Leven, liefde & gezin

We survived the week(end)! – photo diary.

we-survived-the-weekend-photo-diary-1

Editie 3 coming up!
En de editie van de laatste Husband-loze week! Jeej! My own personal idiot is back home!
And I’m loving every minute of it!

Alé hup, daar gaan we!

Maandag was nog een beetje rustig aan. Het weekendje Porto zat nog in mijn lijf.
Ik ging zelfs make-uploos de deur uit. Langer slapen werd even boven wallen wegwerken gesteld.

Ik trok wel mijn loopschoenen aan. Geheel onverwacht. *vuistje voor mezelf*

screenshot_2016-09-20-10-51-24
Schildpadsgewijs lopen…

De rest van de dag spendeerde ik aan het opruimen van mijn koffertje en wat poetsen.
Aangezien ons huis het hele weekend geen stofzuiger van dichtbij had gezien, maar wel de hond en de vogel thuis waren gebleven, was dit hoognodig.
Geen zorgen, wij schakelen een oppasdienst in.
Verwende beesten hier, zeg.

’s Avonds maakten zoonlief en ik verse pizza.
Waar hij me blijkbaar heel dankbaar voor was.
Ik vraag me af of dit dan wil zeggen dat al de rest dat ik hem voorschotel dan echt niet te vreten is…

2016-09-19-17-44-09

Dinsdag startte traag op… (alsof het ooit anders is)
Na koter 3 afgezet te hebben op school, trok ik richting de winkels voor de hoognodige boodschappen.
Geheel tegen mijn goesting, want ik doe echt niet graag boodschappen. Maar ook dat moet gedaan worden, tenzij we willen overleven op enkel yoghurt en kaas.
Ik spurtte door de winkel (ik had mijn energie hervonden) en was op een uurtje klaar met alle boodschappen.
Yeah, kick ass.

De rest van de dag was bloggen…

dsc_0120

… en huishoudelijke sh*t (lees: strijken, was doen, …).
Spannend allemaal 😀

En ’s avonds sloten we de dag af met de leftovers van maandag.
Terug pizza dus.
Wat een vreselijke moeder ben ik toch.

Wat verwacht je van een 32-jarige die nog steeds de brokskes uit de confituur prutst?

20160920_122358
En mijne kaas past niet mooi in het broodje. Verdomme.

Op woensdag was dan m’n 3de naailes. Ik had me al voorbereid op wederom een uur of 3 lijntjes en bochtjes naaien, maar we mochten weliswaar ons eerste patroon tekenen en al aan de voorbereiding van het echte werk beginnen.
Hip hip hooray!

Voor een schort.
Ik draag nooit een schort.

schort
It’s something!

’s Middags was een beetje luieren voor zoonlief en poetsen voor mezelf en dan mocht hij zijn luie kont opheffen en richting voetbalveld slepen.

Het aftellen mocht die dag officieel beginnen! Nog maar 1 nachtje meer en Husband kwam terug thuis.
Bij zijn bende zotten.
Je zou denken dat ie misschien niet naar huis zou willen komen met zulke gekken in zijn kot.

1474455954307

Donderdag was DE dag. Het mannetje kwam die dag naar huis.
Maar dat was pas later op de dag…

’s Ochtends trok ik nog eens mijn loopschoenen aan. Ik had juist daarvoor Husband nog eens gehoord en alles zag er goed uit! Perfect op schema!

screenshot_2016-09-24-14-13-35

Het leek alsof ik bij iedere kilometer die ik liep Husband dichter en dichter voelde komen. Ik weet niet waar ik het vandaan haalde, maar ik liep over van energie.
Als ik niet zo nodig moest plassen, ik had er nog een paar kilometers bijgelapt.
En bij thuiskomst viel ik achterover van het tempo.
Het doet wat met een mens als je vent terug komt.

Tegen dat ik goed en wel klaar was met de hele sh*t rond dat lopen (lees: stretchen, eten, douchen) was het al na de middag.
Snel snel de wasmanden leegmaken! Zodat Husband ze weer kon volproppen als ie thuiskomt.

En om 15u was het dan zover! Daar was hij… the idiot of my life.

20160922_151139-bew

Nadat ik Chanel (de hond) van hem had afgeplukt, ging ik wat aan zijn lijf hangen.
En na thuiskomst van zoonlief, kwam die er ook nog bij bengelen.
Zo brachten we zowat de rest van de dag door.

