Organiseren

Herinneringen organiseren: de Herinneringenmap

Herinneringen organiseren- de 'Herinneringenmap' - mrscurlyblog.wordpress.com

Tekeningen, (kleine en vooral platte 😉 ) knutselwerkjes van de koters, maar ook wenskaartjes die veel voor je betekenen.
En wat dacht je van al die gebeurtenissen, evenementen, momentopnames in je leven waar je een klein aandenken aan hebt dat je wilt bewaren om die vluchtige herinnering misschien ooit nog eens op te roepen. Gewoon door simpelweg dat kleine aandenken in je handen te houden.
We hebben allemaal wel zo’n paar stukken waar we gewoon geen afstand van kunnen nemen.

Ik had vroeger een herinneringendoos.
Het ding kreeg beter de naam ‘brol-doos’. Doordat alles zowat door elkaar zat was het één grote rommelboel waar ik totaal geen overzicht meer over had en waar ik dan ook nooit naar omkeek.
Jammer vond ik dat, want die herinneringen zitten misschien wel voor het grootste deel in je hoofd, het is altijd leuk om ze eens extra op te roepen met iets tastbaar.

Ik kwam dan op het idee van de herinneringenmap! De herinneringendoos bleef behouden, maar dan alleen maar voor de echt grote stukken (een bloempotje dat zoonlief ooit voor moederdag heeft gemaakt past moeilijk in een map, niet?).
Al de rest kwam in de map. Dat geeft zoveel meer overzicht!
En is een pak ordelijker.

Het beestje moet een naam hebben, he 😉

Ik deelde de mijne in per jaar:

Het papier met leuk printje komt van bij Action en de labels maak je gewoon heel eenvoudig zelf in Word om ze dan uit te printen op label-papier (of op gewoon papier en je gebruikt lijm, whatever works best for you)

En dan kon ik beginnen inkleven (en de emo-nostalgische trut uithangen)!

Herinneringenmap 4 - mrscurlyblog.wordpress.com
Van mijlpalen in ons leven…

 

… tot gebeurtenissen/belevenissen waar we nog met heel veel plezier aan terugdenken.

Herinneringenmap 9 - mrscurlyblog.wordpress.com
En van wenskaartjes die Husband en ik aan elkaar gaven tot wenskaarten die we van anderen kregen…

… tot de leukste knutselwerkjes van de koters!

Alles waar we belang aan hechten en/of waardevol is voor ons (emotioneel dan. Heel belangrijk dus 😉 ) komt in de map.
En het is zo leuk ze af en toe eens uit te halen en er doorheen te bladeren! Er komen soms terug zaken boven die je eigenlijk al een beetje vergeten was… En dat zou maar al te jammer zijn, niet?

Bewaren jullie al eens iets in een herinneringendoos of doen jullie het zoals ik: in een map? Of bewaren jullie het gewoon allemaal niet?

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Geef een reactie

