Leven, liefde & gezin

5 jaar getrouwd!

5 jaar getrouwd

5 jaar. Meer dan de meeste, hè, tegenwoordig?
Het lijkt nochtans alsof het gisteren was, het voorbereiden (op 1 maand tijd!) en de dag zelf.
Als ik eraan terugdenk fladderen er terug vlinders in m’n buik.
Goed teken.

Het is me toch wat geweest die voorbije jaartjes:

5 jaar van me doodergeren aan de tandpastatube die je volledig leegknijpt om dan te beweren ‘dat ik er zeeeeeker nog 3 keer tandpasta uitkrijg’. Not.
En ’s nachts richting jouw kant van het bed schoppen in een poging je gesnurk te stoppen. Geen enkele boom in het Leuvense staat nog recht.

En 5 jaar van styliste spelen. Jani’s hartje zou het begeven als hij jouw combinaties soms zou zien.
En persoonlijke kapster zijn. Ik ben soms langer in de weer met jouw kapsel dan met het mijne. Alles wordt uit de kast gehaald, zelfs de stijltang.
Ach, zo lang je haar hebt… hé, ouwe.

En 5 jaar van to do-lijstjes vinden. Altijd. Overal. En in tienvoud.
5 jaar van dealen met je (h)ex. Ook altijd. En dat mens komt mínstens in tienvoud op je af.

5 jaar van rommel achter je kont opruimen. Ja, ook die gsm, horloge en portefeuille. Die moeten op het plankje. OP HET PLANKJE!

En OMG, al 5 jaar dat ik niet na jou naar het toilet kan vooraleer het raampje eerst een half uur heeft opengestaan (minstens), er een halve doos lucifers is doorgejaagd en iedere geurkaars in huis is opgebrand in dat kamertje.

I can't believeI'm not sick of youyet!

 

Maar ook van dit:

5 jaar waarin je mij het gevoel gaf (en geeft) de meest geweldige persoon ever te zijn. Je snapt nog steeds niet hoe het komt dat ik niet zoveel zelfvertrouwen heb. En doet er dan ook alles aan om me maar te tonen dat ik het gerust mag hebben.

En 5 jaar waarin je al meer een vader bent geweest voor zoonlief dan zijn eigen vader. Alleen al daarvoor verdien je (en krijg je dan ook) mijn eindeloze respect en liefde. De band die jullie ondertussen al hebben gevormd doet mijn hart iedere keer weer smelten.

Al 5 jaar dat je me voor de meest onnozele dingen complimenteert. ‘Het huis is weer zooooo netjes! En het ruikt hier zooooo fris!’, het is maar een voorbeeld. Van de zovele.

5 jaar waarin we dezelfde toekomstplannen smeden en van dezelfde kleine dagdagelijkse dingen genieten.
En 5 jaar waarin je al zo hard je best hebt gedaan om me alles te geven wat ik ook maar zou kunnen wensen.
Terwijl ik eigenlijk al alles heb.

Maar ook 5 jaar waarin je de fouten van mijn vorige partner probeert recht te zetten. Niet jouw verantwoordelijkheid. Echt niet.

5 jaar waarin je mij de kans gaf om huisvrouw te worden en zo meer tijd te maken voor ons gezin en er meer samen van te kunnen genieten.
Tijd is alles.

5 jaar waarin je mij bij iedere beslissing die ik al moest nemen altijd hebt geholpen.
En gesteund.
En raad hebt gegeven.
En hebt gezegd: ‘Doe waar jij je het beste bij voelt.’

5 jaar waarin je mijn onmogelijk filosofisch gelul wilt aanhoren.
Meestal midden in de nacht. Buiten in de kou.
Alleen al daarvoor verdien je een medaille.

En 5 jaar waarin je bij alles achter mij hebt gestaan.
Neen, achter ons gezin. Ja. Zo is het. Achter ONS GEZIN hebt gestaan.

5 jaar waarin je mij het gezin hebt gegeven waar ik altijd al van heb gedroomd.
En 5 jaar waarin je altijd naar me hebt geluisterd als ik met iets zat. Op de meest onmogelijke momenten.
En begrip hebt getoond. Voor alles.
Besef je zelf eigenlijk wel wat een zeldzaam en kostbaar iets dat tegenwoordig nog is?

En lachen. Om de meest onnozele zaken. Die alleen wij begrijpen.
*Marie-Jeanne!!!*

Oh, en 5 jaar waarin je mijn frustratie jegens mijn haar verdraagt. ‘IK KAN ER NIKS MEE DOEEEEEENNNNN!!!!!’ om dan een half uur later: ‘I love my curls so so much!’. Je blijft er iedere keer weer rustig onder.
Volgens mij neem jij stiekem iets.

En 5 jaar van jou met trots te zien en horen vertellen over ons vijfjes tegen anderen.
Man, ik word iedere keer opnieuw op je verliefd op zo’n momenten.

5 jaar van eerlijke, oprechte, diepe liefde en een onmetelijk vertrouwen.
En van zottigheid. Heel veel zottigheid. Zelfs onze eigen koters begrijpen ons soms niet.
Misschien maar beter zo.

En zoals mijn grootmoeder ooit zei: ‘Als je jezelf over 50 jaar nog met hem samen ziet, dan is hij het. Dan is hij degene met wie je moet trouwen.’
Minstens 50 jaar. Laat ons er maar meer dan 50 jaar aan breien.

5 jaar getrouwd and still rocking it!

Nu, genoeg gezeverd. Waar is mijn cadeautje? 😉

226286_10150215853613609_4923256_n
Then… 14 mei 2011.
11407300_10153370909963609_5767078128561026845_n
And now… 2016 🙂

 

 

Untitled design (3)

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

15 gedachten over “5 jaar getrouwd!

  1. Lief! Dit is toch waar het allemaal om draait in het leven (naast de kinderen)? Iemand die je zo goed en liefdevol steunt, waarbij je jezelf kunt zijn en die altijd tijd neemt om te luisteren, ook al is het buiten in de kou 😊 Mooi hoe hij de vaderrol op zich nam voor je zoon trouwens. (Hier ook zo, echt bijzonder!)

    Oma’s advies zal ik eens tegen vriend vertellen haha!

    Liked by 1 persoon

    1. Je gezin is inderdaad datgene waar het allemaal om draait in het leven. Men mag nog alles hebben, als je niemand hebt om het mee te delen… wat schiet er dan nog van over, he 😉

      Oma is een wijze 90-jarige vrouw 😀

      Liked by 1 persoon

    1. Dank je!
      Inderdaad, gelukkig dat we elkaar hebben gevonden: Husband is even vreemd als ik. Stel je voor dat er één of ander onschuldig manspersoon met mij zat opgescheept 😂

      Like

Geef een reactie

