Overig

Liebster Award!

Liebster award - mrscurlyblog.wordpress.com

Hip hip hooray!
Ik ben wederom genomineerd voor een Liebster Award!
Deze keer door Kim van Early up and running.
‘I would like to thank Kim for nominating me, my Husband for keeping up with my bullsh*tting and my kids for their craziness, providing me with subjects to write about and blablabla!’
Prijsuitreikingwaardig, mijn praatje? 😀

Wat is een Liebster Award?
Awel, dat is een virtuele award die wordt doorgegeven van (beginnend) blogger naar blogger. Op die manier kan je leuke (nieuwe) blogs leren kennen (en krijgen beginnende blogs wat meer aandacht).
Kunnen we niet anders dan toejuichen!
En ik ben altijd op zoek naar nieuwe, toffe blogs, dus dan komt deze Liebster Award wel in handy!

De regels zijn de volgende:
* Bedank de persoon die jou genomineerd heeft en post een link naar zijn of haar blog
* Zet een foto van de award op je blog
* Beschrijf jouw favoriete blog (doe ik lekker niet, want ik heb er een heleboel 😀 )
* Beantwoord de vragen van de persoon die jou genomineerd heeft en formuleer 10 nieuwe vragen voor de bloggers die je zelf nomineert
* Nomineer 5 tot 11 blogs (ik zie wel aan hoeveel ik raak 😉 )
* Kopieer deze regels in je eigen blogpost
* Informeer de bloggers die je genomineerd hebt en bezorg hen de link van je eigen blogpost

Dit zijn de vragen die ik kreeg van Kim:

1. Wat is je meest dierbare bezit?

Uuum… het eerste dat in m’n hoofd komt is Husband en onze koters, maar aangezien ik die niet echt tot ‘mijn bezit’ kan rekenen, ga ik voor iets anders. Je kan naar mijn mening alleen maar materiële zaken bezitten.
Ik ga dan voor de juweeltjes die ik bijna altijd draag: mijn verlovings- en trouwring, de trouwring van m’n grootmoeder en het armbandje dat ik kreeg van Husband enkele jaren terug waar een bedeltje aanhangt met zoonliefs naam en geboortedatum in.

2. Wat is je mooiste herinnering ooit?

Ik weet het, het klinkt walgelijk cliché, maar dat is toch wel de eerste keer dat ik zoonlief zag. Na een keizersnede hielden ze dat kleine, bebloede, blauw/rood-achtig wezentje voor m’n neus en ik kon niet anders dan denken dat hij echt wel het mooiste kind ever was.
Ook al vind ik pasgeboren baby’s echt niet mooi.

3. Hoeveel paar schoenen heb je?

*rent naar de slaapkamer*
52 paar.
Ok, je mag jezelf van de grond rapen. Don’t judge.

4. Wat is je favoriete ontbijt?

Of het nou echt m’n favoriete is, weet ik niet, ik ben niet zo creatief als het op ontbijtjes maken aankomt, maar ik zweer nog altijd bij m’n havermoutpap ’s ochtends.
Gemaakt met sojamelk, wat kaneel onder mengen en wat kokossuiker over. Superlekker vind ik dat. En geweldig goed voor mijn arme pds-darmpjes.

5. Als je 1 wens zou mogen doen, wat zou je dan wensen en waarom?

Dat mijn (stief)kinderen al het geluk dat ik nu ken ook mogen kennen in hun leven. Een goede partner die achter hen staat. Gezonde, toffe kindertjes. Een goede gezondheid. Geen zorgen. Ook geen financiële.
En dat ze het leven mogen leiden dat zij willen zonder dat iemand daar ook maar enig commentaar op geeft. Of ze nu met iemand van een vreemde origine samen zijn, of met iemand van hetzelfde geslacht. En gelijk welke job ze mogen doen. Enz.

Eigenlijk, ik wens dat voor iedereen. Zo.

6. Nooit meer bloggen of nooit meer uit eten?

Moeilijke. Ik doe het namelijk allebei super graag. Mag ik voor een wisselwerking gaan dan? Een maand niet bloggen, maar wel uit eten afgewisseld met een maand niet uit eten, maar wel bloggen? 😀

7. Heb je een voorbeeld in je leven en zo ja wie is dat?

Ook niet zo’n makkelijke vraag. Je maakt het me wel niet eenvoudig, he? 😉
Laat ik het zo stellen: ik kijk op naar iedereen die een goed hart en karakter heeft en tegen de stroom in durft zwemmen. Elkeen die durft uitkomen voor zijn eigen mening en gewoon doet wat ie wilt doen (zonder anderen te kwetsen natuurlijk), elkeen die ambitie heeft in het leven (en dat kan heel ruim zijn en/of heel ‘klein’ zijn), elkeen die stevig in zijn schoenen staat en elkeen die gewoon gelukkig kan zijn met wat hij heeft.

Mensen die gewoon simpelweg gelukkig kunnen zijn. Die kunnen genieten van de kleine dingen in het leven.

8. Wat is het lekkerste gerecht dat je ooit gemaakt hebt?

Aha, da’s een makkelijke! Mijn alom bekende osso bucco!
En ook een beetje mijn spaghetti 😉

9. Heb je de ultieme zomer – doe tip voor ons?

Zoveel mogelijk uitrusten en genieten!
Niet tèveel plannen, maar gewoon zien waar de dag je heen brengt. Doe wat op je afkomt. De rest van het jaar zit die agenda altijd zo pokke-vol, laat hem nu maar af en toe eens lekker leeg 😉

10. Any other advice? Wat is volgens jou een wijze levensles?

‘Listen, smile, agree and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway’. Kan niet anders dan van de eigenwijze Robert Downey Jr. zijn. Maw: leef je eigen leven 😉
Oh, en blijven genieten van de allerkleinste dingen. Blijf versteld staan van een schoon bloemeke of vlinderke. Blijf je verwonderen over hoe mooi en geweldig de natuur is.
Blijf je verbazen over hoe geweldig die koters zijn die je hebt voortgebracht. Over hoe mooi het leven wel kan zijn. Het is allemaal maar wat je d’er zelf van maakt.
Of klink ik nu als een ouwe zeur?

Mijn vragen voor mijn genomineerden zijn:

  1. Wat doe jij ter ontspanning?
  2. Met wat kan iemand jou echt woedend maken?
  3. Wat is de grootste/belangrijkste levensles die jij al hebt gehad?
  4. Wat is jouw ideale dagje verlof?
  5. Naar waar ga jij het liefst op reis?
  6. En naar waar zou je nog eens graag op reis gaan?
  7. Wie is jouw grootste inspiratie/voorbeeld?
  8. Wat is jouw favoriete boek?
  9. En jouw favoriete maaltijd?
  10. En ik sluit af met hetzelfde als Kim: advies? Geef eens een wijze levensles mee! 😉

Mijn genomineerden zijn:

*tromgeroffel*
Pauline van Fairygodmotherr, Iris Marie van Raspessimist, Nele van Tifosa, Karin van Mom runs the city, Amanda van Kusmama en Renilde van Mooi Ding!

Ladies, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Als jullie hem op jullie blog hebben gezwierd, vergeet dan niet de link in de comments hieronder te zetten! Zo mis ik er niks van, zie je 😉

Veel succes!

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “Liebster Award!

Geef een reactie

