Overig

Temptation Island recap, afl. 6

Jaja, gisterenavond kregen we alweer aflevering 6 voorgeschoteld. Had Marvin vorige week al spijt en begon hij toen al aan zijn ‘verbeterde leven’, houdt hij het nu precies nog vol ook. Hoe lang is alleen maar de vraag.
Volgens sommigen op TI kan hij alsnog bewijzen dat hij het kan.
Euhm… misschien mis ik iets, snap ik het concept niet of ben ik misschien niet zo bijster slim, maar als je wil bewijzen dat je je partner trouw kan blijven, is dat dan niet van de eerste tot de allerlaatste seconde? En niet zoiets halvelings, zo na de tweede of derde poepbeurt?
Hoe erg ik het ook vond (en nog steeds vind) voor Louise, ik vond de oude Marvin toch net iets meer fun. De ‘new and improved version’ is toch wel een beetje saai.
Flink, dat wel. Maar saai.

Louise blijft er nog altijd bij dat Marvin nog steeds de hare is en zij de zijne. Of hoorde ik het nou echt verkeerd toen ze zei dat ze ‘echt wel met hem verder wil’?
Het lijkt me dat ze het nog meent ook.
For the love of God, woman!
Tenzij, natuurlijk, tenzij… ze doet wat ik zou doen in haar plaats: doen alsof ik het hem eventueel nog zou kunnen vergeven zodat hij het gevoel heeft dat hij een tweede kans krijgt, hij dan ook voor de rest van de tijd op dat eiland super braaf gaat zitten wezen, overlopend van valse hoop om dan (en nu komt het) op het moment dat ik hem face to face heb in real life, een ‘BAM! We’re so over, dude! F*ck of’-bom op zijn kop te laten vallen. Ieder beetje hoop weggerukt uit die puppy-ogen.
Ja, zo’n vals wicht ben ik dan weer wel.

Is er plotseling een aureool boven Marvin zijn kop verschenen, zijn er op datzelfde moment uit Haroon zijn schedel duivelshoorntjes gegroeid.
‘Zijn we nog aan het filmen?’
‘Nee, hoor!’
Haroontje, jongen *zucht*, je hoeft nu niet de slimste van de bende te zijn om te weten dat als je ZOIETS vraagt de programmamakers wel weten dat ze JUIST DAN moeten blijven filmen, hè?! Dat je juist dan aan het juicy deel gaat beginnen!
En mijn God, zeg, ‘Tu es bella’ en ‘Wat zie je in mijn ogen?’.
Serieus? Niks beter? Ik had je van die boot recht het sop in geduwd, kerel.
Aan de andere kant van het eiland heeft Ayse precies al een beetje in de mot wat er boven haar hoofd hangt. Dat haar ‘fleurten Haroon’ aan het veranderen is in een waar ‘fleurten-fleurten monster’.
Whoopsie.

Nu we toch bezig zijn, laat ons er nog wat puberaal gedrag tegen smijten.
Hebben we een Chiara die de boel bijeen lijkt te janken omdat ze blijkbaar gevoelens begint te krijgen voor Marvin in het ‘mindfuck’ spelletje, krijgen we er nog een Jolien bij cadeau die er precies haar doel van heeft gemaakt om zich het belachelijkst van al te maken op dat eiland.
Arme Chiara, je bent gewoon niet in de wieg gelegd voor zulke spelletjes. Wees blij. Oprecht blij.
Jolien daarentegen… For f*ck’s sake, woman, hoe hard kan je jezelf ten grabbel gooien? Je kan een poging ondernemen om een vent te versieren, dat begrijp ik allemaal, maar wees nu eens eerlijk tegen jezelf, dit is al iedere grens van versieren overschreden.
Sleept ze hem het ene moment weg bij Lindsey (desperate anyone?), probeert ze hem het andere moment te overtuigen van haar ‘oprechte gevoelens en handelingen’.
Hebben we het hier echt over de ‘we zijn hier om het hartje te breken’-Jolien? Is Luc nu echt zo stom om haar niet te doorzien?
Zijn opmerking over hoe ‘Lindsey een heel knappe is, maar hij met Jolien beter kan praten enzo’ was er nochtans niet naast.
En nog snapt ze hem niet.
Ik zou hem al lang begrepen hebben.
En dan ook rustig gebleven zijn. Zonder al teveel gekronkel enzo in dat zwembad. Je weet wel, aangezien ik blijkbaar dien om goed mee te praten en die Lindsey om mee te paraderen. Ze zou hem eventueel kunnen overwinnen met een goed gesprek en met haar hersens. Oh… wacht…
Ach ja, ze kan lustig verder ‘fake it ‘till you make it’ scanderen, ondertussen haar tetten op en neer laten denderen terwijl ze zichzelf zo walgelijk interessant vindt.
Ik hoop alleen dat ze nog aan een serieuze vent geraakt hierna.

