Leven, liefde & gezin

Welkom routine!

welkom-routine

De eerste volle week van het nieuwe schooljaar zit er alweer op.
En wat zijn we dankbaar voor de hervonden routine!
Ook al is het nog een beetje zoeken. Daar zorgen de nieuwe hobby’s die er zijn bijgekomen wel voor.
Onder andere voetbal.
Go figure.
*hervalt weer in haar huilbui*

En het feit dat we nu 3 verschillende schooltjes hebben in plaats van ‘maar’ 2 zorgt ook voor het nodige regelwerk.
Er zit er eentje in het middelbaar sinds 1 september.
Ik voel me plots een pak ouder.

Of dat we onze koters zelfstandigheid willen aanleren en met het openbaar vervoer naar school willen leren gaan (dàt en het feit dat we binnenkort naar 1 wagen overstappen. Iets met onnodige overdreven luxe als je huisvrouw bent en dat wij dat belachelijk vinden en blablabla. Vraag maar niks).
Heb je ’t al eens gedaan, met het openbaar vervoer in ons Belgenlandje? F*cking mental.

En dat Husband de eerste 3 weken van het nieuwe schooljaar in het buitenland doorbrengt helpt natuurlijk ook geen reet.
Ook al is ie daar om centen te verdienen (I still hate you, Husband).

Het zette me op een wilde donderdagavond tot na middernacht aan m’n laptop.
Om Excellekes te maken. Met busuren. Uren van de hobby’s. Van de scholen. Van vanalles en nog wat.
Rock n’ roll.

Maar we zijn dankbaar voor de routine. Echt wel. Ondanks het over en weer gehos tussen schooltjes en hobby’s. Ondanks het geregel.
Want hoe leuk ik vakantie ook vind en hoe graag ik die 3 etters ook 24/7 aan m’n lijf heb hangen bengelen (wel, nu niet per se 24/7. Af en toe rust voor de nodige plas- en kakpauze is welkom), het is ook wel fijn als het schooljaar weer begint.

Want met de start van het nieuwe schooljaar komt er ook terug tijd voor andere dingen!
Jeej!
Zoals sporten op een niet-onmenselijk uur. Niet meer om 5u30 uit m’n nest rollen in de hoop dat ik nog wat kilometertjes kan vreten voor die wilden hier uit het hunne komen huppelen.
En boodschappen zonder 3 ‘maar ik wil dat snoepjeuhhhhhhhhh!!!!!’-jengelende koters achter m’n kont.
Of gewoon es MIJN ding doen thuis. En niet voor de zoveelste keer de vraag ‘Wat gaan we nu doeoeoeoeoen?’ horen.
En tijd om te poetsen.
Grondig poetsen.
Want, gene zever, je weet dat het vakantie is geweest en je geen tijd hebt gehad om te poetsen (omdat je de hele tijd achter je koters hun kont moest aanlopen, geef maar toe) als je naar een vriendin whatsapped ‘Ik heb zojuist mijn naam in het stof geschreven’.
Real story.
Don’t judge.

Ja, ik houd van routine. Met af en toe ne keer nen uitschieter.
Maar niet teveel.
En ik houd van een proper huis. En we weten allemaal dat dat niet lukt als je erin blijft wonen. Daarom: driewerf hoera voor een werkende Husband en schoolgaande kindertjes!

Maar ik houd ook zielsveel van die gekken.
En ook al ben ik blij met het nieuwe schooljaar, toch weet ik dat ik binnen 2 weken alweer zucht en zeg ‘Dat het maar rap weer vakantie is. Weer een beetje meer extra tijd voor elkaar en die niets moet, alles mag…’
Om dan uit te kijken naar 3 jengelende koters die voor de zoveelste keer die dag achter een snoep komen zeuren. Of voor de honderdste keer hetzelfde spelletje willen spelen met je.
Over and over and over again.
Het is ook een vorm van routine, zeker?

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

3 gedachten over “Welkom routine!

    1. Hahaha! 😀 Thanks!
      Mareuh… ik vind dat wij allemaal af en toe wel eens mogen klagen (ook al vinden onze mannen misschien van niet). Mama zijn is niet altijd even eenvoudig, voor niemand. We verdienen allemaal een vette *boks* 😀

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

