Leven, liefde & gezin

Maandoverzicht: Maart

Maart

Woepsie, april is ondertussen al bijna een goede week bezig en ik heb nog geen maandoverzicht gemaakt. Shame on me.
Maar ik herroep me op verzachtende omstandigheden (laat ons eens een ‘TI-Louise’ke doen’ 😀 ), zijnde een paasvakantie waarvan de koters de eerste week bij ons waren en we dus goed hadden gevuld met allerlei kotervriendelijke toestanden.
En een poging tot het beginnen van de lenteschoonmaak. Het enige dat tot nu toe al grondig opgekuist is, is mijn laptop. Waar ik gisteren dan ook de hele dag op gevloekt heb.
4 jaar aan foto’s sorteren is blijkbaar niet op een paar uurtjes gedaan. Wat ik aanvankelijk dacht.
Of althans had gehoopt.

Ik startte maart met het aanmaken van een Facebook-pagina voor deze blog. (Jeeeeej!)
Volgt namelijk iets makkelijker, zou je denken. Liken die handel, dus 😉
Ook al heb ik de indruk dat Instagram het toch een pak beter doet in het bloggerswereldje.

20160301_131833

Maart bracht al een beetje het lenteweertje in het land. Eindelijk zon!
Waar we dan ook ten volle van genoten hebben, ’s ochtends te voet zoonlief naar school kunnen brengen terwijl we genieten van een deugddoende ochtendwandeling en ’s avonds al eens buiten kunnen aperitieven in plaats van binnen tegen de verwarming.

Genieten met een hoofdletter G dus 😉

In maart probeerde ik weer een heleboel nieuwe gerechten uit.
Ze werden ook goedgekeurd door de kindjes!
Op het ‘getest en heel zeker goedgekeurd-lijstje’ staan de volgende gerechtjes:
Pasta pesto rosso en romige ovenschotel met vis en aardappelen van Lekker en Simpel.
Ook de Mexicaanse ovenschotel van Easy Daily Food was mega lekker èn heel snel klaar.
Maar ook de quiche met broccoli en geitenkaas, die ik onlangs gedeeld heb op mijn blogje, was heel eenvoudig en lekker.
Gerechtjes waarvan ik heel binnenkort het recept zal delen en waar we de voorbije maand van mochten smullen, waren de risotto, de Italiaanse wolfsfilet en de gegratineerde zalm met prei en mascarpone 😉

Untitled design (4)

Naast mijn keuken op stelten zetten en er een echt rommeltje van te maken (ben ik geweldig in), genoten we met ons vijfjes van wat extra vrije tijd die we vulden met bezoekjes aan de dierentuin en feesten. Veel feesten… De jongste bengel des huizes werd namelijk 9 in maart.
En het werd dubbel feest! Een feestje voor de familie èn een feestje voor de klasgenootjes.
Het verwende nest.

20160401_141722
Soms vraag ik me af met wie ik het meeste werk heb: de koters of Husband…

 

 

 

 

 
Husband en ik genoten ook van wat quality time met ons tweetjes en trokken er een zaterdagavondje op uit om te feesten met wat vrienden en er werd een zaterdag uitgetrokken om de Ikea onveilig te gaan maken (letterlijk dan, je hebt geen idee wat Husband iedere keer met die karretjes uithaalt) en een zondag voor de antiekmarkt in Tongeren.

Rustig kuieren, veel kwebbelen met elkaar, koffie’tjes slurpen… we kwamen volledig ontspannen terug thuis.

Untitled design (5)
De Ikea aanwinsten. ‘Ik moet enkel maar voorraadpotten hebben, hoor, Husband!!’ … yeah, right… 

Ik liet ook mijn creatieve geest *ahum* terug de vrije loop en pimpte grootmoeder’s poefje tot een ietwat modernere en strakkere versie.
En met de overschot stof flanste ik nog een kussentje in elkaar.

En om de maand volledig compleet te maken mochten we ons volproppen met paaseieren.
Laat die opgezwollen levers en maaginfecties maar komen! 😀

Untitled design (3)
Chanel (onze hond) was niet al te happy met mijn poging haar tot paashaas om te toveren.

Wij kijken alvast terug op een goedgevulde en heel leuke maand maart!
Op naar april! 😉

Untitled design (3)

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

5 gedachten over “Maandoverzicht: Maart

    1. Hij was echt SUPERlekker! Zelfs de jongste bengel des huizes die alles normaal gezien maar wat vies vindt, vond dit echt super!
      En vooral ook heel eenvoudig te maken. Een echte aanrader! Ik geef deze zeker door aan nog mensen èn maak hem zelf ook nog vaak! 😉

      Like

Geef een reactie

