Overig

Temptation Island recap

Aflevering 5 zit er alweer op en Marvin heeft wederom spijt.  Achteraf, welteverstaan. Als het allemaal veel te laat is. Als het kalf al verdronken is. Nadat hij er lustig op afgepoept heeft. Maar ja, je hebt poepen en je hebt poepen-poepen, zoals Haroon zou zeggen.
Lag hij vorige week nog de horizontale tango te dansen met Chiara, wil hij nu zijn koffers pakken. Totdat de volgende vrijgezelle dame zich aanbiedt waarschijnlijk.

Hij begrijpt het precies allemaal niet echt. Dat daden ook gevolgen hebben. Of is hij zo’n rotverwend nest dat nooit gevolgen heeft moeten ondergaan? Zijn er hem nooit bepaalde normen en waarden aangeleerd? Of is hij nu eenmaal zo’n lost cause die zulke zaken gewoonweg niet WIL leren?
Daar wil nu toch geen enkele zinnige, verstandige vrouw ooit nog iets mee beginnen? En wat dan met de vrijgezellen? Hoe weinig zelfrespect kan je hebben of hoe naïef moet je zijn als je weet dat jij gewoon de zoveelste in rij bent waar hij op die paar dagen mee ligt te rampetampen om daarna misschien op handen en voeten al smekend terug te keren naar ‘zijn Louise’? Je zou haast denken dat ze allemaal gescreend zijn op low self esteem.

Misschien is zijn geheugen wel zo hard aangetast door al die alcohol dat hij al heeft binnengekapt op die paar dagen. Hij lijkt blijkbaar nogal heel snel te vergeten dat hij een relatie heeft.
Waren zijn geheugen en weerstand nu maar zo sterk als zijn goesting. Het mag niet zijn voor die ‘domme, domme jongen’.
Of hij moet voor de komende tijd naar zijn watervalletje blijven staren, daar bleek hij zich wel zijn Louise te herinneren.

Hij bracht dan ook de quote van de avond: ‘Ik ben haar niet waard.’
Eureka! Hij snapt em!
Inderdaad, jongen. Je bent haar niet waard. Een ‘man’ die zo handelt (of een vrouw die zo handelt for that matter) is geen enkele vrouw waard. Hoe groot de temptation dan ook mag zijn. Punt. Andere lijn. No excuses.

Het kampvuur was dan ook even een spannend momentje tijdens het uurtje TI. Alhoewel, spannend. Je weet dat alleen de beelden van Marvin voor spanning gaan zorgen, maar kom, laat ons het spel even meespelen.

Lollig vond ik het nogal toen Ayse ‘Zei ze nou flirten?!’ begon te piepen.
Flirten. Het is f*cking flirten! Wie doet dat nu eens niet?! Zelfs gelukkig getrouwde vrouwen, mannen, met of zonder kinderen maken zich hier al eens schuldig aan. Tegenwoordig ben je al aan het flirten als je gewoon heel vriendelijk bent tegen iemand. Who gives a sh*t.
Maar ja, je hebt natuurlijk flirten en je hebt flirten-flirten. Zolang het bij flirten blijft en het alleen maar van horen zeggen is van de vrijgezelle dames, zou ik me niet teveel zorgen maken over jouw ‘kijken-kijken Haroon’. In tegenstelling tot mijn West-Vlaamse landgenoot is hij nog een seut. Niet getreurd dus, Ayse, het is nog steeds niet flirten-flirten.

Regilio maakte zich ook wat zorgen. Kirsten komt soms wat tè los als ze teveel alcohol door haar strot heeft gegoten. No worries, Regilio, de vrijgezelle heren zullen haar dan wel opvangen. Die ‘buslulletjes’ toch.
Al ziet Kirsten me er nu niet iemand uit die zomaar de eerste, de beste kerel op ‘penislengte’ van haar welgevormde billen laat komen.
De heren en drie van de vier dames komen er nog enigszins goed vanaf tijdens het kampvuur. Je ziet moeder aarde van hun schouders afdenderen.

Louise komt er deze keer nog slechter vanaf dan de vorige keer.
Kijkt ze bij het eerste fragmentje nog ietwat happy en opgelucht omdat ‘hij het naar zijn zin heeft’, bij het tweede fragmentje zie je iedere emotie in één keer op haar knappe snoetje passeren wegens een Marvin die het iets TE veel naar zijn zin heeft. Ignorance is bliss, isn’t it?
Vind ik eerst alles nog heel lollig, ‘hahaha, jullie kiekens waar beginnen jullie toch aan’-grappig, vind ik het plotseling niet meer zo funny.
Tja, zijn de meesten onder ons al eens niet een keertje bedrogen geweest? Of in de steek gelaten door net degene waarvan we het zeker niet hadden verwacht? En zij wordt er dan nog eens mee geconfronteerd op de meest harde manier: een klein vierkant schermpje waarop ze één of andere dellebel ziet op en neer wiebelen op haar vent.
Zegt ze een half uur daarvoor nog dat ze hem zo hard mist en met hem wil praten en knuffelen, denk ik dat ze nu eerder zin heeft om hem een keiharde uppercut te geven. En terecht.
‘Zelf om gevraagd.’ ‘Moet je maar niet aan TI beginnen.’ ‘Je zet de kat bij de melk.’ ‘Eigen schuld, dikke bult.’ Allemaal waar. Maar toch heb ik ergens wel medelijden. Wat empathie mag ons niet vreemd zijn de dag van vandaag.
Marvin, die lul.

Eén ding dat me wel iedere keer raakt bij het kijken naar TI: de samenhang.
De mannen proberen elkaar iedere keer weer te behoeden voor de verleiding. Praten iedere keer weer op elkaar in als ze merken dat de ander het (een beetje) moeilijk heeft. Of geven hem een trap onder zijn kont als er iemand (lees: Marvin) een scheve schaats heeft gereden. Licht patercomplex zou je haast denken.
De dames op hun beurt troosten elkaar dan weer als ze hun mannetjes missen of als ze rotbeelden te zien krijgen tijdens het kampvuur. Zeg nu zelf, wat je gisteren te zien kreeg van Ayse tegenover Louise: als ik zou meemaken wat Louise meemaakte, ik zou ook een Ayse in mijn beurt willen op dat moment.

Wel één groot verschil: ik zou Husband en mezelf niet in zo’n situatie brengen dat ik op zo’n eiland zou zitten om ‘de ultieme relatietest’ te ondergaan.
Nope, mijn ultieme relatietest bestaat uit verbouwstress, het alledaagse leven en 3 koters. Als je dat overleeft als koppel, overleef je alles.
Dump mij maar gerust op dat eiland, ik lig waarschijnlijk al die tijd gewoon te maffen in bed, vrijgezelle mannen van me afwimpelend in mijn zeldzame wakkere momenten. Niks te feesten, drinken, flirten-flirten of kijken-kijken voor mij, alleen maar luie me-time. Te moe van het leven van alledag dat ik leef.

Follow me on Facebook and/or Bloglovin!

4 gedachten over “Temptation Island recap

  1. Hahaha, ik had dat ook al es gezegd tegen m’n man: ‘Zet mij op dat eiland en ik lig gewoon constant te lezen op dat strand en keur die vrijgezelle venten geen blik waardig.’
    Ik weet niet vanwaar ze die hebben opgescharreld maar mijn type zijn ze toch in ieder geval niet…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

