Leven, liefde & gezin

Er is er één jarig! Hoera, hoera!

Untitled design (2)

Iets meer dan 5 jaar geleden wandelde je als vierjarige mijn leven in. Een klein, schuchter, bang kereltje.
Eerst wist ik niet goed hoe daarmee om te gaan, je was namelijk bang van zowat alles. Ik daarentegen was al zo goed als mijn hele leven omringd geweest door daredevils.

Maar wat ben je veranderd!
Zo bang als je vroeger was, zo onbevreesd ben je nu.
‘Klein, maar dapper’ is op jouw lijf geschreven!

Nog steeds bijna overal de kleinste, maar wel de meest mondige. En soms is dat niet altijd even makkelijk voor jouw zus, (stief)broer en mij, maar toch ben ik blij dat je je lengte compenseert met je woorden. Want hoe vaak heb ik ook alweer niet gezegd ‘Ge moet u nie laten doen omda ge ne kleinen zijt, he!!’
Naar dat heb je alleszins goed geluisterd!

Zo schuchter als je vroeger was, zo snel maak je nu vriendjes.
Iedereen is dan ook meteen gek op je.

Een kleine deugniet ook, want vaak weet ‘je helemaaaaaal van niks’ terwijl jij achter het kattenkwaad zit.
En een ‘chef’, grote zus van 12 en kleine broer van 9, die met kop en schouders boven jou uitsteken, moeten vaak het onderspit voor jou delven.
Het lukt je toch maar telkens weer.
Ik wens jouw toekomstige vrouw dan ook alvast al heel veel succes.

Zo bezorgd over vanalles en nog wat als je vroeger was, zo onbezorgd ga je nu door het leven.
Zoveel je vroeger over alles piekerde, nu trek je je van niks nog veel aan.
Zalig, om zoveel kinderlijke onbezorgdheid te mogen zien!

En jouw enthousiasme kent geen grenzen! Als je voor iets gaat, ga je er all the way voor.
Als je iets grappig vindt, lach je zo hard dat ze je aan de andere kant van het dorp horen.
Menig migraine-steekje heb ik zo al mogen voelen.
Maar die heb ik ervoor over.

Een warhoofd dat op een dag nog eens op sokken op school zal toekomen.
Het ‘met de boekentas van broer op de muziekschool toekomen’ en ‘ik had mijn pyjamabroek onder mijn jeans aan vandaag’ is daar al een kleine voorbode van.
We moeten je dan iedere keer weer tot de orde roepen of even wakker schudden en tegelijkertijd moeten we ons lachen inhouden.
Niet simpel, probeer dat maar eens.

Altijd in voor wat geplaag en wat lollen.
‘Merlijn, als je zoveel snoept gaat uw kont dik worden.’
‘Ja? d’Uwe is al dik.’
Ik vraag me af van wie je dat hebt geleerd *wink wink*

Onhandig ook. Als men niet beter weet, zou men zo denken dat je een kind van mij bent.
Het maakt het leven met jou des te grappiger.

En begaan met anderen. Je vindt het niet leuk als iemand verdrietig is en zal hen dan ook altijd proberen troosten.
En ik zal nooit vergeten wat je zei toen je (stief)broer verdrietig was omdat niemand met hem wilde spelen die dag op school. ‘Laat hen maar. Ik ben toch ook je vriend?!’
Het is maar één voorbeeldje, maar voor mij tot nu toe het mooiste.

Tien jaar ondertussen en al zo’n grote man in zo’n klein lichaampje.
En je blijft me iedere dag verbazen.

Ik vind het geweldig dat ik van zo dichtbij getuige mag zijn van zoveel evolutie in zo’n klein kereltje. Meer nog, ik zou het zelfs een eer noemen.
En ik ben oprecht trots dat ik mezelf stiefmama van jou mag noemen, dat jij mijn stiefzoon bent.

Happy birthday and keep on rocking, rockstar!

DSC_0008

Untitled design (3)

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’

 

Geef een reactie

