Overig

10 things that piss me off tag

03f48a674374916e6fd01ed8c978e9d1

Eerst en vooral: weze gewaarschuwd. Ik ben een uberlief mens (echt wel), maar soms kan ik al eens walgelijk lelijk uit de hoek komen. Op zo’n momenten schrik ik soms van mezelf. A la ‘Where the hell did that came from?!’ als ik Antichrist en Exorcist-gewijs door ons huis stampvoet en ik iedere medebewoner zie wegschieten richting veiliger oorden.

Maar voor de rest ben ik best een leuk mens om mee samen te leven, hoor.

 

I'm nice as fuck.

Ik vond deze tag op de blog van Maris en Nesrin (zij hebben hem opgestart *mexican wave for them 2 kick ass ladies!*) en moest hem dan ook invullen wegens… tja, de reden hierboven. Duidelijk.
Kwestie van mijn Belgische (en Nederlandse 😉 ) medeburger op voorhand te waarschuwen wat me ècht pissed off kan maken.
Houdt u aan de volgende voorschriften en u krijgt onder iedere omstandigheid een zeer sympathiek mens tegenover u 😀

  1. Mensen horen eten. Echt. Eet met je bek dicht. En als je dan nog zoveel lawaai maakt, zet jezelf in quarantaine ofzo. Geen kat die jou wilt horen herkauwen.
    What the hell are you? A cow?!
  2. Onbeleefde mensen in het verkeer. Er is niemand die tegenwoordig nog met plezier op onze overbevolkte Belgische wegen rondtjolt. Ook ik niet. En jezelf en je dikke BMW tussen die auto voor mij en mijn eigen oude Citroën-bakkie persen gaat echt niet helpen om het sneller te doen gaan.
    En als ik je d’er dan uiteindelijk tussen laat, heb dan tenminste het fatsoen om te glimlachen.
    ’t Is dan nog maar één voorbeeld.
    Nu ik het erover heb…. gewoon, onbeleefde mensen in het algemeen kan ik niet verdragen. Say f*cking ‘thank you’ and ‘here you go’. It’s not that hard!
  3. Mensen die de H E L E friggin tijd op hun telefoon zitten te scrollen, tokkelen, whatever. Zèlfs tijdens een gesprek. Of tijdens het ontbijt. Of de film. Of …
    Echt meegemaakt. Met verschillende mensen in onze omgeving.
    FOMO, anyone?
  4. Slecht Engels. Mensen die overal Engelse quotes bijzwieren (bij iedere friggin’ foto), maar geen twee woorden deftig Engels kunnen.
    Komt mijn haar van recht.
    En ik heb er veel op m’n kop staan.Als je ’t niet weet: google it! Of zet het in het Vlaams.
    Of zet niet overal een quote bij.
    Problem solved.
  5. Van die overlebberende koppels. For f*ck’s sake. Jullie zijn volwassen, gedraag jullie er dan naar.
    Jullie zien elkaar graag? Juiiii!
    Jullie tonen het graag aan de rest van de wereld? Woehoe!
    Maar geen hond die expliciet wil zien hoe jullie bijna in het openbaar tonen wat jullie tussen de lakens doen en hoe jullie elkander als 14-jarige bakvissen zitten af te lebberen.
    En hou die 1000 friggin’ hartjes weg van m’n Facebook feed.0430ba150febf2a28498e3da3a874d6d
  6. Valse mensen. Kan je niet oprecht zijn? Kom dan niet in m’n buurt. Ik voel het. Een zesde zintuig enzo.
    Doe zoals ik: als ik je niet moet hebben ontwijk ik je als zou je builenpest hebben.
    Of ik zeg het vrij rechtuit (op een nogal diplomatische manier, don’t worry), dan weet je ’t ook meteen. Spaart jou tijd en mij tijd uit.
  7. Geen koffie ’s ochtends. ALL HELL BREAKS LOOSE if that happens!
    Ik kan niet zonder m’n shot cafeïne ’s ochtends.
    It’s my drug.
  8. In een wereld overladen van technologische snufjes: als die snufjes niet werken.
    Je bent een machine, als ik op het knopje duw moet je werken. Punt.
  9. De wekker die afloopt en ik die met m’n domme kop op die snooze-kop druk. En dan nog eens. En dan nog eens.
    En uiteindelijk pas een half uur voor ik moet klaar staan uit m’n bed rol.
    Kan ik niet tegen. Ik heb m’n tijd nodig ’s ochtends. RUSTIG wakker worden dus.
    Dus ook geen gezeur aan m’n kop ’s ochtends.
    Maak me op tijd wakker en laat me effe met rust and no one gets hurt.
  10. Een armlengte afstand. Da’s al dat ik vraag. Anders krijg j’een ‘You’re in my personal space’.
    Ik heb ademruimte nodig.
    Letterlijk.
    En jij ook, als j’in mijn buurt bent 😉
  11. wachten, luidop telefoneren, jaloersheid, andermans haar op mijn spullen, andermans haar op MIJ, als je aan mijn vrienden/familie komt, als j’aan mijn koters komt, als j’aan Husband komt, arrogantie, mensen die niet met zichzelf kunnen lachen (zelfspot is zooooo belangrijk), denigrerend gedoe, spinnen, wespen, prikkende etiketjes, andermans haar in mijn buurt, …

Ow, crap, ‘k zit al aan 11…

En ik heb duidelijk een probleem met andermans haar.

ee14544ca35d4dec016a8efa84129fdc

Zin om deze tag ook in te vullen? Vergeet zeker niet Maris en Nesrin te vermelden! En neem een kijkje op hun blog (als je ze al niet kent, best bekende Nederlanders, die twee 😉 ), toffe toestanden. Ik zeg het je.

Oh ja, vergeet ook dit niet: ’t is met een korrelke zout te nemen, he, mensen. Lezen met een glimlach.
Alhoewel… 😀

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

9 gedachten over “10 things that piss me off tag

  1. Hm, ik geloof dat ik mij in alle 11 punten wel kan vinden 🙂
    Tenenkrommend slecht Engels (met name op Instagram!) van mensen die de taal niet beheersen… en dan hele lappen tekst vol grammaticale fouten: te-nen-fuk-king-krommend….
    Ik kon het onlangs niet maken (zakelijke meeting) om tegen mijn tafelgenoot te zeggen: ‘wil je ajb niet praten met je mond vol voer…?’ maar ik vind dat dus echt heel ranzig om naar te kijken + luisteren.
    Kleffe stelletjes: hear hear! Get a room i.p.v. die vreselijke wederzijds posts en tags op Facebook.
    Hm, ik zou deze tag makkelijk NOG een keer kunnen invullen 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Maak je er de volgende keer een ’30 things that piss me off-tag’ van? 😀
      Ik kan er ook gerust nog een boel verzinnen! Grappig hoeveel mensen zich toch doodergeren aan dezelfde zaken, he? Waarschijnlijk omdat wij gewoon allemaal very classy ladies zijn 😉

      Like

    1. En het erge is dat dit tegenwoordig meer en meer voorkomt, hè.
      Ik krijg dan altijd zo’n zin om m’n voet op dat ding te zetten! 😀 Maar dat zou dan waarschijnlijk ook niet zo fatsoenlijk zijn, denk ik 😀

      Like

Geef een reactie

