Creativiteit

Decoreren met (verjaardags)kaartjes

Binnenkort is onze jongste bengel jarig. Dan wordt hij alweer 9.
Onlangs blogde ik over het zelf in elkaar knutselen van uitnodigingen naar aanleiding van zijn verjaardag, deze keer gaat het over het uitstallen van al die verjaardagskaartjes die de koters ieder jaar weer ontvangen.

Iedere keer weer staan al hun kaartjes gewoon op de vensterbank, met als gevolg dat die dingen iedere keer als je er passeert gewoon omvallen en als je wilt poetsen, je ze allemaal moet opruimen om af te stoffen om ze daarna allemaal weer terug te plaatsen.
Daarom ging ik even op Pinterest op zoek naar wat opties om ze op een leuke en praktische manier uit te stallen.
Enkele leuke ideetjes die ik vond:

  1. Kaartjesslinger

Je kan een leuke slinger maken die je heel eenvoudig aan een muur vastprikt en daar al de kaartjes met knijpertjes aanhangen.

1af1baeadf3136a82895f1b657b5798e

2. Kaartjesslinger 2

Of je maakt je slinger iets specialer door ipv de kaartjes er gewoon aan te hangen met knijpertjes, er gaatjes in te maken en daar het touw (of lint) door te steken.

1ef4110eb14f45e3aff9629c49b882f6

3. Kaartjesslinger 3

En wat dacht je van deze? Meteen ook mijn persoonlijke favoriet! Ik denk dat dit het wordt! Misschien dat ik het wel iets anders doe: misschien aan het bovenste touw vlaggetjes die zijn naam vormen ipv kaartjes. I’ll keep you posted 😉

cf82d87d237b6a7e7215d3a5478f93aa

4. Lichtjesslinger

Kerstlichtjes hoeven eigenlijk nooit te verdwijnen uit het interieur, niet? Het hele jaar door kunnen deze gebruikt worden! Maakt het nog des te gezelliger ’s avonds!

5. Kaartjesboom

Deze vind ik ook wel geweldig goed gevonden! Ipv een paasboom, een kaartjesboom!

6. Aan de trap!

Dit is iets dat ik eigenlijk al doe met onze kerstkaartjes ieder jaar. Ik verstrengel dan kerstlichtjes tussen de trapstijlen en daar hang ik de kaartjes aan met knijpertjes.

11a6961e9c3472c2e78b86a5d84f2fb9

7. Kaartjesluik

Deze vind ik ook wel origineel. Zulke luikjes/shutters kan je volgens mij wel op verschillende tweedehandssites vinden voor een klein prijsje. Bovendien kan dit ook nog van pas komen om de post te sorteren, zoals op de foto!

d6fadc1018051df204a66922d1cbb4fb

8. Handen uit de mouwen!

Deze 2 zijn voor de iets meer handigere Harry’s of Henriettas en iets meer definitiever zoals nummertje 9.

Maar ook wel superleuk (vooral die eerste, vind ik dan persoonlijk)!

9. Inkaderen, die handel!

Deze kan je maken met een minimum aan ‘knutsel effort’. Gewoon even een oude kader nemen (die je waarschijnlijk nog ergens hebt liggen, maar toch niet gebruikt of die je ergens voor een prijsje op de kop tikt), achterkant eruit, leuk kleurtje erop, touwtjes eraan et voilà!

10. ‘Up’

Deze vind ik echt superleuk voor op de dag van het feestje! Zo is ook meteen je huis versierd!
Maar dan ook maar voor 1 dagje… ik zie nu niet meteen mijn huis vol hangen met ballonnen voor een paar weken 😀

d7340cc211b3c279590c9712d0137baf

11. Simple but beautiful

Wil je het echt eenvoudig houden, dan is dit misschien wel iets voor jou! Multifunctioneel (je zet het ding waar je maar wilt èn je kan er achteraf nog gewoon leuke prentjes in steken) en mooi door zijn eenvoud. Nog een upside: je hoeft er geen zak voor te doen. Wel, alleen je portefeuille boven halen natuurlijk…

d508fe951645b09a1066859332ba648b

Mijn favoriet is echt wel nummer 3, gevolgd door 1 en dan 4.
Je kan deze ideeën eigenlijk voor iedere gelegenheid gebruiken: verjaardagskaartjes, kerstkaarten, om tussendoor leuke prenten of foto’s te etaleren, …

Nog even en dan beginnen de eerste kaartjes in de bus te vallen! Ik kijk er alweer naar uit om aan het decoreren te slaan!

Follow me on Facebook and Bloglovin!

6 gedachten over “Decoreren met (verjaardags)kaartjes

Geef een reactie

