Overig

#30DayBlogChallengeNL: geld, rode wangen, perfectie en lichaamsversiering.

30-Day-Blog-Challenge-NL-1-768x768

Aangezien ik heel duidelijk echt wel achter zit, ram ik er meteen 8, 9, 10 en 11 door vandaag.
Hupla! Hier komt ie!

Als ik de loterij win, dan…

… dan win ik de loterij.
Husband en ik fantaseren er soms wel eens over. Meestal juist voor hij zijn biljet van de Lotto (en Euro Millions) binnenbrengt bij de krantenwinkel en ik mijn kraslotje van Win for Life fanatiek kapot krab.
Tot nog toe zonder succes.

Eerst en vooral een hele verre reis met ons vijfjes!
Australië, the land where everything wants to kill you (jeej?), staat sowieso op de planning als Husband’s pensioenreisje.
Maar aangezien zijn pensioen dan met enkele jaartjes zou vervroegen (vaneigenst da, stoppen met werken! Of toch alleszins niet meer full time…), kunnen we er maar beter meteen naartoe gaan.
En terwijl die bende gekken en ikzelf Down Under onveilig maken, laten we maar meteen ons hele huis afwerken.
Waarom zouden we het in godsnaam nog zelf doen?! *gooit met een bankbiljet. Van €5*

Eens terug van Down Under, gaan we op zoek naar een vakantiehuisje in Italië.
Waar we ook ‘onzen ouwen dag’ kunnen slijten.
Valt het heel hard op dat we graag reizen?

Misschien nog een huis in ons eigenste Belgenlandje bijkopen? Kunnen we dan omvormen naar 3 appartementen. Zo zijn die koters ook weer op hun gemak eens ze het huis uit willen.
Verwende nesten.

Oh ja, en die Chanel bag 2.55 waar ik iedere keer kwijlend naar sta te staren als we in Parijs rondhobbelen? Die koop ik gewoon.
Punt.
Geen tegenspraak.

Om dan te combineren met m’n afgetrapte All Stars en mijn H&M’ekes die mijn kast vullen.
Inderdaad, ik denk dat ik voor de rest niet zoveel zou veranderen.
Gewoon, nog iets meer genieten van het leven (reizen enzo) en wat investeren in vastgoed dat ook nog van pas komt voor de koters later.
Zijn we tenminste nog iets waard als we doodvallen.
En die paar goede doelen die we ieder jaar steunen zouden van dan af een paar nullekes extra zien binnen komen.
Veel leutiger als g’uw poen kunt delen.

Als ik het allemaal zo lees, ik win best Euro Millions in plaats van de Lotto.

7b97563d48b19dcaa0bc36df1cb7656f

Gênante momenten

Ik verwijs u met plezier door naar een stukje dat ik een tijdje terug deelde: Smiling already?

Don’t judge.

Mijn 3 beste en slechtste gewoontes en eigenschappen

Heb ik dat?!
Totally.
Ik begin nu even met de slechtste. En sluit dan af met de beste, vallen die negatieve punten meteen een pak minder zwaar op je maag.

Tijd voor wat introspectie dus.

Ik moet me dus beperken tot 3 slechte gewoontes/eigenschappen. Ik  kan er nochtans meer vinden.
Soit.
♥ Ik onderbreek soms mensen. Niet met slechte bedoelingen. Echt niet. Ik ben echt oprecht geïnteresseerd in de mensen hun verhalen, maar ik ben soms gewoon te enthousiast. Ik ga soms teveel op in een gesprek.
Maar ik werk eraan.
Echt wel.
♥ ik laat kliekjes staan. Niet van eten. Daar raakt niemand aan.
Maar van drinken. Her en der in huis vind je wel een beker met een bodempje koffie of een glas met nog wat cola in of een flesje met een klets water.
Op de één of andere manier vind ik dat laatste beetje verschrikkelijk vies.
Ik heb geen flauw idee waarom.
♥ als ik iets niet graag doe of ergens tegenop zie, stel ik het uit. Lang.
Gevolg: Husband probeert me er dan keer op keer aan te herinneren dat ik dit of dat niet mag vergeten (doen), waarop ik op mijn beurt dan ambetant word op hem omdat hij ‘aan mijn oren zaagt’.
Om het dan uiteindelijk te vergeten en hem te verwijten dat hij het me niet genoeg heeft helpen herinneren.
No one said being married to me was gonna be easy.

