Overig

#30DayBlogChallengeNL: De inhoud van mijn tas.

#30DayBlogChallengeNL- De inhoud van mijn tas - mrscurlyblog.wordpress.com

Ok, ok, ik weet het. Het is niet meteen het meest modieuze ding dat je kan tegenkomen. Het ziet er een beetje ‘boekentas-achtig’ uit… Maar in my defence, het is zo’n friggin’ handig ding! Je hebt geen idee hoeveel je erin kan proppen!
Ok, misschien is dat niet zo’n goede zaak. Zeker in mijn geval niet. Want dan sleep ik zoveel sh*t mee dat ik na een half uur loop te zeuren dat mijn schouder pijn doet van het gewicht.
Eigen schuld, dikke bult.
En het is een lederen exemplaar. Kan dus tegen een stootje. En is er een vlekje op, veeg je het gewoon zo weg met een vochtig doekje. (Ja, wij hebben dat, zelfs met kinderen boven de 9 jaar, nog steeds in huis.)

Het ding is ondertussen dus uitgegroeid tot mijn meest favoriete tas van de stuk of 30 die ik heb.
Buiten die Longchamp die ik van jou heb gekregen, Husband. Nog steeds een topper!
*nice saving* *vuistje*

30-Day-Blog-Challenge-NL-1-768x768

Ok, back to business… de #30DayBlogChallengeNL en wat er namelijk allemaal in zit, in dat ding van me.
Wel, veel.
Te. Veel. Brol.
Ik heb dus, om heel eerlijk te zijn, eerst eens grote kuis gehouden in ‘mijne kabas’ en er de lege kauwgomverpakkingen, rondzwevende medicatie, en kauwgom-in-papiertjes-gedraaid eerst uitgehaald.
Jullie krijgen dus de gekuiste versie te zien.
Maar toch heb ik het eerlijk toegegeven.
I rock.

Dit zit er dus allemaal in:

Wat zit er in mijn handtas 1 - mrscurlyblog.wordpress.com

  • mijn bullet journal (can’t live without it) en een pen. Nogal moeilijk om het ding te gebruiken als je niks hebt om te schrijven.
  • mijn big ass Chanel zonnebril die ik kreeg van Husband tijdens ons laatste tripje naar Parijs.
    Ik kan echt de deur niet uit zonder zonnebril in mijn tas. Door mijn migraine ben ik lichtschuw en zelfs op een bewolkte dag zie je me driekwart van de tijd met dat ding op m’n neus rondhuppelen.
  • mijn ietsiepietsie portemonneetje. Het hoogstnoodzakelijke raakt erin. Geld en bankkaarten dus 😉
    Handig dingetje, zo’n kleintje! Zo hoef ik ook niet alles te versteken als ik een clutch wil gebruiken tijdens een avondje stappen.
  • een portemonneetje in de vorm van een uiltje voor kleingeld. He-le-maal gek op uiltjes! Husband bracht dit exemplaar mee voor me toen ie voor z’n werk in Portugal zat vorig jaar 😉
  • zakdoekjes. Voor mezelf èn vooral voor de koters.
    En ook om de glans af en toe weg te nemen van m’n snoet. Als je net als ik een beetje last hebt van een glimmende huid, doe dan eens het volgende (ipv 20 lagen poeder op je gezicht te plamuren): je neemt gewoon een tissue en legt dat op de glimmende zone van je gezicht en drukt de tissue aan. Het doekje neemt de talg gewoon op 😉 Veel beter voor je huid!
  • toiletzakje met ‘make up for on the road’.
  • een miniatuurflesje haarlak om die losspringende haartjes te temmen als het in een dot of staart zit.
    Ik gebruik de haarlak van Elnett nu niet bepaald graag, precies pure lijm die je op je lokken spuit, maar aangezien er van mijn favoriete lak (Nivea) nog geen miniatuurtjes zijn, moet ik het daar maar mee doen.
  • Tempocol voor m’n arme pds-darmpjes. MOET ik altijd bij me hebben, anders sla ik door. It’s an ocd-thingy…
  • kauwgom. Altijd. Overal.
  • een zakje Canderel. Ik hoef nu niet bepaald te lijnen, maar ik vind zoetjes lekkerder smaken in m’n koffie dan gewoon suiker. Vandaar…

En wat zit er in mijn toiletzakje?
Wat zit er in mijn handtas 2 - mrscurlyblog.wordpress.com

  • coconut lip balm uit de Action. Minstens 1 keer per uur smeer ik ermee.
    Ik denk dat ik maar eens aandelen koop in dat bedrijf.
  • lipstick van MUA, shade 7. Een leuk roze kleurtje dat, als je er niet tèveel opsmeert en je het wat verdeelt met je vingers, leuk naturel uitkomt.
  • concealer stick van IsaDora. Voor opkomende pukkeltjes. Of om de paar littekentjes die ik aan m’n bovenlip heb te camoufleren als ik lipstick wil opdoen.
  • lippenpotlood van Bourjois in de kleur Nude Wave. Een must have! Kan je je lippen prachtig mee opmaken (en een beetje zeuren in de grootte 😉 ) op een heel naturel manier.
  • een haarknijpertje.
    Eentje.
    Ben ik dus geen zak mee met die wilde bos haar van me.
  • compact powder uit de Aldi (yep, inderdaad. Ik draag bepaalde make up uit de Aldi. Vind ik goed en kost geen geld), die ik sinds we op reis geweest zijn dus eigenlijk niet meer draag. Zalig om nu aan m’n gezicht te kunnen komen zonder te hoeven flippen of m’n make up nog op zijn plaats zit.
  • een poederborstel van realTechniques voor de poeder dus.
  • kleurloze lipgloss (Aldi 😀 ) voor over de lipstick.
  • en een klein spiegeltje natuurlijk!

Buiten de lip balm (en eyeliner en mascara, maar die sleep ik niet overal mee) draag ik die make up dus niet dagelijks, maar ik vind het wel geruststellend dat ik hem altijd bij de hand heb voor last minute avondjes uit of whatever. Zo kan ik me nog snel-snel wat beter opmaken moest het nodig zijn.

Zo.
Valt eigenlijk best nog mee toch?
Toch?

kus

Je kan me ook volgen op FacebookBloglovin’ en Instagram!

 

6 gedachten over “#30DayBlogChallengeNL: De inhoud van mijn tas.

  1. Longchamp? Wow! En ik vind dit een mooie tas hoor. Ik ben van plan om ook nog een artikel hieraan te wijden. Ik had ‘m al in een draft staan, met een ‘video’ erin zelfs (brrr, spannend) en toen las ik van de #30DayBlogChallengeNL van Maris. Toeval bestaat niet. Staat in de planning dus!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

