Overig

Temptation Island recap, afl. 7

Gisterenavond kregen we aflevering 7 door onze strot geduwd. Jeezus, wat was ie saai.
Halverwege ben ik begonnen de haren op mijn hoofd te tellen. Het zijn er veel.

Soit, er waren toch nog enkelingen die voor wat ‘spanning’ zorgden. En in tegenstelling tot wat je zou verwachten was het niet Marvin deze keer, maar Haroon.

Ook werd er grondig gesolliciteerd voor de dream dates. Er werd ten grabbel gegooid wat men maar ten grabbel kon gooien.

Kon Haroon hem tot nu toe nog wat inhouden (tot wat ‘fleurten-fleurten‘ vorige week), toonde hij gisteren uit welk hout hij daadwerkelijk gesneden is.
En ’t is geen schoon hout.
Lindsey vond het nodig hem te confronteren met zijn geflirt. Met zijn achterbaks gedoe.
Toen sloegen de stoppen zowat door bij Haroon. Bleek hij tot nu toe altijd de rust zelve en leek hij alles onder controle te hebben, gedroeg hij zich nu als een dolgedraaide idioot.
Waarheid kan kwetsen blijkbaar.
Lindsey is opeens ‘een stoker’ en een ‘nep persoon’ volgens hem.
Wil iemand die jongen eens uitleggen wat dat is, een nep persoon?
Ik heb het eens opgezocht in de van Dale. Kwestie van toch maar zeker te zijn dat IK niet degene ben die het verkeerd heeft.
Nep is dus: bedrog, vervalst, nagemaakt, onecht.
Juist, ja. Je leest het goed. Ik denk dus niet dat het Lindsey is die onder die categorie valt.

Hoe nep hij haar ook mag vinden, uiteindelijk kiest hij er toch voor om haar mee te nemen op dream date. Ze stemt in, weliswaar niet met volle goesting.
Vrije wil is haar blijkbaar vreemd.
Ik zou nog liever een kies laten trekken zonder verdoving terwijl ik op een egel ga zitten en gedwongen word om 5 uren naar Kanye West’s kop te zitten kijken dan mee te gaan op dream date met Haroon.
Maar elk zijn zin natuurlijk.

Ayse van haar kant zit aan de andere kant van het eiland een beetje te mekkeren over het feit dat ze nooit beelden te zien krijgt van Haroon zelf, maar steeds maar weer van de vrijgezelle dames.
Hmmm, be carefull what you wish for, honey, you might get it.
En inderdaad, niet veel later krijgt ze wat ze wil: beelden van Haroon.
Ik heb de indruk dat ze er precies niet al te blij mee is.
Kirsten slaat de nagel op de kop met haar opmerking ‘hij is echt fake’.
Yep, zo fake als sommigen hun nederige boezem aldaar.

De Luc weet het nog steeds niet zo goed. Wie oh wie moet hij toch kiezen voor zijn dream date?! First world problems anyone?
Nu niet voor ’t één of ’t ander, maar moest ik ne vent zijn, ik zou het wel weten. En het zou niet Jolien zijn. En niet alleen omdat Lindsey ‘puur fysiek de knapste is’. Volgens mij beschikt het kind nog over een stel hersens ook. Een zeldzaam iets bij de vrijgezelle dames, heb ik de indruk. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Uiteindelijk kiest hij toch voor Jolien. Die op haar beurt beweert dat Lindsey degene was die ‘alle klauwen had gehecht aan Luc omdat ze per se op dream date wou met hem’.
Ik denk dat ze zich vergiste en het over zichzelf had.

Was Lucske tot nu toe altijd heel zeker van zijn stuk dat zijn Jolien op het vrouwenresort wel braafjes op hem zou wachten, begon hij hem tijdens het kampvuur wel eventjes te nijpen.
Hij merkt op dat Jolien ‘plaagt met de vrijgezelle mannen zoals ze dat met hem doet’.
Het maakt hem ietwat onzeker.
Dat heb je dan met mannen wiens vrouw letterlijk aan hun voeten ligt.
Moet ie haar misschien maar niet zo vanzelfsprekend nemen.

Had Marvin vorige week al het licht gezien, nu is hij het licht zelve. Ziedaar: vroeg onder de wol. Op zijn eentje. Geen gezuip. Geen gedoe.
Hij wil zijn focus behouden en het lijkt hem nog te lukken ook.
Eén ding verliest hij wel uit het oog: hij kiest ervoor Chiara mee te nemen op dream date. Geen slimme zet, kerel, geen slimme zet.
A sitting duck. An accident waiting to happen. Ga ik nog even door?

Ik las deze week ook nog in een Vlaamse kwaliteitskrant (ahum) dat Marvin zijn bedrog nogal gemakkelijk wegschuift onder het mom van ‘mijn Afrikaanse genen spreken monogamie eerder tegen’. (Het artikel vind je hier)
Way to go, dude. Qua generaliseren kan dat al tellen.
Jouw Afrikaanse medemens die het wèl goed meent met zijn partner zal het graag horen.