b45ed5ebd953ce6c86cd0e7788de80ed

Die negatieve puntjes gaan in het niets vallen bij mijn positieve *ahum*:
♥ ik heb doorzettingsvermogen. Als ik iets wil (bereiken), dan ga ik ervoor. Ik smijt me als een halve gare volledig voor mijn doel.
En als het voor de één of andere reden toch niet lukt, kan ik in zak en as zitten.
Inclusief uitgelopen mascara, snottebellen over m’n hele gezicht en urenlang gejengel bij het eerste het beste slachtoffer in m’n buurt (meestal Husband).
♥ ik heb het voor je of ik heb het niet voor je. Punt. There’s no in between.
Een buikgevoel. Instinct. En ik heb er nog nooit naast gezeten. Sixth sense sh*t enzo.
Klinkt redelijk negatief maar bear with me.
Het positieve eraan? Ik houd je niet aan het lijntje. Je hoeft je niks af te vragen. En er komt geen giswerk aan te pas. Klaar en duidelijk. Maar wel altijd ingepakt en met ne grote roze strik rond. Diplomatisch aangepakt dus.
Zo weet je meteen waar je staat en verspil ik zowel jouw als mijn tijd niet.
En we weten allemaal dat tijd een kostbaar goed is.
Ook van die persoon waar ik niks van moet hebben.
♥  ik heb een nogal groot inlevingsvermogen. Ik kan me echt oprecht slecht voelen over iets dat een ander heeft meegemaakt. Of triest. Of woedend. Of oprecht blij voor iemand zijn.
Ik probeer me altijd in een ander zijn plaats te stellen. En tracht hun situaties altijd zo goed mogelijk te begrijpen.
Iedereen levert een strijd in het leven, of het nu een grote of kleine strijd is. Het maakt niet uit. Probeer dus op zijn minst aardig te zijn en empathie te tonen en voelen 😉

Piercings en tattoos

Het eerste heb ik gehad. Het tweede heb ik.
Die 2 gaten ter hoogte van mijn navel herinneren er mij nog iedere dag aan dat ik op m’n 16de een verschrikkelijk dom wicht was. Althans, als het op dat aankwam toch.
Die navelpiercing was zo in in de jaren 90 en aangezien ik een hippe en coole trut was, deed ik daar natuurlijk aan mee.
Het ding begon langs alle kanten te etteren en sloeg alle kleuren van de regenboog uit, maar ik weigerde, zelfs nadat de arts erop aandrong, om het ding weg te doen.
Vanalles hing ik aan die navel van me.
Het is uiteindelijk meegegaan tot aan mijn zwangerschap. Niet geheel bewust, op den duur let je er gewoon niet meer op.
Behalve als je riem er weer achter blijft steken.
Van zodra mijn buik begon te groeien (na 8 weken :/ ), vloog het eruit en in de vuilbak.
En daar is het gebleven.

94f54eac3a64551a3479e2333d397f7d

Nog een herinnering aan het feit dat ik nogal een losbandig wicht was op mijn 16 is het tijgerwelpje op mijn linkerschouder.
Ondertussen is het een verlept tijgerwelpje.
Ik heb zelfs geen flauw idee waarom ik voor een tijgertje ben gegaan. Maar het staat er nu eenmaal en het staat er niet goed.
Het staat nog steeds genoteerd als agendapunt: ‘tattoo laten weghalen’.

Op mijn linker pols liet ik een ‘A’ zetten toen zoonlief startte in de peuterklas. Onze beider namen beginnen met een ‘A’.
Ondertussen zijn er al 3 vliegende eendjes bij gekomen. Eén voor elke koter.
Want ook Husband’s etters verdienen hun plekje.

Op mijn rechter onderarm (aan de binnenkant) staat een kroontje met daaronder ‘Mrs’.
Toen Husband 40 werd, gaf ik hem een tattoo cadeau onder het mom ‘ge moet alles ne keer gedaan hebben in uw leven’.
We kozen voor een ‘koppel tattoo’ (how cheesy), bij mij dus dat kroontje met die ‘Mrs’ en bij hem een ander kroontje met daaronder ‘Mr’, wat ook één van onze koosnaampjes is voor elkaar (dat en Husband en Woman).
Ik vind dat wij verschrikkelijk origineel zijn.

De laatste telt niet echt als tattoo, maar aangezien het dus wel effectief getatoeëerd is, zal ik het er maar bij zetten…
Ken je die permanente make up? Eyeliner toestanden enzo?
Heb ik gewoon laten tatoeëren.
Geen goesting om om de zoveel jaar die horror weer te moeten ondergaan. Vandaar.

Tip bij tatoeages: DENK NA! Laat niet zomaar één zetten! Laat er tijd over gaan. Wen aan het idee. Denk na over welke betekenis er achter de tattoo zit die je wilt. Wat het met je doet. Waarom je hem precies wilt.
Want een tattoo zonder enige betekenis is een tattoo waar je ooit spijt van gaat hebben.
Sta ik hier mooi met een tijger op m’n lijf. 😀
Dit gezegd zijnde: de tattoo voor de koters en die voor Husband? Nog geen seconde spijt van gehad! Ze betekenen dan ook de wereld voor me.
Zij, hè, niet mijn tattoos 😉

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

2 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: geld, rode wangen, perfectie en lichaamsversiering.

Geef een reactie

