Creativiteit

Handlettering met Mrs. Curly

DSC_0027

Nu, eerst en vooral: ik ben geen expert. En ik heb geen workshops of cursussen ofzo gevolgd. Het is er misschien ook aan te zien 😀
Ik leerde handlettering kennen via Pinterest (I loooooove Pinterest) en dacht ‘I might give it a shot!’.
Ondertussen ben ik er al zo aan verslingerd dat mijn notitieboekje waar ik mijn ‘werkjes’ in maak steevast in mijn buurt ligt.
Ik ben nu eenmaal heel graag creatief bezig. En het werkt dan ook zoooo ontspannend.
And let’s face it: wij mama’s, kunnen niet genoeg ontspanning hebben, he?

Als je zulke werkjes ziet passeren op Instagram, Pinterest, whatever… denk je misschien ‘Man, dat ga ik nooit kunnen!’.
Think again. Als ik het kan, kan jij het ook 😉
Het enige dat je nodig hebt is papier, wat fijne stiften, potlood, een gom, een creatieve geest en heel veel geduld. Want ja, die eerste die je maakt gaan misschien op niet veel lijken 😀

Ik begon er enkele weken geleden mee en je ziet jezelf verbazingwekkend snel vorderingen maken!

Ik deel graag enkele lettertypes met jullie:

Voorbeeld 1 - mrscurlyblog.wordpress.com

Zin om er aan te beginnen? Neem dan snel een potlood en papier en start doodling and handlettering! 😀
Schrijf eerst met potlood je quote of wat je maar wilt. Overschrijf dit dan met een fijn stiftje, laat goed drogen en gom dan het potlood weg. Voila!

Ik gebruik gewoon deze stiftjes uit de Action:

Materiaal - mrscurlyblog.wordpress.com

Inderdaad, hier ook nog geen fancy materiaal. Hoeft ook niet, vind ik. Beginneling enzo.
Onnodig om bakken geld uit te geven aan iets waar je nog maar pas mee bent begonnen en dat je gewoon doet ter ontspanning tussendoor.
Maar als jij je volledig wilt laten gaan: feel free! En vergeet niet om je prachtige kunstwerkjes te delen achteraf!
En ons allemaal jaloers te maken 😀

Dit zijn mijn eerste:

Eerste probeersels - mrscurlyblog.wordpress.com
I know, not that impressive, hu?

 

En dit zijn ondertussen de laatste die ik al heb gemaakt:

Eindresultaten - mrscurlyblog.wordpress.com

Eindresultaten 2 - mrscurlyblog.wordpress.com
Lijkt er al wat meer op 😉

Eindresultaat 3 - mrscurlyblog.wordpress.com

Je hebt dus heus ook niet zoveel verschillende lettertypes nodig om iets leuk te maken!
Verzamel er een paar leuke in een notitieboekje en you’re good to go!

Op mijn Pinterest-bord vind je ook nog wat leuke voorbeelden!

Enjoy!

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

5 gedachten over “Handlettering met Mrs. Curly

Geef een reactie

