Recepten

Griekse burger met ratatouille en Makbea

Griekse burger met ratatouille en Makbea - mrscurlyblog.wordpress.com

Ben je het ook soms beu om van die kant en klare hamburgers door je strot te duwen (en door die van je koters)?
Ik wel. Ik was het beu om hamburgers te halen bij de slager (dat is de slagerij in de Delhaize dus bij gebrek aan een deftige slager in de buurt) en die, terwijl ik erop stond te kijken, te zien krimpen naar het formaat van een muntstuk van €2 tijdens het bakken.
Iets met water dat ze erin spuiten ofzo.
Niet echt een smakelijk idee vind ik dat.

Ik maakte ze dan maar zelf! (Ben ik geen geweldige problem solver?!)
Heel eenvoudig en bovendien een pak lekkerder!

Wat heb je nodig voor 4 personen:

  • 1 pak verse ratatouillegroenten
  • 1 blik tomatenblokjes (400 g)
  • 300 g Griekse pasta Makbea
  • 750 g gehakt (rund en varken)
  • 250 g feta (verkruimeld)
  • 1 el oregano
  • 1 teentje look
  • tijm
  • rozemarijn

Start cooking, woman!

  • Meng het gehakt met de oregano en de verkruimelde feta en maak er hamburgers van. Snij de ratatouillegroenten in blokjes.
  • Stoof de groentjes samen met de look, de tijm en de rozemarijn in wat olie.
    Voeg de tomatenblokjes toe en laat sudderen.
  • Bak ondertussen de hamburgers en kook de pasta.
  • Dien de hele reutemeteut samen op.

Wedden dat je nooit meer een op voorhand geprepareerde hamburger wilt eten? 😉

Bon appétit!


kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

3 gedachten over “Griekse burger met ratatouille en Makbea

    1. Wel, ik koop eigenlijk een zak ratatouillegroenten 😀 Een mengeling waar alles al in zit en dat je juist nog moet snijden. Alles om het zo eenvoudig mogelijk te houden, hè 😉
      En Makbea is super lekker! Een Griekse pasta is het.

      Like

Geef een reactie

