Overig

#30DayBlogChallengeNL: welkom, Gerard Butler en broekschijters.

30-Day-Blog-Challenge-NL-1-768x768

En we zijn nog volop bezig aan een inhaalmanoeuvre 😉
Aan het hoeveelste puntje zitten jullie al?
Damn…
Ik moet nog beginnen aan nummer 12.

We zwieren dan maar meteen 12, 13 en 14 onder ulderen neus!
Ready? Set. Go!

Hoe gastvrij ben jij?

2a0a84281bcf1d4e41ec259603b1f008

Euhm. Dat is nogal een moeilijke om te beantwoorden eigenlijk. Ik ben daar nogal een rare in (in wat niet?).
Maar vooraleer jullie denken dat ik het grootste kreng ever ben (dachten jullie al, hè?), let me explain…

Ik ben gastvrij. Echt wel. Als je hier op bezoek komt, word je in de watten gelegd. Uw kont wordt geïnstalleerd op een stoel of in de zetel en die hoeft er van mijn part niet meer af te komen. Ik loop wel over en weer met drankjes, hapjes, food, servetten, whatever.
En met plezier.
Je gaat hier niet met honger van tafel. Integendeel.
En meestal ook niet nuchter.

Blijf je slapen, dan mag je je knappe kopje neder vlijen op een fris hoofdkussen en krijg je een mooi opgemaakt bed met het mooiste bedlinnen dat we in huis hebben (althans, als het op dat moment niet op m’n eigen bed ligt. If so, I’m keeping it.). De handdoekjes liggen mooi opgevouwen aan het voeteneinde. Meestal zelfs met nog een strikje rond.
Ik smijt er nog net geen chocolaatjes tegenaan.
En ’s ochtends krijg je een gedekte tafel met vanalles en nog wat onder je neus geduwd.
Eten ga je doen!
Je ziet, je wordt echt wel verwend van zodra je hier een voet in huis zet.

Maar. Ja, er is een MAAR. Ik houd niet van die *dingdong*-‘Ach, we waren in de buurt en dachten… SURPRISE!’-bezoekjes.
Nope, that won’t do it for me. Het is omdat ik ben opgevoed met het idee dat men manieren moet hebben en beleefd moet blijven, of ik gooi die deur gewoon knal tegen die neus van je aan.
You don’t do that to me. You just don’t.
Niet omdat je niet welkom bent, helemaal niet, maar simpelweg omdat ons huis soms echt wel overhoop kan liggen tijdens het poetsen/opruimen/strijken/… (de ironie) of ik heb niks in huis of ik zie er niet uit (bijna dagelijkse kost) of ik moet ergens naartoe of …
En die ‘Ach, maar je moet daar niet mee inzitten! Wij geven daar niet om dat g’in uw huispak rondhuppelt en d’er uitziet alsof g’u in daaaaaagen al niet meer hebt gewassen en dat ge niks meer dan water uit de kraan in huis hebt!’?
Laat die maar achterwege.
Helpt voor gene f*cking meter. Ik ben een perfectionist. Als je hier over de vloer komt, heb ik graag dat het in orde is.
Omdat ik wil dat je je welkom voelt. Punt.

Husband vindt het allemaal mega-grappig. Ik niet.
Die SURPRISE-bezoekjes zijn alleen maar weggelegd voor enkelingen in mijn omgeving.
The Happy Few.
Wat een discriminerende trut ben ik.

Ik ben nochtans geen moeilijke. Smijt er een WhatsApp’je of sms-je of telefoontje tegen een uurtje (of 2) op voorhand en ik ben al content.
Zo heb ik nog even de tijd om snel-snel naar de winkel te hollen voor wat lekkers en wat booze, kan ik nog vlug alle rommel in de kast duwen of onder de mat vegen en vind ik misschien nog even tijd om dat smoelwerk van me te fatsoeneren.
Als je dan aanbelt doe ik met een lach van oor tot oor de deur voor je open.
En ik kan dat met mijn grote mond.

Dus eigenlijk ben ik best wel gastvrij.
Met voorwaarden dan.

18642dc4151f446c3ce67271a1619fc4

Mijn favoriete film.

Ik ben een romantische film-kijker. Zet mij voor tv met een blijtfilm en een doos zakdoekskes en een bak chips (en popcorn en ijs en koekskes) en ik ben een content mens.
Nu, ze moeten niet altijd om te huilen zijn, hoor. Het mogen ook gewoon feel good movies zijn. Of grappige. Vooral grappige.
Maar ik wil er gewoon niet al te veel bij hoeven na te denken altijd.
Alsof het zou lukken ook al zou ik het proberen.
Tv is ter ontspanning voor mij. Als ik mijn hersens wil gebruiken, pak ik wel een boek.

Nu, de films (het zijn er meerdere) waarvoor ik me graag onder mijn dekentje nestel zijn:
♥ ‘PS, I love you’ met Gerard Butler (habba habba)

p170981_p_v8_ab
♥ ‘Legends of the fall’ met Brad Pitt
♥ ‘The Broken Circle Breakdown’ (Belgium’s finest)
♥ ‘Marley and me’
♥ ‘Playing for keeps’ met wederom Gerard Butler
Ok, ik geef het toe: steek Gerard Butler in een film en ik vind hem goed.
What’s not to like about that (very fine) man?!

Ik kan gerust nog even doorgaan met mijn lijstje, maar dan klopt de kop ‘Mijn favoriete film’ niet echt meer, hè?

Ik ben bang voor…

♥ oud worden
♥ Neen. Oud èn ziek worden.
♥ (vroeg en/of traag) doodgaan
♥ spinnen
♥ kakkerlakken
♥ het verliezen van degenen waar ik het meeste van houd (dit moet eigenlijk helemaal bovenaan staan. Ja, stel dat maar met stip op nummer 1)
♥ rimpels
♥ wespen
♥ (sommige) mensen. In tegenstelling tot spinnen, krijg ik die niet zo snel in mijn stofzuiger opgezogen.

Voor de rest ben ik best wel stoer.

f8ea7b47104a757a8867dba755b2fe32

Hop, op naar de volgende!

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

6 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: welkom, Gerard Butler en broekschijters.

    1. Ooooh, het boek! Heb ik liggen en al 10 keer ofzo gelezen! En ook traantjes bij gelaten 😉 Echt wel een mooi verhaal, he?
      Zeker de film eens zien! Gerard Butler is divine! 😀
      In tegenstelling tot wespen, dat zijn kleine rotzakjes 😀

      Like

Geef een reactie

