Creativiteit·Interieur & DIY

Wat te doen met restjes muurverf? Een ‘gezinskunstwerk’ maken natuurlijk!

How to-een 'gezinskunstwerk' maken

De muren in ons huis zijn de voorbije jaren al vele keren van kleur veranderd. Iedere keer was er wel iets aan de kleur dat me na een tijdje stoorde.
Met als gevolg dat we dus ook een mooie voorraad verfresten hadden verzameld in onze kelder waar ik voor één of andere reden geen afscheid van kon nemen. Je weet namelijk maar nooit waar die goed voor zouden kunnen zijn!

Wat was ik blij dat ik al die potten verf had gehouden toen ik een tijdje terug met dit idee op de proppen kwam! (En ik ben er zeker van dat Husband ook happy was, ik denk niet dat ie zo blij zou geweest zijn moest ik naar de doe-het-zelf-zaak geweest zijn om een heleboel nieuwe verf te gaan kopen voor dit projectje 😉 )

Husband en ik houden wel van wat ‘kunst’ aan de muur. Maar het blijft nu eenmaal een feit dat het heel vaak pokkeduur is voor iets deftig. Als je al iets vindt dat helemaal je ding is natuurlijk.
Waarom dan niet zelf iets maken?
Totally! Haal die restjes verf maar uit je kelder of vanop zolder!

Het is een goedkope oplossing voor die lege muur in je woonkamer/slaapkamer/keuken/…, je hebt er super veel fun mee (ideaal voor een zonnige zondagnamiddag) en het is zoiets persoonlijk, geen betere kunst dan dat 😉

Wat je nodig hebt: restjes verf, genoeg verfborstels (per kleur één, anders beginnen de kleuren te mixen in de pot en dan heb je uiteindelijk 1 grote bruine vlek. Niet echt waar we op mikken), grote (witgeschilderde) mdf-plaat of canvas (kan je goedkoop in de Action halen, verfborstels ook trouwens 😉 ), groot afdekplastiek, kledij waar serieus op mag gekliederd worden en goed weer (trust me: dit wil je echt buiten doen, anders mag je je hele woonkamer meteen schilderen)

Op de foto’s hierboven zie je hoe wij het gedaan hebben. De omheining werd goed afgedekt. Echt wel nodig, menige klieder verf werd ernaast gemikt 😀
En mama deed ook lustig mee (never mind the clothes, dit zijn mijn ‘kliederkleren’. Don’t judge 😀 ). Zalig om zo eens te ‘schilderen’! Eens niet op de hoekjes en kantjes moeten letten!
De koters vonden het ook een leuke afwisseling met het diertjes/mensjes/boompjes/… schilderen op school 😉

Laat jullie eens volledig gaan, gooi, mep, smijt, klieder er maar op los! Go nuts!
En als je verf op waterbasis gebruikt, dan maakt het helemaal niet uit hoeveel verf er in jullie haar terecht komt, je wast dat er zo weer uit!

Het resultaat mag er echt wel zijn, vinden wij dan:

DSC_0042DSC_0044

Toch wel trots op het eindresultaat en op mijn kunstenaars hier in huis 😉

Dit schreeuwt om een plek in het Guggenheim! 😀

 

Untitled design (3)

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

17 gedachten over “Wat te doen met restjes muurverf? Een ‘gezinskunstwerk’ maken natuurlijk!

    1. Thanks! Het zijn alle kleurtjes die hier en daar wel al een plekje hadden in ons interieur 😉
      Husband ziet de kleuren graag iets mannelijker, maar hij weet wel beter en geeft me dan uiteindelijk toch carte blanche 😀

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

