Leven, liefde & gezin

‘Stom mens’

Some days it feels a little bit more like hostage negotiating with a band of drunken bi-polar pirates than actual parenting - mrscurlyblog.wordpress.com

‘Stom mens!’, aldus zoonlief tegen mij.
Alhoewel, zoonLIEF… Zo lief vond ik hem niet op dat moment.
Heeft ie niet van mij.
Vorige week was ik nog ‘de beste mama everrrrrrrr!’.
That escalated quickly…

Reden van zoonlief zijn niet zo accurate uitbarsting: een Pritt-roller die hij even niet mocht gebruiken nadat ik hem herhaaldelijk had gevraagd even te wachten tot ik klaar was zodat ik het kon nemen voor hem. De kleine etter moest amper 5 minuten wachten. Maar diezelfde kleine etter weet nog niet dat geduld een schone deugd is.
Hij heeft nogal de gewoonte de hele kast overhoop te halen voor dat ene flut dingetje.
En het dan ook zo te laten.

2faf80788b5644464feb76bbc13f57d6

Waar het vandaan kwam, weet ik niet.
Waar hij het haalt ook niet.
Ik stond even met m’n mond vol tanden.
Dat dat een zeldzaam gegeven is, is nog een understatement. Meestal weet ik iedereen wel meteen van antwoord te dienen.
Ik viel nog net niet achterover en met open mond staarde ik stiefdochterlief aan, die op haar beurt geschrokken terug staarde.
Af en toe eens tegenspreken ben ik ondertussen wel al gewoon van die 2 testosteronbommetjes hier, en dan vooral de laatste weken. Iets met jongens en hun karakter dat aan het vormen is.
En haantjesgedrag.
Maar dit? Neen.

Mijn reactie? ‘WABLIEFFFFFFFTTTTT?!?!?!’
Om aan te vullen met een hele speech. Op een iets luidere toon dan ik gewend ben.
En ook een iets hogere toon. Alleen honden horen me nog op zo’n momenten.
Dat heb je met mij als je mij verrast.
Leuke of minder leuke verrassing.
Heb ik even goed aangepakt. Not.

Het gevolg was een mokkende koter en een moeder die zich verschrikkelijk slecht voelde over de hele situatie.
En zich verschanste in de douche, aan het overpeinzen of ik nou echt een stomme moeder ben.
Nog net niet aan het janken.
En nog net niet die pot ijs van 5 liter meesleurend uit de vriezer.

882729c439fe9e450ed2f7f5673a73db

Ik moest weten of ik dit nu echt zo zwaar moest opnemen, of ik nu degene was die zo overreageerde of zoonlief.
Aangezien ik nu niet meteen mama’s in mijn dichte omgeving heb waar ik bij kan aankloppen met zo’n situaties smeet ik het maar op m’n persoonlijke FB-pagina.
Binnen no time waren er al mede mama-slachtoffers die zich aanmeldden en mij gerust stelden.
Daar ging de drang om me vol te proppen met een combi van ijs, chips en wijn die avond.
Wie zegt er dus dat social media voor niks goed is?
Ook zij kregen al zulke zaken naar hun kop geslingerd. Geheel onterecht. En voor de meest onnozele zaken.
Misschien moeten we een Anoniem Stom Mens-groepje oprichten.
Ik was dus degene die duidelijk aan het overreageren was. Doordat ik de hele boel weeral zat te over analyseren.
Zo ben ik dan: de ergste criticus voor mezelf.

Mijn reactie daarentegen was misschien niet geheel ok, maar ach, kan jij je cool bewaren als je zoiets naar je hoofd krijgt?
Diezelfde avond namen Husband en ik hem apart om het toch maar even uit te klaren.
Zowel zijn, als mijn reactie.
Uiteindelijk blijk ik dan toch geen ‘stom mens’ te zijn.
En zoonlief geen etter. Of toch geen chronisch geval.
Heeft ie wel van mij.

Yep, ik blijf er bij: kids will be kids en kunnen al eens kleine etterbakken zijn en mama’s? Die blijven ook maar mama’s.
Soms Mary Poppins-style. Soms een ‘stom mens’.
But it’s still ‘being a mom’.

Die avond nestelde ik mij in mijn zetel met een pak koekjes.
De chips, ijs en wijn worden bewaard voor een ernstiger voorval (God be with me).

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

6 gedachten over “‘Stom mens’

  1. Fran heeft eens “opa, ket” gezegd (ket was toen gewoon een populair/keineig woord, maar dat weten opa’s niet)…. De gevolgen van de herinnering daaraan zijn tot op vandaag: beetje pipi in de broek…en niet van het lachen.

    Stom is gewoon een woordje van ’t moment. En mocht crazybean A weten wat stom betekent, zou hij direct weten dat dat niet waar is (understatement) 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Note to self: als ik de Lord nog eens tegenkom, hem zeker niet Lord Ket noemen. Ik wil geen pipi in mijn broek. Alleen maar als het van het lachen is.
      Het verklaart waarschijnlijk ook waarom ik ’s avonds een bruine onderbroek van A in de wasmachine mocht stoppen. (jongens doen alleen maar stinkende kaka)
      Ondertussen een woordenboek cadeau gegeven. Hij heeft, uit zichzelf, plechtig beloofd (al schaterlachend, waarom weet ik niet) mij nooit meer stom te noemen. 😀

      Like

    1. We hebben dus al 2 leden voor ons Anoniem Stom Mens-groepje *boks* 😀
      Is dat dan een teken dat ze ‘groter worden’? Dat ze geen ‘kleine jongetjes’ meer zijn? Ook al zie ik nog altijd een 3-jarig kleutertje rondhossen als ik naar hem kijk.
      Ik vind dat ouder worden van de koters niet altijd zo fijn 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

