Interieur & DIY·Organiseren

Een inspiratiemap ipv een moodboard

Ik ben gek op alles wat met interieur te maken heeft. En op mooie woningen. En op woonmagazines. En op mooie prentjes. En op verbouwen (yes, you can call me crazy).
Ondertussen ben ik toch al enkele jaren geabonneerd op het woonmagazine Wonen Landelijke Stijl.
Iedere twee maanden valt er zo’n prachtexemplaar in mijn brievenbus. Zalig vind ik dat! Tijdens een rustig momentje de artikels lezen en naar de mooie foto’s staren. En terug ideetjes opdoen natuurlijk!
Maar na enkele jaren van iedere twee maanden zo’n ding te mogen ontvangen begon de stapel magazines die ik wilde bewaren vanwege ‘ja maar, daar staat dat en dat in en ik wil dat bewaren voor als we dat of dat verbouwen of…’ een beetje boven mijn hoofd te groeien.
Letterlijk.

Komt daar ook nog eens bij dat Husband en ik op dit moment in een ‘tussenstapwoning’ wonen.
Say what?!
Een ‘tussenstapwoning’. Een woning die op dit moment in ons leven heel praktisch is, maar waar we niet onze oude dag in willen slijten.
Is het een goede woning omdat het dicht bij alles is voor de koters (school, hobby’s, vriendjes), voor ons (voor Husband zijn werk, voor de boodschappen, dicht bij de stad) en hebben we er nog een leuk tuintje bij in een doodlopende straat, is het nu eenmaal toch niet zo’n goede woning omdat het niet die aantrekkingskracht heeft, die ‘je ne sais quoi’.
Het is een praktische hoop stenen, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Maar verliefd op het ding? Nope.
Van zodra de koters het huis uit zijn en we dus niet meer met al die praktische zaken rekening moeten houden, wordt heel die toestand verkocht en trekken we richting een woning waarvan we nu soms al eens durven dromen.

Ik moest dus een manier vinden om al die woonmagazines weg te werken èn om mijn prentjes die voor de nodige inspiratie zorgen tijdens de verbouwingen nu en voor onze droomwoning binnen x-aantal jaar een plaats te geven.
Incoming: mijn inspiratiemap!
Zie het als een uit de voegen gebarsten moodboard 😀

Als jij dus net als ik volop aan het verbouwen bent (of er nog moet aan beginnen), dan zal dit zeker helpen om al jouw ideetjes een plekje te geven!

inspiratiemap 16

Een kleine rondleiding…

inspiratiemap 17

Woning & tuin

In het eerste hoofdstuk alles wat met de woning en de tuin te maken heeft, de buitenkant dus.
Je ziet al meteen wat onze smaak zo’n beetje is… helemaal anders dan in wat we nu wonen dus 😀

inspiratiemap 8

Keuken

In het tweede hoofdstuk alles wat met de keuken te maken heeft.
Ik blijf erbij: in onze volgende woning wil ik een woonkeuken om U tegen te zeggen! Ik stel me een eettafel voor waar de koters, diens partners en hun offspring rond zitten, met mezelf aan het eiland volop aan het kokerellen terwijl Husband iedereen entertaint 😀

Badkamer

Daarna komt de badkamer. Die hebben we in onze huidige woning ook al verbouwd en toen al kwam deze map goed van pas! En met nog een badkamer te gaan, denk ik dat ze nog veel zal uitgehaald worden.

 

Slaapkamer

De slaapkamer… het blijft me toch nog altijd mateloos ergeren hoe weinig aandacht sommigen aan de slaapkamer besteden terwijl het juist een leuke kamer moet zijn! Het is tenslotte  DE kamer waar je tot rust moet kunnen komen en dat kan toch alleen in een kamer waarin je je helemaal goed voelt! En niet in een kamer waar je gewoon maar snel snel wat spullen in hebt gegooid die dan nog eens helemaal niet bij elkaar passen? We moeten er dus evenveel aandacht aan besteden als aan de woonkamer, eetkamer en keuken, zeg maar 😉
Ook de slaapkamer verdient dus een plekje in de map.

De inkom & de nachthal.

Vooral de inkom moet toch een zeker iets uitstralen. Van zodra die deur opengaat moet je je welkom voelen!

Interieur.

Hier komt alles van verfkleuren tot vloeren, wanden & plafonds tot deuren & ramen tot groot meubilair tot decoratie.
Een heel veelzijdig (en heel leuk) hoofdstuk!

inspiratiemap 12inspiratiemap 11

DIY-ideetjes

Soms staan er van die leuke knutselprojectjes in bepaalde magazines. Als ze me aanspreken (en ze lijken doenbaar. Vooral dat), belanden ze dus ook in de map.

inspiratiemap 13

‘Even weg’

Het laatste hoofdstuk is meteen ook een heel leuk hoofdstuk. Net als bij de DIY-ideetjes krijg je soms van die reportages voorgeschoteld over B&B’s of hotels of… Aangezien Husband en ik er graag eens op uit trekken voor een paar dagen, komen deze tips altijd goed van pas!

inspiratiemap 14

Laat je volledig gaan met je knipsels, de washi tape en het papier met de leuke prints!

Het blijft een handig ding, zo’n inspiratiemap! Want probeer maar eens aan de loodgieter uit te leggen hoe dat badkamermeubel er nu ook alweer uitzag dat jij een jaar daarvoor in ‘sh*t, welk boekske was dat nu ook alweer’ hebt zien staan.

Dan nog niet gesproken van onze mannen… Ik heb zo eentje die altijd begint te ‘Hmmm, ik kan het me niet zo goed voorstellen eigenlijk’. Nu kan ik het hem tenminste duidelijk maken aan de hand van mooie prentjes in mijn inspiratiemap (en Pinterest of course 😉 )

inspiratiemap 15

Je kan me ook volgen op FacebookBloglovin’ en Instagram!

5 gedachten over “Een inspiratiemap ipv een moodboard

  1. Wat gaaf zo een map! Ik vind die roze bank en de combinatie aan kleuren op de die foto echt te gek. Ik ben toevallig vandaag (terwijl ik dit vorig jaar wilde doen) begonnen met mijn vision board.

    Like

Geef een reactie