Het kampvuur sloeg precies nogal in als een bom bij Marvin.
Tja, wat had je dan gedacht, idioot? Dat ze ter plekke een danske ging placeren?
Weinig vrouwen die happy reageren op bedrog, makker.
Zelfs de andere heren zitten even met hun mond vol tanden naar het schermpje te staren.
‘Het zijn heftige beelden’, merkt de presentator op. Opmerkzame kerel, die Rick.
‘Hoe kan je je vriendin zo pijn doen?’, vraagt Regilio zich af.
Kijk en leer, heren.
Vooral jij, Haroon.

Begint Marvin te janken als een 3-jarige peuter wiens ijsje juist op de grond is gekletterd, zit Louise er completely overhappy bij als een kind in een snoepwinkeltje.
Na het zien van ‘haar Marvin’ die een beetje onnozel ‘ik zie je graag’ in de camera zit te kwelen, slaat ze helemaal over van ‘domme, domme jongen’ naar ‘zand erover!’
Ik snap het mens toch niet zo goed.
En met mij, Kirsten ook niet. Haar gezicht had dezelfde ‘WTF?!’-uitdrukking als het mijne bij Louise’s nu al legendarische woorden.
Mijn laat-avond-snack viel pardoes uit mijn mond. Geen schoon zicht.

Kirsten en Regilio daarentegen blijven het schoolvoorbeeld van hoe het wel moet.
Maken ze zich wel wat zorgen, lijken die tot nu toe al iedere keer ongegrond te zijn geweest.
Regilio heeft het wel niet zo voor die dream date.
Het is toch ’24 uren samen op één kamer, he’, merkt hij op. Er bestaat nog altijd zoiets als een bank, Regil. Of sofa. Of zetel. Kies maar hoe je het wilt noemen. Duw jij het vrijgezelle wicht daarop, laat Kirsten van haar kant haar vrijgezel erop duwen en alles komt goed, man. No worries.

Na het zien van elkanders beelden zijn ze alweer gerustgesteld.
Regilio krijgt beelden van een Kirsten die wat drinkt en met haar welgevormde derrière schudt en Kirsten beelden van een Regilio die een soort van liefdesverklaring aflegt aan haar adres. Oh ja, en een arm rond een vrijgezelle dame drapeert.
Ach ja, zo lang het zijn ‘man sausage’ maar niet is.
Een doodgewone zaterdagavond in de kroeg dus.
Liefde kan toch schoon zijn, he.
Tot ambetantigheid van Annelien Coorevits. Die doet nog een verwoede poging om Kirsten op het verkeerde been te zetten na de beelden.
‘Wat vind je van die arm rond de vrijgezelle dame, Kirsten?’
Nice try, Annelien. Zielig, dat wel. Maar toch, nice try.

Op het einde van mijn uurtje haar tellen krijgen we nog een Ayse te zien die voor zichzelf wat heeft uitgemaakt dat ze doorgaat met haar leven. Weliswaar met traantjes. Maar zonder Haroon?
De verbaasde gezichten van de vrijgezelle heren passeren ook nog even de revue als Louise haar verhaal doet over ‘Marvin die dan zo helijk in de camera keek en zei dat ij mij zo hraag ziet en al’.
Wil er iemand het kind wakker schudden? Of een draai rond haar oren geven?

De beelden van volgende week insinueren nogal veel.
Jill beweert dat ‘de handjes niet helemaal thuis gebleven zijn’ tijdens de dream date met Regilio.
Voor zover ik weet kan dat ook een spelletje Twister betekenen.
Blijkbaar is haar woordenschat niet uitgebreid genoeg om haar nader te verklaren.
Luc heeft zo te zien een moeilijk momentje met zijn ‘fake it ‘till you make it’-dellebel en Marvin zit er wat verloren bij op zijn terrasje terwijl hij Chiara een ‘rotzakske’ noemt als ze hem nogal verleidelijk naar binnen roept. Om daarna wat gelebber te horen en een Marvin die duidelijk ‘Chiara, sssssst’ doet.
Hoe ging het ook alweer? Juist, iets met een sitting duck.

Je kan me ook volgen op FacebookBloglovin’ en Instagram!

5 gedachten over “Temptation Island recap, afl. 7

  1. Woehaha, ik dacht net hetzelfde over Marvin en zijn ‘Temptation’ keuze, wete, ga dan gewoon met het saaiste, onaantrekkelijkste vrijgezelle vrouwmens 24u op date hé, waarom het altijd zoeken :’)
    En die Haroon, ik had gelezen dat de crew hem op een apart vliegtuig gezet heeft om naar huis te vliegen toen de opnames gedaan waren, ze wilden hem niet meer bij hun. Volgens mij ‘scheelt’ (pun intended) daar toch serieus iets aan hoor!

    Liked by 1 persoon

    1. Dat ie niet slim is, Marvin, hadden we al langer dan vandaag door, he 😉
      En Haroon… ik moet eerlijk zeggen, ‘k zou er ook niet willen naast zitten, hoor, in een vliegtuig. Dat is het volwassen equivalent van een 6 maanden oude baby die heel de vlucht door het hele vliegtuig bijeen krijst. Mijn God, stel je voor! 😀

      Like

Geef een reactie

