Leven, liefde & gezin·Overig

Mrs. Curly terug naar school!

Mrs. Curly terug naar school! - mrscurlyblog.wordpress.com

Ja, je leest het goed. Ik ga terug naar school.
Vanaf september zit deze terug op de ‘schoolbanken’. Iedere woensdagvoormiddag that is. Valt best nog mee, he.

Na jaren van twijfelen over wat me nu echt ligt en maanden van zoeken naar een locatie dicht bij huis waar de desbetreffende les wordt gegeven is de beslissing eindelijk gevallen en schreef ik me in.
Ik ga leren naaien.
Neen, niet dàt soort naaien. Daar ben ik namelijk al heel goed in. *boks*

Ik heb het nooit echt gehad voor theoretische opleidingen. Talen interesseren me wel, maar het instuderen is dan weer niet mijn ding. Zomaar alles klakkeloos van buiten leren? Neen, niet voor mij weggelegd.
Na een verwoede poging om een opleiding psychologie te doen aan de Open Universiteit en te merken dat het echt niet te combineren was met onze nest koters, het huishouden èn mijn migraine, had ik al snel door dat dat het hem niet ging doen.
Zulke dingen doen het gewoon niet voor mij.
Ik moet creatiever kunnen bezig zijn. Mijn hoofd èn mijn handen moeten kunnen werken.
Ontspannend moet het zijn.
Iets dat ik al vrij snel door had in mijn puberteit, maar door omstandigheden (lees: ouders die een bepaald leven voor me hadden uitgestippeld en zelf daarna de mogelijkheid niet meer zien om me om te vormen wegens rekeningen die moesten betaald worden) was het er gewoon nog nooit van gekomen.

Maar nu, na eerst enkele jaren aan een bureau te slijten en ondertussen al enkele jaren huisvrouw te zijn, dient de kans zich aan!
Ik heb nu eenmaal de luxe van tijd. Husband gaat werken en zorgt voor het inkomen terwijl ik voor het huishouden en de koters zorg en me in tussentijd verder kan ontplooien (man, wat klinkt dat bekakt).
Het zou jammer zijn om de kans te laten liggen.

De kans om te doen wat me echt interesseert en waarvan ik denk dat ik het echt wel graag ga doen.
Want creatief bezig zijn? Uren kan ik dat.

De naaimachine heb ik al staan. De wil is er. De interesse ook.
En de goesting om eraan te beginnen nog meer.
Maar naaien? Buiten een knoop aannaaien, een gat in een kousenbroek stoppen en een knielap op een jeans naaien, komt er verder niks van in huis.
Nada ken ik ervan.
Ik staar me blind op bepaalde creaties van sommige mensen die ik voorbij zie komen op Facebook en op blogs.
Enkele weken terug haalde ik m’n naaimachine vanonder het stof en het koste me meer dan een uur, luttele YouTube-filmpjes, een hele hoop gezeur aan Husband’s oren èn diens hulp om alleen al de draad op het ding te zetten.
Ondertussen heb ik er nog niks mee genaaid. Ik begrijp het ding echt niet.
Dat belooft dus.

Met een bang hartje belde ik dus naar het secretariaat van de school. Me al verwachtend aan wederom een teleurstelling: de locatie die uiteindelijk toch niet op fietsafstand van onze woning is, uren die dan toch niet uitkomen met de schooluren van de bengels en een basiskennis die wèl aanwezig moet zijn.
Maar tot mijn verrassing en groot plezier wapperde de beste mevrouw mijn angsten weg met een lachje en stelde ze me gerust met een ‘Maar mevrouwwwww! U gaat heus niet de enige zijn die helemaal niks van naaien kent, hoor! Tijdens deze opleiding leert u de baaaaaaaasis en na dat schooljaar gaat u zelfs al een rokje ennnnnn een blouse en een T-shirt kunnen naaien! Het is een BAAAAAAASISOPLEIDING, heeeeee!’
Naaien voor dummies dus.

*zucht van opluchting* *telefoon op de hoorn* Neen, kan niet met die moderne toestanden. *gewoon telefoon afgeduwd dus*
Husband erbij geroepen, even besproken en besloten: ik schrijf me in!
Zo geschiedde!
En vanaf september ga ik zitten zweten boven m’n naaimachine.
En waarschijnlijk ook veel zitten vloeken.
En veel zitten zeuren tegen Husband om me eens te komen helpen.
En YouTube zal er waarschijnlijk een regelmatige bezoeker bij hebben.
Maar het zal het allemaal waard zijn, want op het eind van volgend schooljaar ga ik waarschijnlijk rondhuppelen in een zelfgemaakt rokje enzovoort enzovoort.
En de koters in hippe, door mij in elkaar geflanste T-shirts.

Als ik tegen dan ook maar iets van mijn naaimachine begrijp.

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

4 gedachten over “Mrs. Curly terug naar school!

Geef een reactie

