Leven, liefde & gezin

Homofobie en penisnijd

Homofobie en penisnijd - mrscurlyblog.wordpress.com

Er is de laatste tijd weer wat aan de hand in ons kleine Belgenlandje.
Wie de media een beetje volgt zal wel snel weten waarover ik het heb.
Je moet er de kranten zelfs niet dagelijks bijnemen om het te weten. Gewoon maar je Facebook eenmaal daags open zwieren en je weet het al.
Waar zouden we toch zijn zonder muileboek?

Dames van over heel Vlaanderen konden hun weerzin weer niet onder stoelen of banken steken bij het horen van het nieuws dat tv-zender Acht wordt overgenomen door Medialaan en wordt omgedoopt tot ‘mannenzender’.
O jee. Ze hebben het woord gebruikt. ‘Mannen‘.
Big no no.

Het werkt duidelijk  nog steeds als een rode lap op sommige vrouwen. Want meteen regende het opinies en commentaren op de overname en op de beslissing om er een ‘mannenzender’ van te maken. Want ‘kijken wij vrouwen niet naar dat soort programma’s ofwa?!’ en ‘hebben mannen nog niet genoeg?!’ en blablabla.
Bah. Walgelijk. Afschuwelijk. Wat doen de mannen ons toch weer aan. Gruwelijke beesten zijn het.
Of iets in die aard.
Ik denk dat de desbetreffende dames zenders als Vitaya en Vijf vergeten zijn. Die zich profileren als ‘vrouwenzender’.
Yep. Inderdaad.
Nochtans heb ik geen enkele heer op de barricades zien springen met zijn boxershort al zwengelend in de aanslag toen die zenders nieuw werden aangeboden.
Geen haan die er naar kraaide. Mannen kijken gewoon naar wat ze willen. Al Bundy-style.
Of het nu op een mannen- of vrouwenzender te zien is.

Kippen daarentegen. Die kakelen des te meer.
En het woordje ‘mannen’ voor die ‘zender’ is er dan ook te veel aan.
Blijkbaar kunnen wij, dames, niet meer naar Acht kijken alleen maar omdat het nu een mannenzender zou zijn. *sarcasm input*
Ook al vinden we de programma’s goed.
Feminazi’s aller lande verenigden zich en kropen in hun pen.

Begrijp me niet verkeerd, feministen: ok. Ze zijn klaarblijkelijk nog steeds nodig als je kijkt hoe het er in veel delen van de wereld nog steeds aan toegaat. En soms zelfs in eigen land.
Ik ben voor gelijkheid tussen man en vrouw. Een man en een vrouw moeten naar mijn mening op dezelfde manier behandeld worden. Niet meer en niet meer minder.
Maar als je begint te lullen over een futiliteit als een ‘mannenzender’ terwijl er nog steeds ergens jonge meisjes worden besneden, dan ben je een femiNAZI.
Neen, geen feministe die strijdt voor zaken die er echt toe doen.
Maar een feminazi die zich bezig houdt met onnozeligheden (hence, de mannenzender).
Iemand die volgens mij stikjaloers op het feit dat de man een aanhangseltje meer heeft dan jou en die niet meer voor gelijkheid is tussen man en vrouw, maar voor verhevenheid boven de man.
Dan ben je in mijn ogen geen bal beter dan de mannen die zovele jaren geleden de vrouwen hier in het westen onderdrukten.
Iets met pot en ketel enzo. Het zegt je misschien iets…

Gun onze mannen toch die zender. Wat maakt het uit.
Als het een troost kan zijn, lieve feminazi’s, zij hebben dan wel Acht, wij hebben nog altijd meer. Zoals Vitaya, Vijf…
En tetten.

Er zijn namelijk belangrijkere zaken in het leven dan ergens het woordje ‘mannen’ voor zetten.
En ergere.

Zoals bijvoorbeeld homofobie.
Ja, zelfs in het jaar 2016 en in ons land blijkbaar nog steeds een issue. Stel je voor, zeg.

Worden we de ene dag getrakteerd op een jongeheer die de straat optrekt met een camera en die een micro onder de mensen hun neus duwt terwijl hij vraagt hoe ze zouden reageren moest hun kind holebi zijn (de reacties waren er niet naast), krijgen we de andere dag een rabbijn en een imam door onze strot geramd die het woord ‘homo’ nog niet uit hun mond krijgen.  (Beelden van het gesprek vind je hier)
Het is dan nog niet eens zo’n lang woord.

Nu, we moeten niet belachelijk doen. Zet er een traditioneel, ouderwets, katholiek mijnheer pastoorke bij en die gaat volgens mij op dezelfde manier reageren.
Allemaal één pot nat.
En die moeten dan een voorbeeldfunctie uitoefenen. Ik voel ergens diep in mij een bulderlach opborrelen.
Is niet één van de belangrijkste zaken in ieder geloof ‘heb uw naaste lief’ en ‘respect hebben voor elkaar’?
Of heb ik niet goed opgelet in de godsdienstles vroeger?

Weet je wat mijn antwoord zou zijn op de vraag hoe ik zou reageren moest zoonlief homo zijn? ‘Your point being? Nog altijd dezelfde toch? Mijn zoon. No biggie.’

Alsof het trouwens een keuze is. Kan jij je nog de dag herinneren dat je ervoor koos om hetero te zijn?
Ik niet.
Het is niet alsof ik op een dag wakker werd en dacht Ha, vorige week heb ik mijn studierichting gekozen, deze week kies ik mijn geaardheid. Yeah, good plan!
Neen dus. Je bent het. Altijd al geweest.
We kunnen er dan maar beter met z’n allen meer open tegenover staan.
Hen gewoon aanvaarden zoals ze zijn.
After all, net als die hetero’s zoals jij en ik, zullen de holebi’s hier ook altijd zijn.
Hebben sommigen onder jullie effe dikke pech, zeg.
Die verdwijnen niet zomaar *poef* als je ze negeert.
Struisvogelgedrag heeft nog niemand geholpen.

Want wie weet, misschien worstelt je eigen kind wel met die gevoelens.
Geef hem of haar dan tenminste de kans om ermee naar jou te komen.
Aan de reacties van de rest van de maatschappij kan je niks doen.
Maar wel aan die van jezelf.

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

6 gedachten over “Homofobie en penisnijd

  1. Mooi geschreven. Het ideaalbeeld van de maatschappij is er niet meer en het tijd, dit was het al, dat we hier ook gewoon relaxt mee omgaan.

    Ik vind de laatste zin heel mooi, aan de reactie van jezelf kun je wel werken aan die van de maatschappij niet.

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks :*
      Zo is het ook, he 😉 Dat is ook een thuis creëren voor je kinderen: zorgen dat ze met alles bij jou terecht kunnen.
      Maar beetje bij beetje zal onze maatschappij er wel raken, denk ik. Hoop ik.

      Like

Geef een reactie

