Leven, liefde & gezin

Maandoverzicht: April

Maandoverzicht April

April is alweer achter de rug. De uitdrukking ‘maartse buien, aprilse grillen’ was een understatement als je erop terugkijkt. Krijgen we momenteel al wat echt lenteweer te zien, in april kregen we ferme windvlagen  en hagel- en regenbuien over ons heen.
Mijn haar is de weergoden niet dankbaar geweest.
Op sommige momenten dacht ik echt dat ik doorheen de lente en zomer had geslapen en was wakker geworden in de herfst. (En zo moe als ik me de laatste tijd voel, het zou me nog lukken ook, denk ik 😀 )

IMG_20160428_163257
Dienden bushokjes vroeger voornamelijk om in te staan friemelen met je lief, nu dienen ze vooral om in te schuilen met zoonlief.

 

Maar net op het moment dat ik al aan het overwegen was om m’n hele hebben en houden in te pakken en te emigreren naar warmere oorden, besloot de lente zich toch nog aan te melden en ons te trakteren op wat zon!

Lentekleurtjes werden uit de kast gehaald èn op de nagels gepleurd en we nestelden ons zalig in het zonnetje buiten!

Untitled design (1)
Yep, je ziet het goed: deze huisvrouw zat af en toe met haar voetjes omhoog. 

Maar buiten ‘gewoon genieten’ van het zonnetje, waagden Husband en ik ons ook nog aan een serieuze uitdaging: de Antwerp10miles.
We zijn geslaagd met vlag en wimpel! Nooit gedacht dat ik dat nog ging doen. Ik ben namelijk een lazy ass b*tch als het op sporten aankomt.

Untitled design (2)

Naast ons lichaam tot het uiterste drijven maakten we ook tijd en ruimte voor wat creativiteit en gefeest!
Zo maakten we een waar kunstwerk (hoe we dat maakten lees je hier) met ons vijfjes…

Untitled design (3)

…en werd niet alleen één van de koters 10 jaar, maar werd mijn grootmoeder ook nog eens 90! Samen 100 jaar! Dubbel feest dus!

 

En met de zon die naar het einde van de maand haar snoet al eens een keertje meer liet zien, begon ik aan mijn lenteschoonmaak.
Momenteel afgevinkt: mijn laptop.
In my defence: een serieus werk, als je weet dat het ding foto’s moest bewaren tot 5 jaar terug.
Die nog niet gesorteerd waren.
En die zo’n beetje overal op het ding leken te zweven.

20160405_103547
…en dat was dan nog niet eens de hele meut… Ugh.

Maar ik ben er geraakt! (Hooray for me!) En als ‘beloning’ lag er als vroeg moederdagcadeautje een nieuwe laptop op me te wachten!
Had ik al gezegd dat ik een kick ass-husband en koters heb? 😉

IMG_20160425_170519
Totally in love with this thing! Het is vreemd om je laptop op te starten en eens niet de tijd te hebben om ondertussen een kop koffie uit te schenken, een koekje te eten, een plasje te doen en je dan nog eens uitgebreid op te frissen 😀

Nu dat achter de rug is, kan ik eindelijk aan de rest beginnen.
Alhoewel, met de verbouwingen en 3 bengels, denk ik dat het eerder een lente- en zomerschoonmaak gaat worden.
Voor extra tips & tricks, klik maar door!

Tijdens de druilerige dagen liet ik me terug gaan in de keuken en maakte ik de pasta Boursin van Lekker & Simpel en flanste ik deze lekkere risotto in elkaar!
Zeker eens proberen! Twee heel lekkere, maar heel snel klaar te maken gerechtjes! (Geef maar toe: niemand heeft zin om op het eind van de dag nog een uur te staan kokerellen)

Druilerige dagen zijn ook ideaal om eens te shoppen!
Het slechte weer veranderde mij in een waar shopmonster, want ik shopte meer op de voorbije maand dan ik anders in een heel half jaar doe (jaaaaaa, je leest het goed. Ik shop namelijk niet zo graag).
De bankkaart werd gretig over de toonbank gegooid voor jeanshemden voor de boys, een nieuw fancy jurkje voor stiefdochterlief, zomerjasjes, schoenen, maar ook voor sportkledij en zomerschoentjes voor mezelf.
I looooove Shoe Discount voor zulke uitspattingen 😀

 

En om de maand af te sluiten, liep ik al een beetje op de feiten vooruit en maakte een boel printables voor moederdag die je eenvoudig kan printen en op een ‘craft card’ of A4-papier met een print kan kleven voor een zelfgemaakte kaart!
Even hier doorklikken en je ziet ze allemaal!

DSC_0031

Zo, op naar mei!
En laat ons hopen dat de zon haar snoet mag blijven tonen!
Ik wil namelijk nog meer met mijn voeten omhoog zitten 😉

Untitled design (3)

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

 

 

Geef een reactie

