Interieur & DIY

‘Wolkenkussentje’

DIY-'wolkenkussentje'

Mensen die me volgen op Instagram hadden het waarschijnlijk al gezien: het voorbije weekend ging ik aan het pimpen. Deze keer moest m’n grootmoeders ‘poefje’ (of voetenbankje of hoe je ’t ook maar wilt noemen) eraan geloven.

Voor
En ja, die flap op de ‘na’-foto is inderdaad een stuk riem. Husband mag nu dus gewoon zijn broek vasthouden 🙂

Ik had dus na het pimpen van het poefje nog wat stof over.
Ideaal voor een ‘wolkenkussentje’ dacht ik! Kwestie van in het thema te blijven, niet?
En geen zorgen: het duurt geen uren vooraleer je het klaar hebt en je hebt ook niet superveel materiaal nodig. Zèlfs geen naaimachine. Dit naai je gewoon met de hand.

Stap 1: maak een sjabloon.

Teken een wolk op een groot stuk stevig papier (of karton). Leg dit op de stof (die je met de goede kant naar onder hebt gelegd) en teken de vorm over op de stof.
(Let er op dat je niet te kleine boogjes tekent aan de bovenkant van je wolk: naait niet zo makkelijk en komt ook niet mooi uit eens je klaar bent met alles. Bij mijn wolk was het al kantje boordje vond ik.)

DSC_0008

Stap 2: naai de 2 stukken stof aan elkaar.

Leg de twee stukken stof op elkaar met de mooie kant naar elkaar toe en naai ze, op de tekening die je er juist hebt op getekend, aan elkaar vast
(Indien het helpt om het naaien makkelijker te maken speld je de 2 lapjes stof aan elkaar vast.)

DSC_0009

Let er op dat je aan de onderkant van het wolkje een gat openlaat om op het einde de vulling erin te steken.

DSC_0010

Stap 3: knip het teveel aan stof af.

Knip het teveel aan stof af rond waar je hebt genaaid zodat je dit krijgt:

DSC_0011

Stap 4: draai binnenste buiten en steek de boogjes goed.

Trek nu je sloopje met de mooie kant naar buiten toe en duw de boogjes goed. Gewoon je hand in de sloop steken en de boogjes naar buiten toe te duwen.
Dan krijg je dit:

DSC_0012

Stap 5: vullen.

Neem je zak vulling (deze heb ik van bij Veritas) en prop de pluche via het gat onderaan goed in iedere hoekje, boogje en kantje van de wolk. Vul maar goed dik, dan wordt hij nog zoveel mooier!

DSC_0013

Stap 6: dichtnaaien.

Eens je klaar bent met vullen, kan je het gat dichtnaaien.
Ik heb het gat eerst dichtgespeld, naait des te makkelijker.

DSC_0014

Stap 7: KLAAR! 😉

Je kan me ook volgen op FacebookInstagram en Bloglovin’!

10 gedachten over “‘Wolkenkussentje’

    1. Maar nee! Echt heel eenvoudig te maken, hoor! 😉
      Buiten een knoop aannaaien en knielappen op onze koters hun broeken naaien, is dit het eerste deftige dat ik eens in elkaar geflanst heb. Vandaar: als ik het kan… 😀

      Like

Geef een reactie

