Leven, liefde & gezin

Maandoverzicht: Juni

Maandoverzicht juni - mrscurlyblog.wordpress.com

De maand juni zit er alweer op!
We zeiden byebye tegen het afgelopen schooljaar en kijken uit naar een welverdiende zomervakantie!

Wat bracht de voorbije maand ons? Buiten een overload aan regen.
Nogal veel als ik er zo op terugkijk 😀
Maar het zijn dan ook zo goed als alleen maar leuke dingen!

We begonnen de maand creatief en knutselden een geweldige (if I do say so myself) schelpenslinger in elkaar. Zoonlief liet zich volledig gaan met de boormachine en mama nam het fijnere werk op zich.


We trokken er ook op uit!
Zo gingen we supporteren voor onze nationale ploeg de Rode Duivels…

20160605_172849
Inderdaad, ik… die naar een voetbalmatch gaat, een wreed zicht. Ik kon niet meer uit m’n comfort zone dan op dat moment.

20160605_174533

… hadden we zoonliefs schoolfeest, waar hij een geweldige prestatie neerzette op het podium *proud momma*, maar waar ik mezelf ook in alle bochten moest wringen om het te kunnen zien (yes, I am THAT small)…

20160604_153324
Ja, dit was mijn zicht. Jeeeej voor kleine mensjes…

… en gingen we een avondje stappen met vrienden.
We genoten van het super lekkere eten van restaurant De 3 Tonghen in Leuven en van de gezelligheid.
Een avondje onder grote mensjes kan al eens deugd doen 😀

20160611_214235
Een aanradertje als je er ooit eens geraakt: de pasta paëlla. *veegt kwijl van d’r kin*

We trokken ook nog eens naar Planckendael (soooo happy dat w’een abonnement hebben van dat park) waar ik een uiltje mocht knuffelen!

FB_IMG_1466347175381
Husband, als je dit leest: ik wil een uiltje.

Ik liet ook nog m’n haren kortwieken. Allé ja… tot op schouderlengte.
Dacht ik dat het alle kanten kon opstaan, heb ik me serieus vergist.
Het was nog braaf, dat haar van me. Wat ik nu heb, dàt staat alle kanten op 😀
Hier lees je over mijn ‘kapperservaringen’.

Aangezien de economie nog steeds niet het van het is, hielp ik een handje. Ik zit nogal in met mijne medemens, he?
We gingen shoppen voor nieuwe schoenen voor zoonlief, maar natuurlijk kwam ik ook nog met een paar voor mezelf naar huis. Waarvan ik eerst dacht dat het echte ‘huisvrouwsletsen’ gingen zijn, maar mijn lieve Instagram-volgertjes stelden me gerust en lieten me weten dat ze èn comfortabel èn hip zijn.
Voila, meer moet ik niet hebben, sè!

aankopen
Zoonlief zijn überhippe sneakers, mijn ‘huisvrouwsletsen’, circuslichtjes die nu ons keukenplafond sieren en mijn eigen überhippe sneakers. Alles om die economie te steunen!

Maar wees gerust, Husband werd ook in de watten gelegd.
Zoals gewoonlijk dus.
We vierden Vaderdag (meer daarover lees je hier) en hij kreeg dan ook een uiterst persoonlijk cadeautje van de koters en mezelf.

Vaderdag 3
Het kadertje komt van bij XLBoom. Ik ben er nog steeds verliefd op!

Vaderdag collage

We dachten ook nog aan mind & body.
We stopten met roken (hands up for us!) en ik liep me de benen vanonder m’n lijf.
Vroeger liep ik 1 keertje per week, nu is dat omhoog getrokken naar 3 keer per week (2 keer 10 km en 1 keer 16km).
Alles samen liep ik 148.66 km bij elkaar de voorbije maand *boks*
Kwestie van m’n gezond verstand niet te verliezen nu ik gestopt ben met roken.

En wat ik al lang wou doen, is eindelijk gedaan! Ik schreef me in voor naailes! (Je leest er meer over hier)
In september start ik, ik kan al niet meer wachten.
Alhoewel… laat die vakantie toch nog maar effe duren.

De maand juni bracht ook minder leuk nieuws mee: het asielcentrum waar Husband en ik als vrijwilliger hielpen, werd gesloten. Mijn dinsdagen zien er nu heel wat anders uit dan voorheen.
En ik ga ze toch missen, die bonte, grappige, lieve bende.
Het heeft me meer geraakt dan ik had kunnen denken…

20160626_200537
We kregen ook nog een knutselwerkje van één de jongens mee naar huis. Het heeft een speciaal plekje in huis gekregen…

De voorbije maand was ik ook terug heel veel in onze keuken te vinden!
Waar ik heel veel rommel maakte…

20160622_175246
‘I have no idea what I’m doing’ vat deze foto perfect samen en was zeer sterk van toepassing.

… maar ook de volgende 2 nieuwe gerechtjes uitprobeerde: de pasta met spinazie en ricotta van Easy Daily Food en de vegetarische cannelloni van Lekker & Simpel.
Echte aanradertjes! Husband at zelfs zo veel van de pasta met spinazie en ricotta dat ie er bijna misselijk van werd.
’t Vetzakske.

En wij zouden wij natuurlijk niet zijn als we onszelf niet op regelmatige basis compleet belachelijk maakten.
Zo liet Husband zich gaan in de Intratuin…

Originele versie
Ge kunt daar dus nergens mee komen, hè, met dendienen…

en mocht ik me laten gaan door middel van een ‘shameless selfie’.
Ik neem dat dus letterlijk, hè mensen, en postte een foto van mezelf met een half opgemaakt gezicht en een bos krullen waar nog niks mee was gedaan.
Chance dat de foto nogal flou is…

20160625_145527
Mijn ‘hert-in-de-koplampen-blik’? Yep, ik schrok van m’n eigen spiegelbeeld. Je wilt niet weten hoe ik er uitzie als ik net m’n bed kom uitrollen.

Mijn goede daad van vandaag is gedaan

⇑ We laten ook al eens graag een ander lachen natuurlijk ⇓

Vrouwentijdschriften-Pagina 10- 'Je bent perfect zoals je bent'Pagina 15- 'Hoe snel gewicht te verliezen'Pagina 20- 'Recept chocoladecake'

We sloten de maand af met een oudercontact voor zoonlief.
Waar ik te horen kreeg dat hij het nog steeds geweldig doet (hooray!) en een geweldig goed rapport onder m’n neus geduwd kreeg (jeej!).
En waar ik tot de constatatie kwam dat m’n kont nog steeds op die ietsie-pietsie-mini stoeltjes past (mexican wave!)

Op naar juli!
En naar zomer! Pretty please, sun?

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

6 gedachten over “Maandoverzicht: Juni

  1. Veelzijdig maandje Anneke!
    En wat een hoop kilometers heb jij gemaakt! En dan ook nog gestopt met roken, ik zeg driedubbel *vuistje* – YOU ROCK!

    Oh ja en ik duim voor zon in juli. Pleaaaaaase

    Liked by 1 persoon

    1. We all rock, honey! 😀
      Laat die zon maar komen! Ik wil luieren op het terras met een Apérolleke in m’n linkerhand en een… ah, neen, geen sigaret meer in m’n rechterhand 😀 😉

      Like

Geef een reactie

