Leven, liefde & gezin

(Stief)papa wordt gevierd!

(stief)papa wordt gevierd - mrscurlyblog.wordpress.com

Vandaag is het Vaderdag! Jeej voor alle papa’s! Ook voor de stiefpapa’s!
Nu, wij hebben wel een beetje gezeurd. Wij vierden het eigenlijk donderdagavond al wegens kotertjes die vrijdagochtend alweer naar onze exen vertrokken en dus niet bij ons zijn vandaag.
K*t, he? Dat is één van de nadelen van een nieuw samengesteld gezin… op de dagen dat je je kinderen het meest bij je wilt hebben, moet je ze missen.

Maar ach, we zouden niet zijn wie we zijn als we niet voor alles een oplossing zouden vinden! 😀
Dan maar vroeger vieren! Krijgt Husband zijn cadeautje ook ietsje vroeger.
Misschien toch een klein voordeeltje dan. Hij hoefde niet zo lang te wachten.

Aangezien de oudste twee bengels op een ‘vrije school’ (lees Steinerschool) zitten, wordt er niks gemaakt op school voor Vaderdag.
Iets met ‘te commercieel’ en blablabla. Jammer vind ik dat.
Niks commercieel of onnozel aan een dagje extra stilstaan bij wat je vader allemaal voor je doet en/of voor je betekent.
De jongste bengel zit op een gemeenschapsschool waar er wel ieder jaar aandacht wordt geschonken aan zulke dagen, maar waar je afhankelijk bent van de goodwill van de juf.
Heeft ie de voorbije twee jaren het geluk gehad dat hij juffen had die heel begripvol waren voor onze situatie en op zijn vraag hem twee cadeautjes lieten maken voor Vaderdag (eentje voor papa en eentje voor stiefpapa, want ‘mijn stiefpapa is ook een beetje mijn papa, he’), heeft hij dit jaar de pech dat hij een juf heeft die vindt dat één cadeautje genoeg is.
Soit. Whatever. Dan zorgen we zelf wel voor een spetterend cadeautje! 😉

En we vonden het!

Vaderdag 1
Degene die me volgen op Instagram hadden het al een beetje in het snotje: ik ben de laatste tijd volledig into handlettering 🙂

 

Vaderdag 2
Nieuwsgierig manneke…

 

Vaderdag 3
Tada!

 

Vaderdag 5
En een leuk kaartje mag natuurlijk niet ontbreken! 😉

 

DSC_0030

Het maken van het cadeautje ging vrij vlot: geen gezeur van de koters of het nog lang ging duren, of ze nog lang moesten poseren en of ze nog lang die glimlach op hun snoet moesten plakken 😀
Dit is een geweldig foto-idee voor kids die niet graag poseren, al zeg ik het zelf 😀
En het is een ‘multifunctionele’ foto, zo kan ie ook dienen als cadeautje voor grootouders, meters, peters, …

De zoektocht naar een leuk kadertje was ook niet al te moeilijk. Ik zocht en vond er meteen eentje naar mijn zin op XLBoom (neen, dit is geen samenwerking, ik ben er gewoon heel happy mee 😉 ).

En het kaartje, dat maakte ik gewoon zelf!
Je vindt ze trouwens hier. 😉

Aan alle papa’s en stiefpapa’s: geniet van jullie vaderdag en laat jullie maar eens goed in de watten leggen vandaag!

En aan Husband: zoals het kaartje zei, any man can be a father, it takes someone special to be a dad.
Jij bent die ene speciale. Je doet het toch maar: niet alleen een geweldige vader voor je eigen twee koters zijn, maar ook voor die van mij. Jij verdient niet alleen maar een dagje om extra in de bloemetjes gezet te worden, maar een heel leven.
You rock. Big time.

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

Een gedachte over “(Stief)papa wordt gevierd!

Geef een reactie

