Overig

#30DayBlogChallengeNL: over eten, materialisme en schone venten.

30-Day-Blog-Challenge-NL-1-768x768

Het wekelijkse rubriekje #30DayBlogChallengeNL is hier weer!
Ik begin er zelfs een beetje aan gehecht te raken. Misschien moet Maris een nieuwe opstarten? *hint hint*

Hier gaan we weer!

Mijn 5 favoriete gerechten.

Easy peasy!

  • osso bucco
  • spaghetti
  • ravioli
  • een Belgische klassieker: steak met frietjes 🙂
  • en aangezien ik geen moeilijke ben: gewoon een stukje vis met pasta of aardappeltjes bij en wat groentjes smaken me ALTIJD.

Valt het op dat er 3 van de 5 Italiaans zijn?
Ik ben gek op de Italiaanse keuken! En het is dan ook één van de enige dingen die ik graag (en goed) klaarmaak: Italiaanse gerechten.
Misschien deel ik nog wel eens het recept van mijn alom gekende osso bucco 😉
Al een geluk dat die 4 gekken hier er ook gek op zijn, want er staat sowieso wel 1 keer per week iets Italiaans getint op tafel.

En moest het niet het geval zijn, moeten ze het maar tegen hun goesting opeten.
Nèh.

Liefste cadeau dat ik ooit gekregen heb.

Ik vind sowieso ieder cadeautje dat ik krijg mega geweldig, super, de max, zalig.
Of het nu groot of klein, duur of goedkoop, voor gelijk welke reden dan ook, … is. Mij maakt dat allemaal niet uit.
Als het maar uit het hart gegeven wordt. De rest interesseert me geen reet.

Ik ben die persoon die de steentjes die haar 4-jarige kleuter meebracht van school bij wijze van cadeautje nog altijd heeft.
Of die de schelpjes die de koters keer op keer komen aandragen op het strand koestert tot de dag dat ze doodvalt.
Alle moederdagcadeautjes, Nieuwjaarsbrieven, tekeningen, … worden hier zorgvuldig bewaard.

Maar als ik er natuurlijk 1 moet uitkiezen…
Tjah.
Dan ga ik voor mijn verlovingsring.
Niet omdat er een glinsterende diamant inzit (alé kom… een beetje) of omdat het ding zoveel kostte (ik was zelfs een beetje boos op Husband), maar voor het verhaal erachter.
Bear with me.

Wij zijn snel getrouwd. Denk aan ‘in april 2011 beslissen om te trouwen’ en ‘op 14 mei 2011 gaven we elkaar ons ja-woord’.
Inderdaad, snel. Heel snel.
Husband had dus geen tijd om een verlovingsring te kopen. Hij wou daar zijn tijd voor kunnen nemen, om rustig DE ring te kunnen kiezen voor dedeze hier.

Nu, ik vond dat allemaal niet zo erg, ik was al blij met die trouwring rond mijn vinger.

Een jaar later, op onze eerste huwelijksverjaardag, stond ik volledig opgetoeterd en ready to go om te gaan uiteten om het te vieren toen Husband met een klein, schattig dozeke naar me kwam.
Daarin? De verlovingsring die ik nooit had gekregen.
Het mannetje voelde zich schuldig dat ik er geen had gekregen vóór ons huwelijk, dus gaf ie hem maar op onze 1ste huwelijksverjaardag.
Guilt. The perfect feeling.

En het maakt een schoon verhaal voor onze kleinkinderen.
De juwelier vond het alvast ‘Oooooooo! Hoe romantisch!!!!’

Celebrity crush.

Oh boy. Husband gaat weer in de lusters hangen na dit.

Ooit had ik een mega crush op John Bongiovi. In mijn puberjaren was mijn slaapkamer letterlijk behangen met posters en knipsels van die vent.
Het was nog net geen obsessie.
Iedere Joepie, Dag Allemaal, Story, … pluisde ik uit in de hoop er iets in te vinden. Zelfs het kleinste stukje werd uitgeknipt en bewaard.
Menige puber(dag)droom ging over hem.

jonbonjovi-after

Maar mensen worden ouder.
Ook John Bongiovi.

Ondertussen is mijn smaak ook al wat veranderd. (Ook al heb ik stiekem nog altijd wel een boon voor den John)
Maar is het heel erg als het er meer zijn?
Of ben je dan manziek?

Met stip op 1: Gerard Butler.
Heb je die vent al eens goed bekeken? En dan dat accent!
Hier is geen verdere uitleg nodig.

gerard-butler-images

Maar ook Justin Timberlake, Bruce Springsteen, Sean Penn en Anthony Kiedis mogen gerust eens aan mijn deurbel hier komen hangen. (Sorry, Husband)

Wat een geluk dat een mens op zijn 32ste niet meer zo fanatiek zijn muren behangt met knipsels (nu doe ik het lekker op m’n blog) en niet iedere 5 minuten wegdroomt over die celebrity crush.
Alhoewel…

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: over eten, materialisme en schone venten.

    1. Soms kunnen die mannen al eens lief zijn als ze er heel veel moeite voor doen 😀
      Neen, hoor, het is een schat. Die aandacht schenkt aan zulke zaken. Kan je alleen maar dankbaar voor zijn 😉
      Je bent ook je hart verloren aan Italië, hè? En aan het Italiaanse eten… 😉 Veel lekkerder dan die Belgische keuken vind ik dan persoonlijk!

      Like

Geef een reactie

