Overig

My fairy garden – review, statement en plantjes pesten.

My fairy garden - review, mrscurlyblog.wordpress.com

Laat me mijn bericht meteen starten met een statement van jewelste: elfjes zijn niet alleen voor meisjes.
En ook niet alleen voor kindjes.
Ten huize Desnyder waren het de jongens en mama (van 32 jaar. Mareuh… ssssttttt….) die het in elkaar staken en er zich rot mee amuseerden.
Voila. Dat was mijn statement van de dag 😀

Terwijl m’n bunch of nutcases (ze zijn gepromoveerd) en ik Italië onveilig maakten kreeg ik een mailtje van Linda van Mamaliefde dat ik een My Fairy Garden had gewonnen.
Ik wipte op en neer op m’n stoel van contentement! Als een kind zo blij!
Ik win dan ook namelijk nooit iets.
Buiten nu dus. En dan nog iets dat ik samen met de koters in elkaar kon steken.
Jeej!
Bij deze: nog eens dank u wel, Linda en My Fairy Garden!

Enige tijd later werd het pakje netjes afgeleverd. Toen de koters bij de exen waren.
Verdikke.
Moet ne mens nog wachten om het uit te pakken en eraan te beginnen ook.

Maar geduld is een schone deugd en na veel nagelbijten konden we eraan beginnen!
Terwijl stiefdochterlief nog op ponykamp was, nam ik die 2 testosteronbommetjes mee naar de plantenwinkel.
Er wordt namelijk enkel wat graszaad meegeleverd bij de fairy garden. Voor mij geen enkel probleem, want ik ben meestal toch niet tevreden over eventuele planten die er bij zouden zitten.
‘k Ben nochtans geen moeilijke. Echt niet.

We gingen voor een ‘vleesetende plant’ van Little monster plants. Een Sara’tje.
’t Is een lieve.
Husband daarentegen vond die ‘stengeltjes’ nogal op… euh… fallusjes lijken.
Hielden we netjes stil tegenover de koters.
Hen daarentegen maakte ik wijs dat ze een vinger zouden verliezen als ze er één instaken.
Heb ik toch lekker een dag kunnen volhouden.
Plantje nummer 2 is een mimosa pudica. Simpel. Groen. Ne hele hoop blaadjes.
Tot je eraan komt. Dan verkrampt het helemaal. Mega grappig.
Om enkele minuten later zijn blaadjes weer helemaal open te zetten.
‘Plantje pesten’ is ondertussen een nummer 1 bezigheid geworden in dit huis.

We grabbelden wat potgrond uit onze veredelde moestuin en begonnen eraan…

In de doos zaten samen met de pot (die eigenlijk wel heel ingenieus in elkaar zit: het te veel aan water dat je aan je plantjes zou geven loopt weg via een ‘gootje’ en komt terecht in een ‘gracht’) nog een elfje, een windmolentje, 3 waterlelieblaadjes en een kikker.
De boys gingen met plezier op zoek tussen de Playmobil achter wat extra accessoires om de boel wat te pimpen.
En zo wordt die Playmobil tenminste nog eens gebruikt.

 Het eindresultaat:

De pallet MOEST erbij van zoonlief. Waarvoor satéstokken allemaal niet goed zijn.
Op deze foto zie je de plantjes trouwens ook goed 😉  ⇓

My fairy garden 8

Elfje haar lief. Op zijn gemak. Mannen…
(Deze keer nam ik het interieur eens niet voor mijn rekening) ⇓

My fairy garden 9

Zelfs de haan werd erbij gesleurd. ⇓

My fairy garden 12

Onze fairy garden heeft een centrale plaats gekregen in huis: op ons keukeneiland.
En geloof het of niet, maar iedere keer ik er passeer geeft het me toch een glimlach op m’n gezicht. Het blijft gewoon tè schattig.
En iets met dat innerlijke kind dat je nooit mag kwijtspelen (no problem what so ever).
Ook de koters hebben er al menig speelmoment mee beleefd.
Met water en zand overal. Maar dat neem ik er met plezier bij.
Voor ne keer dan 😉

My fairy garden 7

’t Is een blijvertje. I love it. Zelfs Husband vindt het ‘wreed leutig’.
En als cadeautje is het ook heel leuk om geven.
Aan mij bijvoorbeeld 😀

Oh, PS: we hebben het elfje omgedoopt tot Anneke. De gelijkenis is sprekend, niet? 

kusJe kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

10 gedachten over “My fairy garden – review, statement en plantjes pesten.

Geef een reactie

