Interieur & DIY·Organiseren

Interieur: de ‘modderruimte’

De 'modderruimte' - mrscurlyblog.wordpress.com

Je zit je nu waarschijnlijk af te vragen wat in godsnaam een modderruimte is, hè?
No worries. Toen ik tegen Husband zei dat ik een modderruimte wou in onze keuken zat ie me aan te staren alsof ik zojuist had gezegd dat ik een kameel als huisdier wou (wat, als je mij persoonlijk zou kennen, misschien ooit nog wel eens het geval zou kunnen zijn).
Misschien klinkt ‘mud room’ je wat bekender in de oren?

Indien niet. Let me explain…
Ik was het namelijk kotsbeu om overal in huis rondslingerende schoenen, jassen, boekentassen, fietshelmen, turnzakken en ga zo maar door te vinden.
Komt daar ook nog eens bij dat koter 3 op maandagochtend stond te brullen dat ie zwemmen had die dag, koter 1 op woensdagochtend dat ze turnen had en koter 2 dat ie op vrijdag turnen/zwemmen had.
En het liefst als alle sh*t onvindbaar was.
En op het moment dat we eigenlijk al lang in de auto (of op de fiets) moesten zitten op weg naar school.
En dan hebben we het nog niet gehad over ‘Mamaaaaaa!!!!!! Ik vind mijn schoeneuhhhhhh niet!!!!’ of ‘Annekeuhhhh! Waar is mijn sjaaaaaaal????’ en blablabla.
I f*cking hated it.
Daar gaat je zen-ochtend gevuld met happy mommy-moments, glitters, knuffels en roze wolkjes.
Incoming: godzilla-mom.

Er was dus hoge nood aan een verzamelplek voor alle rommel die je sowieso altijd kwijt bent op het moment dat je wilt vertrekken en die je ècht wel mee moet hebben.
Een plek waar schoenen, jassen, petten, mutsen, sportzakken, sleutels, gsm’s, etc. verzameld zijn.
En het liefst helemaal aan de achterdeur langs waar we altijd binnen en buiten gaan.

Modderruimte 1 - mrscurlyblog.wordpress.com

Een modderruimte dus.
Waarom komt die ‘modder’ erin voor? Omdat er in dat bankje met het mooie, zachte schapenvachtje een heuse schoenenbak verscholen zit om al onze modderige schoenen in te gooien.
Geen schoenen meer kwijt dus ’s ochtends!
En de koters hebben een leuk bankje om op te zitten om hun schoenen aan te doen. Een must bij de jongste koter met zijn ellenlange benen. Het kind kan op geen enkele andere normale manier zijn shoenen aan zijn voeten krijgen.

Modderruimte 2 - mrscurlyblog.wordpress.com

Husband timmerde dit dus volledig zelf in elkaar. Hij maakte de klepbank zelf uit mdf, maakte de achterwand uit grenen plankjes (voor die door mij oh zo geliefde lambrisering-look) en voorzag ook nog enkele stopcontacten zodat we ook nog eens onze smartphones konden laden in dat (rechter)hoekje. Links en rechts is er dan ook een uitsparing gemaakt boven de grenen plankjes waar je je gsm kan zetten.

Ik liet er wat Anneke-smijt-er-wat-verf-tegen-magic op los en we hingen er nog een boel kapstokken aan voor onze jassen.

Ik zette er nog een mand bij (die ik haalde in de Action. Je ziet hem op de foto rechts onderaan) waar we op zondagavond alle sport- en zwemzakken in verzamelen, maar waar ook de fietshelmen en fluohesjes voor de koters te vinden zijn.
Geen helse zoektochten meer naar die zwemzak juist voor vertrek!

Wat zit er in die kastjes, vraag je?
Dit:

Modderruimte 3 - mrscurlyblog.wordpress.com

Wat zijn we toch een georganiseerd zootje, he?

Ieder van ons heeft zijn eigen bakje (dank u, Ikea) waar ik een super-de-puper labeltje op kleefde met de naam op en wat er juist in zit.
In de bakjes zitten dus extra zomerspulletjes, zoals petten, zonnebril, …
In de winter is het een bakje met de winterspulletjes (die staan nu in hun kleerkasten) zoals mutsen, sjaals, handschoenen, …
Maar ook de tablets en de bluetooth speaker enzo vind je hier, bv. in het bakje ‘Ik ga op stap en neem mee…’
Zo zijn we altijd voorbereid!

Wat je niet ziet op de foto’s is dat we aan de andere kant van de achterdeur ook nog een legplankje voorzien hebben voor de extra smartphones die er ondertussen al bijgekomen zijn. Tienerdochter enzo…
En een sleutelrekje waar alle huissleutels en fietssleutels verzameld zijn.

Wij zijn ’s ochtends zo dus een pak sneller klaar!
En ik ben iets minder Godzilla-mom en iets meer glitters-knuffels-en-roze wolkjes-mom.

Wil je nog iets meer inspiratie? Je vindt nog meer ideetjes op mijn Pinterest-bord bij ‘Laundry room & mudroom’! Klik klik klik! 😉

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

8 gedachten over “Interieur: de ‘modderruimte’

Geef een reactie

