Organiseren

Receptenbladen

Receptenbladen - mrscurlyblog.wordpress.com

De meesten onder jullie weten al dat ik graag kook. Of althans nieuwe gerechten uitprobeer.
Als het niet al te ingewikkelde gerechten zijn.
En ik er geen hele dag voor in m’n keuken moet staan.
En ik niet half Vlaanderen moet doorkruisen om de ingrediënten te vinden.
Dus eigenlijk… zoooooo graag kook ik nu dus ook weer niet 😀

Ondertussen heb ik wel al een heleboel gerechtjes geprobeerd. En iedere keer er een nieuw recept wordt getest, wordt er ook altijd ‘gestemd’ of het recept in de ‘receptenmap’ mag, waarbij de meerderheid beslist.
Ok, soms beslissen mama en papa ook gewoon op hun eentje. Koters zien soms niet in dat het al eens moet omdat het gewoon gezond is.
Very democratic of us.
Ik heb er dus al een heleboel verzameld, die allemaal mooi gebundeld zitten in een grote (roze 😀 ) map.
En neergepend op een mooie printable.

Vandaag deel ik deze met jullie!
In bijlage vinden jullie hem in pdf-formaat: Receptenblad – pdf

Er is plaats voor de naam van het recept (ja… duh), voor hoeveel personen het gerecht is, hoeveel tijd je in de voorbereiding stopt (komt van pas op dagen dat je misschien minder tijd hebt dan je denkt) en hoeveel tijd in de bereiding zelf en indien het in de oven moet: op hoeveel graden die moet.
En natuurlijk ook meer dan genoeg ruimte voor alle ingrediënten en de bereidingswijze!
Gewoon opslaan en printen wanneer je hem nodig hebt 😉

Ik heb mijn recepten in mijn map ook nog geordend per gerecht (voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, bijgerecht, sauzen en marinades) en geordend volgens het al dan niet vegetarisch zijn of niet.
Maakt het allemaal lekker overzichtelijk.
En gemakkelijk voor als je eens geen inspiratie hebt!
Man, wat een OCD-er ben ik toch.

En weet je wat? Vanaf nu sluit ik hem ook in als bijlage bij de gerechten die ik met jullie deel! Dan moeten jullie de receptjes niet meer zitten overschrijven, maar kunnen jullie gewoon het pdf-je uitprinten met het recept!
Wat ben ik lief vandaag!

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Geef een reactie

