik aanvankelijk dacht.
Om daarna hopelijk nog wat tijd te vinden voor wat ontspanning met de kiddies.

Tegen 17u30 à 18u sta ik dan alweer te zweten boven mijn fornuis om iets eetbaars op tafel te kunnen toveren.
Het is gelijk verdeeld. 50% van de tijd is het eetbaar. De andere 50% van de tijd is het helemaal niet te vreten.
Soit, iedereen hier leeft nog. Doel bereikt.

En terwijl ik boven die potten sta te zwoegen is het bandwerk in de badkamer.
De ene koter eruit, de andere erin.
In die douche welteverstaan.

Tegen 18u30 à 19u zitten we hopelijk met een bord (al dan niet smakelijk) eten voor onze neus aan tafel en kunnen we wat bijkletsen over de voorbije dag.

Daarna werken de koters hun taakjes af terwijl ik onze ontplofte keuken weer in zijn originele staat tracht te herstellen.

En tegen 19u30 à 20u liggen ze alle 3 gewassen, geschrobt en vol eten gepropt in hun bed, waarna (stief)moederlief zich hopelijk richting badkamer kan begeven om alles van de voorbije dag van zich af te spoelen.
Meestal lukt dit niet en moet ik nog wat opruimwerk doen, maar soit. It’s the thought that counts, right?

Ja, ik ben een ‘avond-douch’er’. Niks zo plezant als ’s avonds een ontspannen douche’ke te nemen om daarna in een fris gewassen pyjama nog wat verder te cocoonen (noemt dat nog zo?) op de bank (voor de Hollanders)/in de zetel (voor de Belgen).

Na het douchen werken zowel Husband als ikzelf meestal nog wat administratie weg en pruts ik nog wat verder op mijn blog vooraleer we ons in de zetel laten vallen (tegen dan is het al tussen 21u en 22u) voor nog wat bankhangen.
Om dan tegen een uur of 11 richting ons bed te kruipen.

Al een geluk dat de weekends iets anders ingericht zijn. Alhoewel dat sinds zoonlief voetbal doet, die weekends ook best wel vol beginnen zitten.
Maar ach, dan heb je iets meer dat ‘niets moet, alles mag’-gevoel.
En kunnen we ook onze batterijtjes weer opladen om er op maandag weer fris in te vliegen.
Of iets minder fris.
Dat kan ook 😉

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

8 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: dagindeling (van een stay at home mom).

    1. Echt, dat schema? Zeker doen! Geeft je wat rust in je hoofd 😉
      Maar dat lukt alleen maar als ze naar school gaan, hoor. Zolang dat niet het geval is leef je alleen maar naar hun shema 😉 😀

      Like

    1. OMG! En ik dacht dat België al ingewikkeld in elkaar zat! 😀
      En om het nog wat moeilijker te maken: ik ben opgegroeid tussen Nederlanders die zichzelf geen Nederlander, maar Zeeuws-Vlaming noemden.
      Ik volg al lang niet meer 😀

      Like

Geef een reactie

