Leven, liefde & gezin

Maandoverzicht: Mei

Maandoverzicht mei - mrscurlyblog.wordpress.com

Mei zit er alweer op!
De maand waarin we Moederdag en onze vijfde huwelijksverjaardag vierden en we mochten genieten van enkele extra vrije dagen èn iets meer zon.
Ook al lijkt die op dit moment heel ver weg te zijn… jammer, maar helaas.

We smikkelden nog maar eens van de Mexicaanse ovenschotel van Easy Daily Food, die ondertussen al tot ‘favoriete gerecht’ werd uitgeroepen ten huize Desnyder.
Ook haar spaghetti al tonno werd getest en: man, wat werd die goedgekeurd!

spaghetti al tonno - easydailyfood 1
Spaghetti al tonno – Easy Daily Food

Maar ook maakte ik verse worstenbroodjes en zelfgemaakte Griekse burgers! Daar deel ik binnenkort de recepten nog eens van!
Op de warmste dagen maakte ik een recept aangepast aan het weer: chicken fajita pasta. Het recept daarvan vind je hier.
En voor de mama’s waarvan de kindjes nogal moeilijke etertjes zijn: probeer eens de penne met kippenchipolata (recept vind je hier). Wedden dat die koters dit wel binnenspelen alsof het niks is? 😉

Ook de oudste en jongste bengel doken de keuken in! Zij toverden deze geweldige chocoladecake op tafel!
Wat een geweldige koters heb ik toch.

Op Moederdag trokken we eropuit naar de kermis en aten we ons misselijk in oliebollen en daarna in zelfgemaakte pizza.

20160508_154150 (2)

En onze huwelijksverjaardag vierden we in Parijs!
Genieten met een hoofdletter G.
Kuieren in de stad van de liefde. Terrasje hier. Terrasje daar. Shoppen. Bijkletsen. De pracht en praal van Parijs bewonderen.
Ik zou het er best gewoon kunnen worden.

DSC_0051

Ik shopte nog wat yogamatjes (ja, ook paars voor Husband), een air plantje, een wekker (en nog verslaap ik me) en een nieuwe zonnebril bij elkaar.
Kwestie van de economie wat te steunen.
Ik draag graag mijn steentje bij.

aanwinsten

Maar no worries! Er werd niet alleen geshopt, maar ook nog gewerkt!
We legden een eigen moestuintje aan! De pluktomaatjes, paprika’s, komkommers, tomaten, jeneverbessen, munt en rozemarijn zijn nog in leven.
Een prestatie op zichzelf.

Creatieve uitspattingen waren er ook.
Zo maakten we deze fingerprint art:

DSC_0005

En bereidde ik me al wat voor op Vaderdag door al enkele printables te maken waar je leuke, unieke kaartjes mee kan maken:

Vaderdag

Naar het eind van de maand geraakte ik een beetje ‘geambeteerd’ door het bericht over het percentage tieners dat aan sexting doet. Je leest er hier meer over.
Heb je jezelf terug opgehijst van de vloer?
Ok, lees dan gerust verder.
En door een Ex-van-m’n-man die een zoveelste poging ondernam om het bloed van onder onze nagels te halen.
Maar ik liet het niet aan m’n hart komen! Ik genoot van een bezoekje van m’n moeder, iets dat nogal zeldzaam is gezien de afstand dat we van elkaar wonen, en ik versierde pardoes ons huis en zette m’n feesthoedje op!
Waarom? Daarom. Omdat het kan. En omdat ik er gewoon zin in had.
Ik sloot de maand mei dus in stijl af *ahum*.

Op naar juni!

kus
Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

6 gedachten over “Maandoverzicht: Mei

Geef een reactie