Vrijdag was relax to the max.
Husband moest die dag niet werken en ik had m’n hele weekplanning aangepast rond deze dag. Wat wil zeggen: ik had zoveel mogelijk huishoudelijke toestanden in de overige 4 dagen gepropt zodat ik op vrijdag niks meer moest doen en we gewoon even konden genieten van een dagje met ons tweetjes.

’s Ochtends bracht Husband zoonlief naar school terwijl ik een poging ondernam mezelf wat toonbaarder te maken.
I failed.
Daarna trokken we de stad in.

We deden eigenlijk geen reet.
En ik voel me er geen beetje schuldig over ook.

Het enige dat we deden was onnoemelijk veel leuteren tegen elkaar (we rock at that) onder het geslurp van een latte machiato caramel en een appel/kaneel/caramel muffin, wat rondslenteren door de stad en onze luie konten installeren voor een lunch waar we nu eens zelf niet voor in de keuken hebben moeten staan.
Alé ja, IK niet in de keuken heb moeten staan.

20160923_105809

20160923_105320

’s Avonds kamen stiefdochterlief en stiefzoonlief terug thuis na een weekje bij hun mama en de papa ook 3 weken niet gezien te hebben.
Zeggen dat ze super happy waren zou een understatement zijn.

Nog wat over en weer gehos voor de boodschappen en de voetbaltraining en tegen 19u45 konden we eindelijk onze voetjes onder tafel schuiven voor ‘frietjes-avond’!

Zaterdag begon met nogal wat snoozen.
De lettertjes zijn al bijna afgesleten van die snooze-knop.
Het is weekend voor iets, hè.

Na het ontbijt maakten Husband en zoonlief zich klaar voor een voetbalmatch op verplaatsing.
Een verplaatsing op een uur rijden. For f*ck’s sake.
En terwijl Husband met zoonlief naar de voetbal ging en de stiefkoters aan het studeren waren thuis, trok ik mijn loopschoenen nog eens aan.

screenshot_2016-09-24-14-11-15

Achteraf vond ik nog plezier in het traumatiseren van Chanel met een douche…

20160924_132302
No more smelly dog…

…mocht ik nog eens heel het huis stofzuigen en dweilen (Chanel’s wraak) en werkte ik nog wat administratie weg en bereidde ik nog wat blogjes voor.

’s Avonds trok stiefdochterlief eropuit naar een vriendinnetje (pubers…) en smulden de rest van mijn medebewoners en ikzelf van een nieuw gerechtje dat ik uitprobeerde: kip salsa verde.
Ik deel er heel binnenkort het recept van 😉

dsc_0124-bewerkt

Zondag was dan weer ZEN-dag.
Met hoofdletters.
Want dan is het yoga.

Heb ik trouwens al gezegd dat wij yoga doen bij de beste van Leuven en omstreken? Check it out: Ele Yoga 😉

In de voormiddag draaiden we ons dus in een knoop. Die ‘we’, dat is Husband, stiefdochterlief en mezelf terwijl stiefzoonlief en zoonlief om het hoekje in alle stilte even tablet-tijd krijgen.
Ook zij vinden yoga dus heel leuk.

20160925_131834
Na thuiskomst kregen we een ‘uitdaging’ voorgeschoteld. Die ga ik nooit uit de weg. En al zeker niet als ik Husband mee de dieperik in kan sleuren.

’s Middags dronken we muntwater bij de lunch dat ik die ochtend had gemaakt.
Eenvoudigweg muntblaadjes in een fles water en een paar uur laten ‘trekken’ in de koelkast. (All credits to my yoga teacher 😉 )
SUPER!

20160925_133031
Of heet dat ‘infused water’ ofzo tegenwoordig? I have absolutely no idea.

Nog volledig in een zen state of mind trokken we daarna richting het park hier in de buurt.
We hadden het lumineuze idee om Chanel mee te nemen.
In de hondenfietskar.
Die ze tijdens de fietstocht lustig onderscheet.
Het kreng.

20160924_182314
Nog completely unaware van wat er boven haar hoofd hing. Of wij van wat er boven het onze hing. Soit…

En na het kak ruimen uit de kar, een wandeltochtje met nog meer kak rapen en het eendjes voederen…

20160925_151114

… trokken we terug huiswaarts waar ik mezelf opsloot in mijn keuken om een uur en half later dit Italiaans gehaktbroodje op tafel te toveren!

dsc_0130-bewerkt

Yep, en ook daarvan deel ik binnenkort het receptje.
Deze is echt tè goed om niet te delen 😉

It’s a wrap!

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

 

6 gedachten over “We survived the week(end)! – photo diary.

Geef een reactie