Soit, aflevering zes bracht niet veel ‘poepen’ en al zeker niet ‘poepen poepen’, maar des te meer ‘fleurten fleurten‘. Ook al merkte ik voor de zoveelste keer dat blijkbaar niet alleen Haroon heel slecht is in ‘fleurten‘, maar ook dat de vrijgezelle mannen en vrouwen er niet al te veel van bakken.
Niks te origineel, alleen maar vreselijk opdringerig, cheap, fake en irritant. Een beetje het menselijke equivalent van een mug in jouw slaapkamer op een hete zomernacht. Zo één die heel de tijd rond je hoofd blijft zoemen.

Ik vestig al mijn hoop op moeder overste (I mean that in a good way) Kirsten en haar überpater Regilio. Misschien dat zij dit wel op een normale, volwassen manier tot een goed einde kunnen brengen.
Stel me alsjeblieft niet teleur, jullie twee!

Gelukkig was er na TI nog ‘Zo man, zo vrouw’ met Jani.
Na al het achterbaks en vals gedoe in TI had ik nood aan wat sympathie en oprechtheid die van het scherm droop (en een lichte verhoging in het niveau). Altijd fun met die kerel.
Heb ik trouwens al gezegd dat er nog een vacature openstaat voor homo-vriendje?

Follow me on Facebook and Bloglovin’!

8 gedachten over “Temptation Island recap, afl. 6

  1. Ik moet bekennen dat ik na je vorige recensie hoopte dat er nog zo eentje ging komen, en ja hoor! Ook deze recensie heb ik met veel plezier van begin tot einde gelezen, echt geweldig! Alleen heb ik wel bang na het zien van de stukken van ‘volgende week’ dat Regilio ook wel eens in de fout zou kunnen gaan (wat ik echt jammer zou vinden, want dit is het enige koppel dat ik nog leuk vind!) In ieder geval, ik kijk uit naar je recensie van volgende week! 😀

    Liked by 1 persoon

    1. Thanks! Als dat geen compliment is 😉 Laat ons hopen dat ze zich volgende week weer compleet belachelijk maken zodat ik me terug kan laten gaan 😀
      Inderdaad, Kirsten en Regilio zijn ook mijn favorieten. Ik hoop echt dat zij er zonder kleerscheuren uitkomen, ze zijn er veel te schattig voor.

      Liked by 1 persoon

  2. Ik heb nog niet kunnen kijken maar kon het toch niet laten om het te lezen, idd wat een bende triestige mossels zijn dat daar toch bijeen op die eilanden. En als Marvin de slet niet meer uithangt dan daalt het entertainmentgehalte toch wel met 50% me dunkt :’)

    Liked by 1 persoon

    1. ‘Triestige mossels’, die moet ik onthouden! Waar haal je het… 😀
      Je hebt zeker gelijk, moest Marvin (en enkele vrouwelijke, zichzelf denigrerende vrijgezellen) er niet aan meedoen, het zou inderdaad half niet zo fun zijn om naar te kijken.
      Ik blijf er bij: het blijft zalige uitlach tv 😉

      Liked by 1 persoon

  3. Hahaha! Ik heb heel erg gelachen om het fleurten en fleurten-fleurten, en dat nadat ik om 5 uur maar van ellende uit bed gestapt ben 😀 (gebeurt me dan meestal niet vaak)
    Wat een programma.. Die Jolyn is echt afschuwelijk inderdaad, hoe kan je met jezelf leven? Ik vind de mannelijke vrijgezellen trouwens echt zo slap, hun ‘fleurten-fleurten’ stelt bijster weinig voor. Kijk in elk geval uit naar de volgende aflevering (en jouw recap :D)

    Like

Geef een reactie

