Leven, liefde & gezin

FEEST!

FEEST!

Vorige week werd de jongste bengel des huizes 9 jaar. Daar hoort natuurlijk een feestje bij!
Dit weekend was het dan ook de beurt aan de familie om te feesten.
Woensdag mogen Husband en ik ons aan een migraine-aanval verwachten, want dan vieren we feest met de klasgenootjes. Hoe en waar we dat doen, vertel ik later 😉

Bij feest hoort natuurlijk versiering. Een tijdje terug deelde ik al wat ideetjes over hoe te versieren met verjaardagskaartjes. (Het berichtje lees je hier)
Aanvankelijk was mijn favoriet die met de emmertjes, maar aangezien we hier met een ‘graafgrage’ hond zitten, leek het me uiteindelijk toch niet zo’n goed idee.
Ik zag al scenario’s voor me van dagen gevuld met op mijn knieën door het huis te kruipen met stoffer en blik in de aanslag om al het zand op te vegen.
Het werd dus een iets eenvoudiger variant: de kaartjesslinger. Maar daarom niet minder leuk! Hij werd dan ook opgeleukt met zijn naam die ik op mooi papier zette en vlaggetjes van maakte.


Het papier voor de vlaggetjes haalde ik bij Action. Je print er de letters van de naam op in een leuk lettertype en knipt er vlaggetjes uit. Klaar!

DSC_0020

De levensboom deed ook mee. Die werd voor de gelegenheid versierd met vlaggetjes speciaal voor de jarige en zijn foto.

DSC_0005

Neem zeker eens een kijkje op hipenhot.nl, zij verkopen deze geweldige levensboom en nog zoveel meer leuke dingen!

Wat ontbreekt er nog?
Taart natuurlijk!
Het feestbeest is compleet gek van Minions, dus een ‘Minions-taart’ it is!

Vroeger bakte ik zulke taarten altijd zelf… tot ik Titatovertaart ontdekte.
Zij maakt de meest geweldige (èn super lekkere) taarten! Dat kan je duidelijk zien natuurlijk 😉
Geen gedoe meer met dagen op voorhand figuurtjes in suikerpasta te staan boetseren, hopen dat de biscuit geslaagd uit die oven komt en geen race meer tegen de klok om het ding af te hebben tegen dat het bezoek toekomt.
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Het was weer een geslaagde ‘feestdag’!
En vandaag… is het platte rust.
Feesten is vermoeiend 😀

Geef een reactie

