Creativiteit

Fingerprint art

Fingerprint art - mrscurlyblog.wordpress.com

Wat is er persoonlijker en unieker dan vingerafdrukken? Niks, toch!
Daarom dacht ik: ‘Waarom niet een kunstwerkje maken met onze vingerafdrukken?!’

Ik ging op zoek naar een leuke print om op verder te werken, maar vond geen enkele naar mijn zin.
Kom je er anders overal tegen, op het moment dat je ze nodig hebt, vind je er geen. Zou je maar net hebben natuurlijk.
Ik maakte er dan zelf maar één. (Ik ben gek op giraffen. Can you tell?)
Als je op de link hiernaast klikt, vind je hem in pdf-formaat: Printable giraf. Dan heb j’hem ook meteen als je er ook aan wilt beginnen met je koters 😉

In de Action haalde ik een zwart stempelkussen en we gingen aan de slag!
Gewoon je duim in het stempelkussen duwen, eens op een kladblaadje duwen en dan pas op de print duwen. Ik had het ook pas bij de tweede poging door. De eerste keer dat we dit maakten waren onze ‘vingerafdrukken’ gewoon lelijke vlekken.
Maar de truc is dus echt eerst de overtollige inkt van je duim doen.

Eens de inkt droog, tekende ik met een fijn stiftje de lijntjes die voor de koordjes van de ‘vingerafdrukballonetjes’ (wat een woord, zeg) moeten doorgaan.
Op het lijntje, en dicht tegen de ballon, schreef ik de naam van wie de afdruk is.

DSC_0004

DSC_0005

In een mooi kadertje (ook van Action – I looooove Action) et voila: je hebt een heel persoonlijk en al zeker uniek kunstwerkje! Net zoals ik ze graag heb 🙂

DSC_0014

kus

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

3 gedachten over “Fingerprint art

  1. Echt heel leuk, vooral als je het inlijst! Ik heb dit ooit op de babyshower van een vriendin gedaan. Had ze achteraf een hele leuke herinnering van iedereen die erbij was. Ook met je kids lijkt dit me inderdaad een leuke, om later dan die mini-vingerafdrukjes terug te zien. Cute!

    Like

Geef een reactie

